رفع مشکلات تولیدی درگرو تسهیلگری برای بخش‌های فعال اقتصادی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 100037
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۲۱ |
علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس:

رفع مشکلات تولیدی درگرو تسهیلگری برای بخش‌های فعال اقتصادی است

علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ضرورت رونق فعالیت‌های اقتصادی پرداخت و با تأکید بر رفع موانع پیش روی فعالان بخش اقتصادی خاطرنشان کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری بر رشد تولید مطالبه‌ای است که طی چند سال گذشته همواره مطرح‌شده است.
رفع مشکلات تولیدی درگرو تسهیلگری برای بخش‌های فعال اقتصادی است

علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ضرورت رونق فعالیت‌های اقتصادی پرداخت و با تأکید بر رفع موانع پیش روی فعالان بخش اقتصادی خاطرنشان کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری بر رشد تولید مطالبه‌ای است که طی چند سال گذشته همواره مطرح‌شده است. ایشان همواره بر تحقق این مهم تأکید داشته و در سال جاری نیز مؤلفه مشارکت مردم را براین مهم اضافه نمودند. به‌منظور تحقق شعار سال و رونق اقتصادی ضرورت دارد تا موانع تولید را شناسایی و به‌درستی رفع کنیم. وی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی و اجرایی در جهت تحقق شعار سال افزود: متأسفانه طی سال‌های اخیر، مسئولان اجرایی کشور آن‌گونه که می‌بایست به وظیفه خود عمل نکردند و به همین سبب تحقق رشد تولید به شکلی که موردنظر بود، عملیاتی نشد. اکنون با مشکلاتی روبه‌رو می‌باشیم که همواره مانع از تسریع فعالیت تولیدکنندگان می‌شود. بسیاری از فعالان اقتصادی نسبت به تسهیلگری در امور تولیدی مطالبه می‌کنند. متأسفانه این مهم در شعارها و سخنرانی‌ها همواره مورداشاره قرار می‌گیرد و در مقام عمل اجرایی نمی‌شود. 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گلایه‌های امروز مقام معظم رهبری به سبب آن است که نتوانسته‌ایم به وظایف خود در جهت رشد تولید و مهار تورم عمل کنیم. سازمان‌هایی همچون سازمان تأمین اجتماعی، اداره مالیاتی و بانک‌ها با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌باشند که بخشی به سبب قوانین موجود است و بخشی دیگر بر اساس ریسکی است که می‌بایست در بخش مدیریتی داشته باشند. این بخش‌ها به سبب نبود ریسک کافی، قادر به رفع موانع نیستند. همچنان براین باوریم که نبود ریسک و عدم اجرایی وظایف مسئولان مانع از تحقق شعار و تسهیلگری در بخش تولید خواهد شد. 
او ضمن بیان اینکه باید درصدد رفع موانع تولید باشیم، متذکر شد: عدم رفع موانع و تسهیلگری مانع از تحقق شعار سال خواهد شد. اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی نیازمند سرمایه در گردش می‌باشند و متأسفانه بانک‌ها منابع کافی برای تأمین این نیاز را ندارند و اهتمامی نیز نسبت به تحقق این مهم ندارند. 
وی در خصوص چگونگی رفع موانع پیش‌روی تولیدکنندگان اقتصادی یادآور شد: مهم‌ترین مؤلفه رشد اقتصادی، کمک در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی است. به‌منظور تحقق این مهم می‌توان مشکلات واحدهای تولیدی را استان به استان مورد ارزیابی قرار داد و بررسی کرد. افزون براین می‌توان مرکز تصمیم‌گیرنده را مشخص کرد تا دراین‌باره تصمیم درست را اتخاذ کند. به‌گونه‌ای که این تصمیم اجرایی باشد و دیگر ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها از آن تبعیت کنند. 
نماینده مردم نها‌وند در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: رفع مشکلات تولیدی درگرو تسهیلگری برای بخش‌های فعال اقتصادی است. چنانچه این مهم در دستورکار قرار نگیرد، نمی‌توان نسبت به حل مشکلات اقتصادی و تحقق شعارسال امیدوار بود. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.