ترس پدران داعش از پاسداران ایران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 80380
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰ |
رفتار ترامپی پارلمان اروپا آنان را در حد ایالت پنجاه‌و‌یکم آمریکا تنزل داده است

ترس پدران داعش از پاسداران ایران

تروریست از واژه ترور می‌آید؛ به معنای وحشت. در زبان عربی هم این واژه را به ارعابی ترجمه می‌کنند و گروه‌های تروریستی را می‌گویند ارعابیه. این نام‌گذاری‌ها به این دلیل است که گروه‌های تروریستی کار خود را با ترس افکندن در دل ملت‌ها و دولت‌ها پیش می‌برند. آدم‌کشی برای آن‌ها ابزاری است برای امتیاز گرفتن‌ و تحقق اهداف. ترساندن برای امتیاز گرفتن علاوه بر گروهک‌ها، کار استکبار و فراعنه تاریخ نیز بوده و هست.
ترس پدران داعش از پاسداران ایران

جواد شاملو
تروریست از واژه ترور می‌آید؛ به معنای وحشت. در زبان عربی هم این واژه را به ارعابی ترجمه می‌کنند و گروه‌های تروریستی را می‌گویند ارعابیه. این نام‌گذاری‌ها به این دلیل است که گروه‌های تروریستی کار خود را با ترس افکندن در دل ملت‌ها و دولت‌ها پیش می‌برند. آدم‌کشی برای آن‌ها ابزاری است برای امتیاز گرفتن‌ و تحقق اهداف. ترساندن برای امتیاز گرفتن علاوه بر گروهک‌ها، کار استکبار و فراعنه تاریخ نیز بوده و هست. به هر رو، مستکبران امروز در برخورد با واژه تروریست، روش متفاوتی را پی می‌گیرند؛ آن‌ها از هرکه می‌ترسند تروریست خطابش می‌کنند! شاید کمتر سازمانی به اندازه سازمان منافقین ترس‌افکن بوده باشد. مستکبران عالم این سازمان را از لیست تروریستی خارج می‌کنند. در عوض سازمانی را یکی پس از دیگری تروریست می‌خوانند، که با یکی دیگر از  تروریست‌ترین گروه‌های تاریخ جنگیده و آن را از پا درآورده. اسناد و اظهارات خود مقامات غربی تأیید می‌کند که اهریمن هول‌افکن داعش را آمریکا تأسیس کرد؛ اما اگر هیچ سند و مدرک و اظهارنظری هم در این مورد نبود، عقل سلیم چه می‌گوید؟ نمی‌توان هم با داعش دشمن بود هم با سپاه. نمی‌توان سلیمانی را کشت و لاف ضدتروریست بودن زد. این دو، متناقض یکدیگرند، همچون شب و روز.

پارلمان اتحادیه اروپا، تصویب کرد که نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در فهرست گروه‌های تروریستی باشد و در واقع تحریم شود. این اقدام تنها یک ناسزاگویی همراه با تشریفات سیاسی است و کاربرد رسانه‌ای و روانی دارد. وگرنه مگر سپاه پیش از این تحریم نبود؟ یعنی حالا دیگر باید نگران جان حاج‌قاسم باشیم؟ یعنی حالا دیگر خدایاری‌ها را در قلب تهران می‌کشند؟ یعنی حالا دیگر سپاه نمی‌تواند سلاح بخرد؟ یعنی دیگر سردارهای سپاه نمی‌توانند به خارج بروند و بیایند؟ هدف این اقدامات در نهایت جهت‌دهی افکار عمومی در ایران است و تولید خبر برای انبوه رسانه‌های ایران‌ستیز. مأموریت این اقدامات این است که به افکار عمومی حس ورق خوردن شرایط به ضرر جمهوری اسلامی ایران را بدهد. در این روزگار نباید تعجب کرد که رخدادهای بزرگ برای تغذیه تیترهای کوچک رخ دهد.
اروپا در حالی سعی دارد اقدام خود را ذیل رخدادهای اخیر ایران و جهان، مثل التهابات اجتماعی یا جنگ اوکراین بیاورد، که تصمیم‌ این اقدام را پیشتر گرفته بود. ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس خیلی پیش از این‌ها تحریم سپاه را به عنوان یک وعده انتخاباتی مطرح کرده بود. این اقدامات همچنین می‌تواند اهرم فشارهایی برای امتیازگیری در برجام باشد.
به هر رو اروپا با این اقدام، شکل‌گیری صف‌بندی‌های جدید بین شرق و غرب و تغییر در نظم بین‌المللی را پررنگ‌تر کرد. اروپا با تحریم کردن و تروریست خواندن سپاه، این نهاد را تهدیدی برای خود خوانده است.
این نوعی اعلام جنگ است که پیش از این تنها از آمریکا سراغ داشتیم. جدال بین شرق و غرب اکنون به نقطه‌ای رسیده است که سپاه ایران سیطره نظامی غرب را به چالش کشیده و می‌تواند خطری جدی برای رژیم جهان‌گستر غرب باشد. پذیرفتن سپاه به عنوان یک خطر علیه کلیت غرب، پذیرفتن قدرتی است که تا پیش از این انکار می‌شد. 
تحریم سپاه، تحریم خود خود ایران است. سپاه همواره یکی از مردمی‌ترین و محبوب‌ترین نهادهای پس از انقلاب بوده و در برهه‌های گوناگون، سپاه و روحیه سپاهی توسط آحاد متنوع مردم مورد تعظیم و تجلیل قرار گرفته است. سپاه یعنی شهید محمدابراهیم همت. سپاه یعنی مهدی و حمید باکری. سپاه یعنی عبدالحسین برونسی. سپاه یعنی حاج‌حسین خرازی. سپاه یعنی حاج‌حسین همدانی. سپاه یعنی محسن حججی. سپاه یعنی قاسم سلیمانی. سپاه یعنی برادران زین‌الدین. سپاه یعنی مسیح کردستان، سپاه یعنی شهید محمد بروجردی؛ یعنی حاج‌احمد متوسلیان. یعنی دقایقی. یعنی جهان‌آرا. این شخصیت‌ها، عارفانی هستند که از بطن مردم برخاستند و بار جنگ را به دوش کشیده و از اسلام و انقلاب و ایران دفاع کردند. شخصیت‌هایی که به قول حاج‌قاسم «عادی نبودند». نه خداپرستی‌شان عادی بود، نه امام‌دوستی‌شان، نه مردم‌داری‌شان، نه جنگاوری‌شان، نه خستگی‌ناپذیریشان. این آدم‌ها، مردمی‌ترین مسئولان این نظام بوده و هستند. سپاه، معنای ایران است و تحریم سپاه، تحریم مغز و پوسته ایران.
همانگونه که سپاه مغز و پوسته ایران است؛ آمریکا و ترامپ هم مغز و پوسته غرب است. بسیاری تلاش می‌کردند ترامپ را به شکل یک استثنا در آمریکا ترسیم کنند. اقدامات دولت بایدن و سپس اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که ترامپ اتفاقا روح حاکم بر جهان غرب است. او تنها کاری که کرد این بود که این روح را جسد بخشید و آن را عیان کرد. ترامپ، غربی‌ترین و آمریکایی‌ترین بود همانگونه یزید، اموی‌ترین عنصر دستگاه بنی‌امیه بود. روح حاکم بر اروپا، نویسندگان و هنرمندان آن نیست، روح حاکم بر اروپا، جنایتکار بدمست قماربازی چون ترامپ است. اروپا باید بپذیرد که آمریکا پنجاه ایالت ندارد. پنجاه و یک ایالت دارد و ایالت پنجاه و یکم آن، اروپای پرمدعاست. منافع اروپا، منطبق بر منافع ملی ایالات متحده آمریکاست. تماشای بردگی مدرن اروپایی‌ها، رقت‌انگیز است. 
همچنین شرارت‌های مستکبران بعد از وقوع التهابات اجتماعی ایران، نشان می‌دهد که غرب از این شکاف‌ها و التهابات ارتزاق می‌کند و آنچه بر این زخم‌ها می‌پاشد، به ظاهر مرهم و در واقع نمک است. این التهابات و شکاف‌ها، تنها اهرمی برای سیاست خارجی جهان استکبار و دولت‌های آمریکامحور است.
بیانیه ارتش جمهوری اسلامی در محکومیت اقدام اتحادیه اروپا
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز یک بار دیگر عناد و کینه‌ورزی دشمنان علیه نظام اسلامی نمایان شد. اقدام پارلمان اروپا که مدعی مبارزه با تروریسم است، علیه نهادی ضدتروریسم، از سر استیصال و ناکامی در حمایت و پشتیبانی از اغتشاشات اخیر در ایران است. مبارزه با گروه‌های تروریستی داخلی و خارجی از  منافقین تا گروهک داعش در کارنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌درخشد که در این مسیر شهدای والامقامی همچون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی  و دیگر شهدای گرانقدر مقاومت را تقدیم کرده‌است.
ملت‌های مسلمان و ستمدیده منطقه و آزادگان جهان در سال‌های اخیر شاهد اقدامات جدی و تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم وحشی، بوده‌اند و بر نقش ایران در سرکوب تروریسم در منطقه واقف هستند. بدون تردید پیشنهاد قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست ساختگی و ریاکارانه گروه‌های تروریستی ناشی از تسلیم و تبعیت کورکورانه از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی و بیانگر وابستگی و سرسپردگی سران اروپایی به آمریکا و صهیونیسم جهانی است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت قاطع اقدام غیرقانونی پارلمان اروپا در پیشنهاد قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست خودساخته و  بی اعتبار سازمان‌های تروریستی، اعلام می‌دارد که  منسجم تر از گذشته، دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از امنیت و آرامش مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی  و ثبات منطقه حراست و صیانت می‌نماید.
بیانیه وزارت دفاع در محکومیت اقدام اروپا
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای، اقدام پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران را محکوم کرد.
به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح متن این بیانیه بدین شرح است:
اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی واکنشی کینه توزانه، عجولانه و از سر استیصال در پاسخ به ناکامی‌های پی درپی آنان در شکست عزم و اراده ملت شریف ایران اسلامی بود.
این اقدام که سپاه عزیز و مقتدر به مثابه بزرگترین نهاد مبارزه واقعی با تروریسم و جلوگیری از گسترش این پدیده شوم در سرتاسر جهان از جمله اروپا را هدف قرار داد ،رسوا کننده و نشانگر فقدان استقلال نهاد های اروپایی و استانداردهای دوگانه می باشد.
آشکارترین دلیل مضحک بودن این اقدام آن است که با هدایت بزرگترین پدیدآورندگان و حمایت کنندگان جریان‌های تروریستی در جهان یعنی آمریکای جنایتکار و صهیونیزم بین الملل شکل گرفته و ادامه ای بر خطاهای محاسباتی اروپا در حمایت از اغتشاشگران ،براندازان و حتی منافقان روسیاهی است که روزگاری در فهرست تروریست های اروپا قرار داشتند.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ضمن محکومیت این اقدام، عواقب آن را متوجه کشورهای اروپایی دانسته و اعلام می نماید که تداوم این رویه اشتباه با پاسخ قاطع و محکم و پشیمان کننده روبه رو خواهد شد.

نویسنده : جواد شاملو |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.