فروش بوستر پمپ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57047
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸ |

فروش بوستر پمپ

از جمله تجهیزات صنعتی که کاربرد گسترده ای در مصارف صنعتی و خانگی دارد انواع پمپ است. به طور کلی پمپ عبارت است از دستگاهی که از آن برای انتقال سیالات استفاده شده و این دستگاه می تواند انرژی مکانیکی حاصل از یک موتور (الکتروموتور) را به انرژی حرکتی برای جابه جایی ماده سیال تبدیل کند.
فروش بوستر پمپ

از جمله تجهیزات صنعتی که کاربرد گسترده ای در مصارف صنعتی و خانگی دارد انواع پمپ است. به طور کلی پمپ عبارت است از دستگاهی که از آن برای انتقال سیالات استفاده شده و این دستگاه می تواند انرژی مکانیکی حاصل از یک موتور (الکتروموتور) را به انرژی حرکتی برای جابه جایی ماده سیال تبدیل کند.

در واقع می‌توان گفت که کارکرد اصلی پمپ ایجاد انرژی حرکتی برای به جریان انداختن یک سیال و انتقال آن از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر است که هدف از این انتقال می‌تواند آبرسانی به یک بخش، بیرون کشیدن فاضلاب و لجن، اطفا حریق، افزایش فشار در شبکه آبرسانی و …. ‌باشد. در ادامه به معرفی و بررسی چگونگی عملکرد تعدادی از پرکاربردترین پمپ‌های صنعتی و غیر صنعتی می‌پردازیم.

بوستر پمپ آتش نشانی

بوستر در لغت به معنای تقویت کننده است بنابراین همانطور که از نام این نوع پمپ پیداست از این دستگاه با هدف افزایش فشار و قدرت آب در شبکه آبرسانی استفاده می‌کنند. بوستر پمپ از اتصال چند پمپ آب به صورت موازی ساخته می‌شود. سیستم این نوع پمپ مانند یک کمپرسور گازی است که ماده سیال را متراکم نموده و آن را با فشار انتقال می دهد. از بوستر پمپ برای آبرسانی در بخش خانگی و صنعتی، آبیاری و اطفاء حریق بهره می برند. به نوعی از بوستر پمپ که در خاموش کردن آتش کاربرد دارد بوستر پمپ آتشنشانی گفته می شود. یکی از بهترین بوستر پمپ ها، بوستر پمپ پایا است.

برای خاموش کردن اتش در سطح گسترده نمی‌توان از کپسول های کوچک آتش نشانی و یا یک شلنگ معمولی استفاده کرد. یکی از بهترین راه ها برای ایمن سازی یک مجتمع مسکونی، اداری و یا کارگاهی در برابر اتش سوزی مجهز کردن آن به سیستم بوستر پمپ آتش نشانی است. این نوع بوستر پمپ از حداقل دو الکتروپمپ تشکیل شده که موجب افزایش جریان ورودی و حجم آب می گردند. خوشبختانه بر اساس آخرین مصوبات مقررات ساخت و ساز تامین سیستم بوستر پمپ آتش نشانی در تمام ساختمان های بلند و مجتمع های مسکونی الزامی بوده و در غیر این صورت پایان کار داده نمی شود. هرچه تعداد و اندازه الکتروموتورهای یک بوستر پمپ بیشتر باشد قدرت و حجم آب خروجی از ان برای اطفا حریق نیز بیشتر خواهد بود بنابراین انتخاب بوستر پمپ آتش نشان مناسب برای هر ساختمان به تعداد طبقات و مساحت هر واحد بستگی دارد.

بوستر پمپ پنتاکس

برند پنتاکس ایتالیا یکی از شناخته شده ترین برند های پمپ آب در ایران می باشد. این برند از جمله تولیدکنندگان بزرگ انواع بوستر پمپ نیز هست. انواع بوستر پمپ آبرسان، آتشنشانی و آبیاری پنتاکس ایتالیا به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب یکی از پرطرفدارترین برند های بوستر پمپ در ایران است. می توان گفت که در حال حاضر اکثر انواع بوستر پمپ هایی که در مجتمع های مسکونی، واحدهای اداری و مراکز خدماتی و تفریحی استفاده شده است از این برند می باشد. تکنولوژی بوستر پمپ پنتاکس وارد ایران شده و اکنون این محصول کارخانجات پنتاکس در ایران و تحت لیسانس پنتاکس ایتالیا تولید و عرضه می شود. برای ساخت بوستر پمپ از یک سری تجهیزات جانبی مانند پی ال سی PLC زیمنس استفاده می شود.

پمپ سیرکولاتور

از این نوع پمپ برای به جریان درآوردن سیالات و گازها در یک سیستم مدار بسته مانند سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده می شود. پمپ سیرکولاتور که با نام های پمپ خطی، سیرکوله، پمپ شوفاژ یا پمپ پکیج نیز شناخته می شود نوعی دستگاه است که موجب به حرکت در آمدن جریان آب در یک سیستم هیدرولیک گرمایشی یا سرمایشی می گردد. عملکرد این پمپ بر اساس نیروی گریز از مرکز بوده و تنها می تواند موجب به حرکت در آمدن مایعات در یک مدار بسته و غلبه بر اصطکاک سیستم لوله کشی گردد. کاربرد اصلی پمپ های سیرکولاتور در شوفاژخانه ها، موتورخانه‌ها و تاسیسات گرمایشی مصارف خانگی و صنعتی می باشد. پمپ سیرکوله خطی در دو نوع تک فاز و سه فاز تولید شده و اندازه اسب بخار آن ها متفاوت است.

پمپ لجن کش

انتقال لجن از یک نقطه به نقاطی دیگر یکی از مهم ترین چالش ها در سیستم های صنعتی و غیر صنعتی از جمله تصفیه خانه ها می باشد. پمپ لجن کش راه حل مناسبی برای حل این چالش است. پمپ لجن کش که با نام های پمپ گل کش یا غلیظ کش نیز شناخته می شود نوعی از پمپ در تجهیزات صنعتی است که به دلیل برخورداری از یک طراحی خاص می تواند سیالات با گرانروی و وزن مولکولی بالا را در مسیری مشخص انتقال دهد. در این مدل پمپ مانند پمپ های کف کش و سیرکولاتور از نیروی گریز از مرکز برای انتقال ماده سیال استفاده می شود با این تفاوت که ساختار لجن کش برای سیالاتی با گرانروی بالا تعریف شده است. یکی دیگر از ویژگی های این نوع پمپ استفاده از آلیاژ های مقاوم در برابر خورندگی در ساختار داخلی آن است. پمپ های لجن کش به گونه ای ساخته شده اند که در بلند مدت قابلیت استفاده داشته و در برابر برخورد مداوم با مواد شیمیایی و خورنده مقاوم هستند. برای آگاهی از قیمت پمپ لجن کش با پایا گسترش تماس بگیرید.

اجزای پمپ لجن کش به صورت یک سیستم به هم پیوسته در کنار یکدیگر قرار گرفته و با فعالیت منظم انتقال لجن یا فاضلاب را ممکن می کنند. این اجزا عبارتند از:

  • موتور الکتریکی
  • شفت و پیچ های فولادی
  • بدنه از جنس استنسل استیل، چدن و یا سایر مواد پلیمری
  • درپوش از جنس چدن داکتیل
  • پروانه از جنس آلیاژ آلومینیوم

آغاز عملکرد پمپ لجن کش با شروع فعالیت موتور الکتریکی می باشد. با ورود جریان الکتریسیته، شفت شروع به چرخش کرده که موجب چرخش پروانه پمپ نیز می گردد. چرخش شفت و پروانه موچب شکل گرفتن نیروی مکندگی و خلاء درون پمپ شده و به دنبال کشش سیال به داخل پمپ، خاصیت مویینگی داخل لوله ها موجب انتقال سیال با وزن مولکولی بالا از یک نقطه به نقطه ای دیگر می شود.

پمپ کف کش

پمپ کف کش نیز از جمله تجهیزات صنعتی است که برای انتقال آب در پروژه های صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارد. مکانیزم عملکرد پمپ کف کش بسیار مشابه پمپ لجن کش است با این تفاوت که توانایی کمتری برای انتقال سیالات با گرانروی بالا دارد. عملکرد یک پمپ کف کش را می توان به کشیدن بنزین از باک خودرو تشبیه کرد. از این دستگاه برای انتقال آب از درون یک چاه، مخزن، سیستم آبیاری و …. استفاده می شود. اندازه پمپ و توان قطعات ان تاثیر مستقیمی بر نوع و میزان کارآیی آن دارد. در پمپ کف کش نیز مانند پمپ لجن کش از فعالیت یک موتور الکتریکی و نیروی گریز از مرکز برای انتقال ماده سیال استفاده می شود. همزمان با ورود جریان الکتریسیته، شفت درون پمپ شروع به خرچش کرده و موجب ایجاد نیروی گریز از مرکز می گردد. این نیرو همراه با کاهش فشار و ایجاد خلاء قدرت لازم برای مکندگی ماده سیال به داخل پمپ را ایجاد می کند. میزان ارتفاع مورد نظر برای مکش و انتقال، قدرت موتور الکتریکی، میزان جریان الکتریسیته و ابعاد لوله های انتقال از جمله موارد موثر بر عملکرد یک پمپ کف کش در انتقال آب هستند. تفاوت پمپ کف کش و لجن کش را می توان در قدرت مکندگی و مقاوت در برابر مواد شیمیایی و خورندگی آن ها دانست. پمپ کف کش در مقایسه با لجن کش توان کمتری برای مکش سیالات با وزن مولکولی بالا داشته و به اندازه یک لجن کش در ارتباط مستقیم و طولانی مدت با سیالات شیمیایی مقاوم نیست.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.