تشییع رئیس جمهور شهید در بیرجند/ حضور پرشور مردم برای وداع - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 100966
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹ |

تشییع رئیس جمهور شهید در بیرجند/ حضور پرشور مردم برای وداع

خراسان جنوبی امروز میزبان رئیس جمهور بود امانه برای سفر استانی،بلکه این میزبانی برای وداع با پیکر سید شهیدان خدمت بود،خیل عظیم عزاداران درنهایت قدردانی،رئیس جمهور شهید را بدرقه کردند.
تشییع رئیس جمهور شهید در بیرجند/ حضور پرشور مردم برای وداع

هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در منطقه ورزقان دچار سانحه سقوط بالگرد شد و به شهادت رسید.

در این حادثه، آیت الله رئیسی در شب ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و تعدادی از خدمه پرواز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیش از این مراسم تشییع با شکوه در تبریز، قم و تهران برگزار شده است.

امروز نیز پیکر در میان مردم استان خراسان جنوبی تشییع می‌شود. انتخاب این استان برای این است که شهید رئیسی تعلق خاطر ویژه ای به این استان داشت و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری بود.

بر اساس پیش بینی‌ها پیکر پس از مراسم به استان خراسان رضوی منتقل و بعد از نماز ظهر، مراسم تشییع از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم آغاز می‌شود.

در مراسم امروز در بیرجند، مردم استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان سمنان و یزد هم حضور دارند.

مراسم رسمی قرار بود از ساعت ۷:۳۰ آغاز شود اما از ساعاتی پیش، مردم برای شرکت در مراسم و استقبال از پیکر در خیابان‌ها حضور دارند.

مردم برای «سید محرومان» سنگ تمام گذاشتند

مردم خراسان جنوبی آخرین بار نماینده شهیدشان را در ۶ اسفند سال گذشته ملاقات کردند و امروز آخرین ملاقات با پیکر پاک سید شهیدان خدمت بود.

همه آمده بودند پیر و جوان، زن و مرد و کودک همه و همه آمدند تا سنگ تمام بگذارند برای خادمی که ۱۷ سال برای محرومان این دیار به معنای واقعی کلمه خدمت کرد.

مردم و هیئت‌های مذهبی و برخی دستگاه‌های اجرایی با برپایی موکب ها در مسیر تشییع از عزاداران پذیرایی کردند.

در مسیری که با عجله در حال حرکت بودم سرم را که بر گرداندم جوانی را دیدم پدربزرگش را آورده بود تا با هم در تشییع شهدای خدمت شرکت کنند اینجا دیگر تفاوت نسل‌ها در میان نیست همه خود را موظف می‌دانستند که بیایند برای وداع با شهید جمهورشان.

خداحافظی متفاوت کویرنشینان با رئیس جمهور محبوبشان

مردم دیار کویر در هر سفر آیت الله رئیسی برای دیدار با ایشان سر از پا نمی‌شناختن ولی امروز برای وداع آمده‌اند وداع با دولت محرمان، وداع با خادم‌الرضا و وداع با شهدایی که در راه خدمت در خط مقدم این جبهه قرار داشتند.

خیابان‌های بیرجند مملو از جمعیت است که در این بین از پیر و جوان، زن و مرد و همه و همه دیده می‌شوند، اشک‌ها امروز بدرقه راه شهید جمهور می‌شود امروز لبخندهای پیرزنی که در نقطه صفر مرزی در این استان برای دولت مردمی و انقلابی دست دعا برداشته بود به اشک تبدیل شده و این بار هم برایشان دعا می‌کند که «مادر، بهشت نصیبت باشد».

جوان دهه هشتادی در بین حضار در مراسم وداع با شهید جمهور دیده می‌شود که گوشه‌ای نشسته و به جمعیت می‌نگرد و در گوشه چشم اشک‌هایش جاریست.

نوای سید مظلوم خدانگهدار در شهر طنین انداز شده و همه با تکرار آن رئیس جمهور محبوبشان را برای همیشه بدرقه می‌کنند. آری این آخرین باری بوده که مردم استان با آیت الله رئیسی دیدار کردند هر کدام از جای جای این استان و حتی استان‌های همجوار آمدند و درخواست خود و شاید آخرین بار تشکر خود را از نزدیک به این شهید راه خدمت رساندند.

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.