آثار خدمت شهید رئیسی پس از شهادت نیز باقی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101039
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۱ |
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی منتخب مردم تهران در مجلس:

آثار خدمت شهید رئیسی پس از شهادت نیز باقی است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد:  تشییع شهدای خدمت پیام‌های فراوانی را به همراه داشت؛ پیام نخست این بود که هر آن‌کس که آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی دفاع کند میان مردم محبوب خواهد بود.
آثار خدمت شهید رئیسی پس از شهادت نیز باقی است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد:  تشییع شهدای خدمت پیام‌های فراوانی را به همراه داشت؛ پیام نخست این بود که هر آن‌کس که آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی دفاع کند میان مردم محبوب خواهد بود. علت امر این است که آرمان‌های جمهوری اسلامی برخاسته از فطرت مردم است. به‌عنوان‌مثال ازجمله آرمان‌های انقلاب اسلامی، عدالت و محرومیت‌زدایی است یا همواره موضوع دفاع از مستضعفان موردتوجه بوده و در قانون اساسی کشور نیز به آن اشاره‌شده است. از دیگر آرمان‌های انقلاب اسلامی که برخاسته از فطرت مردم شریف است، موضوع اخلاق‌مداری و مبارزه با ظلم و استکبار می‌باشد. این آرمان‌ها به سبب آنکه در فطرت مردم شریف نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، همواره مورداحترام است و هرآن کس که از این آرمان‌ها دفاع کند، مردم نسبت به آن‌ها عشق خواهند ورزید. امام خمینی (ره)، شهید رجایی، شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید مطهری نمونه کسانی بودند که آرمان‌های انقلاب را تحقق بخشیدند و حال‌می‌بینیم که نزد مردم بدیل ندارند و همواره مردم عشق و محبت نثار روح پاکشان می‌کنند بی‌شک این امر به سبب روحیه بی‌نظیر ایشان و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیز از ابتدای راه خود آرمان‌های انقلاب اسلامی را مبنای حرکت قراردادند. مادامی‌که اهانت به قرآن کریم در دنیا شکل می‌گرفت، کدام‌یک از روسای کشور از میان ۵۴ کشور اسلامی شهامت به خرج دادند و قرآن را بر بالای سر گرفتند و با احترام در مقابل دیدگان میلیون‌ها انسان بوسیدند؟ روحیه انقلابی شهید رئیسی موجب شد تا وی محبوب مردم شود. او همواره در میان مردم و محرومان حضور می‌یافت و به نقاط محروم سرکشی می‌کرد. شهید رئیسی برای محرومان دل می‌سوزاند و پای درد دل‌های مردم می‌نشست. وی همواره به دنبال حل مسائل مردم بود و دراین راه خدمت می‌کرد. اینک عنوان نمی‌داریم که تمامی مسائل مردم حل‌شده است اما در دولت سیزدهم این رویکرد بیش از هر زمان دیگری موردتوجه قرار گرفت. دولت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی به دنبال حل مسائل مردم و گره‌گشایی از امور بود. به‌کرات از زبان وی شنیدیم که همه باید وحدت داشته باشیم. شهید رئیسی هیچ‌گاه حاشیه‌سازی نکرد و رعایت اخلاق و ادب در گفتار را اولویت می‌دانست.  حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: در دوره‌ای اگر به رئیس‌جمهور انتقاد می‌شد، از سوی او فرد منتقد، بی‌‌سواد خطاب می‌شد. شهید آیت‌الله رئیسی اما با آغوش باز انتقاد‌ها را می‌شنید و با منتقدان نشست‌وبرخاست می‌کرد.  به‌موجب شهادت وی شاهد حضور میلیونی مردم و قدردانی مردم بودیم. مطابق فرمایش مقام معظم رهبری، آثار خدمت شهید رئیسی پس از شهادت نیز باقی است.

او متذکر شد: حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت، افزایش سرمایه اجتماعی کشور را به همراه داشت و این سرمایه اجتماعی یک حرکت مضاعف را درروند ا‌دامه فعالیت‌های کشور ایجاد کرد. شهید آیت‌الله رئیسی هیچ‌گاه مردم را مأیوس نکرد و همواره عنوان می‌داشت که ما مسئول هستیم و می‌بایست پیگیر امور باشیم، به سبب چنین روحیه‌ای بود که مردم نسبت به او اظهار محبت بی‌بدیل داشتند. وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: خداوند متعال هرآن کس را که مسیر خدمت به مردم و مظلومان فعالیت کند، محبوب دل‌ها خواهد کرد. شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت به سبب روحیه انقلابی و خدمتگزاری به مردم محبوب دل‌ها شدند. اگرچه که طی این مدت فشار رسانه‌ای از سوی دشمنان انقلاب اسلامی شکل گرفت اما‌ ذره‌ای از این فشا‌رهای وارده، ارادت مردم را کم نکرد. امروز مردم دیگر اسیر رسانه‌های زرد نمی‌شوند و خدمت صادقانه را می‌شناسند. امروز مردم روشن‌تر از گذشته هستند و  راه شهدای خدمت را ا‌دامه خواهند داد و با تیزبینی اخبار و اقدامات را دنبال خواهند کرد. درود بر مردم غیور و قدرشناس ملت ایران که پیوسته در فرازوفرودها علی‌رغم سختی‌ها، مسیر نورانی امام راحل را هدف‌گذاری کرده‌اند و با سرعت به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب می‌باشند. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.