گام پایانی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 17420
  پرینتخانه » سرمقاله, یادداشت تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ |

گام پایانی

انتخابات مجلس یازدهم، به ایستگاه پایانی رسیده است و فردا، ملت کار را تمام می‌کند.
گام پایانی

|محسن پیرهادی – مدیرمسئول|
انتخابات مجلس یازدهم، به ایستگاه پایانی رسیده است و فردا، ملت کار را تمام می‌کند. دراین‌باره گفتنی‌هایی هست:
یک. مردم‌سالاری، در کنار ولایت‌پذیری، مهم‌ترین میراث بنیان‌گذار کبیر انقلاب است. هر کس، به میزان دایره ارتباط و تأثیرش، باید سعی کند دیگران را به پاسداشت این میراث بزرگ و استفاده از این امتیاز ترغیب کند، باید مسائل را تبیین کرد، شبهات را پاسخ گفت و ایران اسلامی را در این بزنگاه حساس، تنها نگذاشت. نظر مردم، اصل و اساس اراده کشور و رأی آن‌ها، میزان است. حضور پرشور مردم در انتخابات، موجب شکل‌گیری مجلسی قوی و ضمانتی برای امنیت ملی است.
دو. همه دلسوزان انقلاب و کسانی که ادامه وضع موجود در مجلس را به ضرر کشور می‌دانند، از ماه‌ها پیش گرد هم آمدند و تشکیلاتی شکل گرفت که بعدها، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نامیده شد. اگرچه دشواری‌ها و فراز و نشیب‌ها در مسیر رسیدن به فهرست مشترک بسیار بود، اما سرانجام سه روز مانده به انتخابات به نتیجه رسید. این‌جانب به‌عنوان سخنگوی شورای ائتلاف، حتی درزمانی که برخی دوستان با نپذیرفتن دعوت شورای ائتلاف، در بیشترین فاصله نسبت به وحدت ایستاده بودند، در مصاحبه‌ها و یادداشت‌های متعدد تأکید داشتم که من به اجماع تمام اضلاع نیروهای انقلاب، امید دارم. خوشحالم که فهرست ۳۰ نفره وحدت برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس منتشر شد و همه یک‌صدا پشت آن ایستادند. رقابت امروز، درون جریانی و میان گفتمان‌های انقلابی نیست، بلکه دوگانه‌ای میان تلاش و تحول و کارآمدی با تنبلی و بی‌تحرکی و وابستگی است.
سه. فهرست ۳۰ نفره تهران، به سر لیستی دکتر قالیباف، مجموعه قابل دفاعی است. بالاتر از همه‌چیز نشستن جریان‌های مختلف خانواده بزرگ انقلاب بر سر یک میز و همدلی و هم‌زبانی حول محور اصول انقلاب است. هرچند اگر این وحدت زودتر حاصل می‌شد، همراه کردن جمعیت میلیونی انقلابیون در تهران راحت‌تر بود، اما همین هم که به‌دست‌آمده غنیمتی است و گامی روبه‌جلو در کنش سیاسی انقلابیون است.
چهار. پیش‌ازاین، هم من و هم سایر کاندیداهای فهرست وحدت در برنامه‌ها و نوشته‌های مختلف از برنامه‌های خود برای مجلس آینده گفته‌ایم، اولویت اولمان هم، همان اولویت اول مردم یعنی نجات اقتصاد کشور و بهبود معیشت مردم در مسیر رسیدن به ایران سربلند است که برخی از جزئیات آن را دیروز از همین طریق با شما در میان گذاشته‌ام.
پنج. همه‌چیز برای یک جشن بزرگ ملی و تجلی شکوه ملت آماده است. شامگاه جمعه، انتخابات تمام می‌شود و با آغاز شمارش آرا، مستأجران خانه ملت برای چهار سال آینده تعیین می‌شوند. کافی است ملت کار را تمام کنند.

نویسنده : محسن پيرهادي - مديرمسئول |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.