بهار سکه! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 23696
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۵۷ |
افزایش افسارگسیخته قیمت طلا و سکه؛

بهار سکه!

قیمت طلا و سکه در بازار، با پیروی از رشد دلار روند افزایشی یافته است. بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به هشت میلیون و ۱۶۸ هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار به 812 هزار تومان رسید.
بهار سکه!
‌|   گروه اقتصادی‌|
قیمت طلا و سکه در بازار، با پیروی از رشد دلار روند افزایشی یافته است. بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به هشت میلیون و ۱۶۸ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار به ۸۱۲ هزار تومان رسید. به نظر می ‌رسد با توجه به افزایش قیمت ‌ها طی هفته اخیر، در هفته پیش‌ رو نیز روند بازار با شیب ملایم‌ تری صعودی باشد.
عبادالله محمدولی عضو هیئت مدیره انجمن صنعت طلا و جواهر در گفت‌و‌گو با «رسالت» درباره افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: اخبار رسیده درباره قیمت طلا در روزهای اخیر حاکی از بالارفتن قیمت در بازارهای خارجی است به طوری که طلا به ازای هر انس بیش از ۲۰ دلار افزایش قیمت داشته است. این افزایش به دلیل بروز جنگ اقتصادی چین و آمریکا در عرصه خارجی بوده است. 
وی ادامه داد: تقاضایی که برای خرید طلا در دنیا وجود دارد دلیل بالا رفتن قیمت آن شده است. همه دنیا به فلز طلا نگاه امنیتی دارد، زیرا خزانه ای است که ارزش افزوده به دنبال خود می آورد. 
محمدولی در پاسخ به این سوال که چرا طلا و سکه در داخل کشور دارای نوسان قیمتی زیاد است، گفت: اقتصاد ما تبدیل به بازار واسطه گری شده و بسیاری از افراد را تبدیل به دلال کرده است. اکثر افراد که ارزش افزوده ای در اختیار دارند، به رونق بازار دلالی کمک می کنند. وجود واسطه گری در اقتصاد ما باعث ایجاد نوسان در قیمت طلا شده است. پایه‌های اقتصاد ما به دلیل عدم مدیریت درست در صنعت، اشتغال و استفاده صحیح از منابع معدنی به واسطه گری افتاده است.  
وی تصریح کرد: ما منابع خوب معدنی  در کشور داریم اما طی چند دهه گذشته نتوانستیم از منابع خودمان به خوبی استفاده کنیم و همواره چشم انداز کشور به صادرات نفت معطوف مانده بود در صورتی که اگر توجه به صنعت، تولید و صادرات داشتیم که سرمایه‌ای تمام نشدنی است، اقتصادمان به ورطه دلالی نمی افتاد.  
این کارشناس بازار طلا اضافه کرد: اخبار مختلف باعث ایجاد تغییرات و نوسانات در حوزه اقتصاد و صنعت می شود و قیمت ها را شکل می دهد. این اتفاق در حوزه طلا و سکه افتاده است و اخبار متعدد در نوسان و بالا رفتن آن تاثیر داشته است. 
عضو هیئت مدیره انجمن صنعت طلا و جواهر پیش بینی خود از وضعیت روزهای آینده از بازار سکه را اینگونه بیان کرد: احتمال می رود با تدابیری که اندیشیده می شود روند صعودی قیمت سکه و طلا کمتر شود اما افزایش قیمت ها تداوم خواهد داشت و به نظر نمی رسد که روند کاهشی در قیمت ها داشته باشیم. 
محمدولی با بیان اینکه خرید طلا در حال حاضر برای سرمایه گذاری توصیه نمی شود، گفت: خرید طلا برای سرمایه گذاری
 در کوتاه مدت و یک یا دو ماه آینده هیچ ارزش افزوده ای به همراه ندارد اما در میان مدت و بلندمدت می توان انتظار بالا رفتن ارزش افزوده آن را داشت. 
|
برچسب ها
, , , ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.