بشار اسد: شهید رئیسی شخصیتی تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی بود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 100970
  پرینتخانه » اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹ |
در گفت‌وگوی تلفنی با مخبر

بشار اسد: شهید رئیسی شخصیتی تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی بود

رئیس جمهور سوریه پنجشنبه صبح در تماس تلفنی با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت.
بشار اسد: شهید رئیسی شخصیتی تاثیرگذار در عرصه بین‌المللی بود

بشار اسد در تماس تلفنی با محمد مخبر سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: مراتب اندوه شدید خود را به شما ، رهبری و مردم ایران ابراز می دارم. شهید رئیسی شخصیتی مهم در عرصه منطقه ای و بین المللی بود و محور مقاومت حمایت‌های همیشگی او را از یاد نخواهد برد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: ‌شهید رئیسی همواره در مقابل ظلم ایستاد و ملت فلسطین در روزهای اخیر این موضوع را از نزدیک لمس کرد . او همواره در حرف و عمل از محور مقاومت و آرمان فلسطین حمایت کرد و جهان این را از وی به یادگار خواهد داشت .

اسد خاطرنشان کرد: مردم سوریه شهید رئیسی و دکتر امیر عبداللهیان  را نیز چون حاج قاسم سلیمانی فردی ظلم ستیز ،‌ضد یک جانبه گرایی جهانی و همراه مظلومان منطقه و جهان می دانند و احترام وی در کشور ما سوریه همیشگی است به همین جهت ما نیز در کشورمان عزای عمومی اعلام کردیم تا در غم بزرگ شما سهیم باشیم.

وی ادامه داد: شهید رئیسی شخصیتی تاثیرگذار همانند شهید سلیمانی برای ماست و نام و یاد او تا ابد درذهن ملت و دولت سوریه خواهد ماند.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد : بسیار مشتاق بودم در این روزها در کنار ملت ایران باشم و به دیدار رهبری معظم انقلاب اسلامی برسم و مراتب تعزیت خود را شخصا  اعلام کنم لذا در اولین فرصت برای عرض تسلیت و تحکیم پیوندهای سیاسی دو کشور به ایران سفر خواهم کرد .

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن قدردانی از اعلام عزای عمومی و همچنین  حضور نخست وزیر سوریه و هیئت همراه به منظور شرکت در مراسم روز گذشته وداع با شهید رئیسی گفت :‌سوریه شریک راهبردی و دوست همیشگی ملت ایران است و پیام شما و حضور دولتمردان سوریه در ایران موجب تسلی خاطر ماست .

سرپرست ریاست جمهوری تاکید کرد : رئیس جمهور شهید ما شخصیتی مردمی ،‌دلسوز ،‌خستگی ناپذیر و مهربان بود . ما دوشخصیت تاثیرگزار یعنی شهیدان دکتر رئیسی و دکتر امیر عبدللهیان را از دست دادیم که این ضایعه بزرگی برای ما بود و این حس و ارتباط را جهانیان با استقبال باشکوه مردم از پیکرشهید رئیسی و همراهانش نظاره‌گر بودند. او از محبوبیت کم نظیری برخوردار بود و جهان این را از استقبال باشکوه مردم از پیکر او و همراهانش دید.

 مخبر با اشاره به هماهنگی ملت و دولت ایران در این روزهای سوگوار تاکید کرد : استحکام درونی و همراهی همیشگی مردم در ایران کم نظیر است ،‌این را در عملیات وعده صادق و امروز در فقدان رئیس جمهور شهیدمان شاهدیم.

وی گفت :‌همه دستگاه ها و نهاد های ایران چون گذشته در حال انجام وظایف خود هستند و این نشان از چهارچوب مستحکم جمهوری اسلامی و رهبری عالمانه مقام معظم رهبری است.

سرپرست ریاست جمهوری در پایان این مکالمه تلفنی تاکید کرد : ما چون گذشته برعهد خود مبنی بر حمایت همه جانبه از محور مقاومت به ویژه کشور مستقل سوریه هستیم  و منتظر دیدارتان در تهران خواهیم بود.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.