کودک‌کشی در روز روشن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 43649
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۲۷ |
شهادت حدود 60 کودک فلسطینی در حملات رژیم اشغالگر قدس

کودک‌کشی در روز روشن

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، در تجاوز و حملات یک هفته اخیر رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و قدس ۲۱۸ تن شهید و بیش از ۵۶۰۴ نفر مجروح شده‌اند. در میان این شهدا، ۵۸ کودک و ۳۴ زن حضور دارند و تعداد مجروحان در نوار غزه ۱۲۳۵ نفر است.رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون 100  ساختمان ازجمله سه برج مسکونی را تخریب کرده است.
کودک‌کشی در روز روشن

 گروه  بین‌الملل
 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، در تجاوز و حملات یک هفته اخیر رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و قدس ۲۱۸ تن شهید و بیش از ۵۶۰۴ نفر مجروح شده‌اند. در میان این شهدا، ۵۸ کودک و ۳۴ زن حضور دارند و تعداد مجروحان در نوار غزه ۱۲۳۵ نفر است.رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرده و تاکنون ۱۰۰  ساختمان ازجمله سه برج مسکونی را تخریب کرده است.درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. مقاومت فلسطینی در این دور درگیری، موج جدیدی از حملات موشکی و راکتی علیه تل‌آویو، عسقلان، سدیروت، اشدود و سایر مناطق اطراف تل‌آویو را آغاز کرد.بنابراین گزارش، گروه‌های مقاومت در غزه، تعداد بسیار زیادی موشک و راکت به سمت مرکز فلسطین اشغالی ازجمله تل‌آویو شلیک کردند و  این‌بار حتی مناطق دورتر از تل‌آویو را نیز هدف قراردادند و موشک‌های مقاومت حتی تا نزدیکی «نابلس» و «نتانیا» رسید.
 شکاف داخلی شدید در سرزمین‌های اشغالی
از سوی دیگر، همزمان با آغاز جنگ غزه از روز دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) درگیری‌های شدیدی در شهرهای فلسطین اشغالی (درون مناطق اشغالی ۱۹۴۸) میان مسلمانان عرب و صهیونیست‌ها درگرفته است؛ رخدادی که رژیم صهیونیستی بیش از موشک‌های حماس و جهاد اسلامی از آن بیم و هراس دارد و مواضع مقامات این رژیم گواه این امر است.در یک هفته گذشته شهرهای اللُّد، بت یم، یافا، عکا، الخلیل، قدس شرقی، حیفا، تل آویو، الرینه، شفاعمرو، الطیبه، عرعرة المثلث و طمره شاهد درگیری‌های شدید میان مسلمانان و صهیونیست‌ها بود. هر دو طرف به‌شدت یکدیگر را به باد کتک گرفته و در برخی شهرها مساجد و کنیسه‌ها به آتش کشیده شده است.در شهر «بت یم»
 ضرب و شتم شدید یک مسلمان عرب به دست صهیونیست‌ها، حتی رسانه‌های عبری‌زبان را نیز در شوک فروبرد. فردای آن روز ساکنان فلسطینی یک صهیونیست را گیر انداخته و انتقام هم‌کیش خود را از وی گرفتند. در شهر «اللُّد» وضعیت از دیگر مناطق بحرانی‌تر است و اولین شهری بود که ارتش صهیونیستی برای کنترل اوضاع و به درخواست شهردار این شهر 
وارد عمل شد.«آیلت شاکد» نماینده راست‌گرای پارلمان و وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود نوشته است که پلیس این رژیم در شهرهایی که صحنه درگیری فلسطینی‌ها و صهیونیست‌هاست، به‌نوعی تسلیم‌شده و کاری نمی‌تواند بکند.این نابسامانی و زدوخورد شدید عرب‌ها و یهودیان شهرهای ۱۹۴۸، بیش از هر چیزی یک گزاره را فریاد می‌زند، گزاره‌ای که برای مقامات و سران رژیم صهیونیستی به‌مثابه کابوس است. آن گزاره این است: «پروژه دولت- ملت‌سازی در قالب اسرائیل شکست‌خورده است». پروژه هویت‌سازی که دهه‌هاست سران صهیونیست به دنبال جعل آن در سرزمین اشغالی هستند، اکنون عریان‌تر از هرزمانی شکست خود را فریاد می‌زند.این ماجرا بحق نگرانی و دلهره بیشتری برای مقامات رژیم صهیونیستی به بار آورده است. اگر موشک‌های مقاومت را گنبد آهنین بتواند مهار کند، شکاف هویتی چیزی نیست که با سامانه دفاعی بشود مانع خسارات آن شد. آن‌هم رژیمی که در ۷۳ سال گذشته رؤیای خود را همگن‌سازی در سرزمین اشغالی تحت لوای حاکمیت صهیونیسم ترسیم کرده و تمام توان و پتانسیل خود را برای تحقق آن صرف کرده و اکنون‌که باید میوه آن را بچیند با چنین وضعی مواجه شده است. شاید سران اسرائیل این بیم و دلهره را درون خود مرور کرده‌ باشند که نکند ساکنان عرب در مناطق ۱۹۴۸ هنوز کلید خانه‌های خود پیش از تشکیل رژیم اسرائیل را نزد خود نگه‌داشته باشند.
 صهیونیست‌ها تأسیسات زیربنایی را هدف قرار می‌دهند 
در هشتمین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهرداری غزه اعلام کرد که این رژیم طی حملات مستمر خود، عامدانه، جاده‌ها ، زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اصلی غزه را هدف قرار می‌دهد.شهردار غزه اعلام کرد که اقدام صهیونیست‌ها در بمباران مراکز خدمات شهروندی به‌منزله مجازات جمعی ساکنان غزه است. طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای باید تجاوز اسرائیل علیه نوار غزه را متوقف کنند. اسرائیل مستقیما، زیرساخت‌های نوار غزه را هدف قرار  می‌دهد. وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره، تصریح کرد که حملات اسرائیل آسیب‌هایی جدی به ایستگاه‌های آب و بهداشت وارد کرده است. ساکنان نوار غزه از قطعی گسترده آب به دلیل بمباران‌های صهیونیست‌ها رنج می‌برند. حملات شب گذشته علیه نوار غزه، همچنین موجب بسته شدن برخی جاده‌ها شده به‌گونه‌ای که تردد از این جاده‌ها میسر نیست. تیم‌های امدادرسان و دفاع مدنی واقعا نمی‌توانند خود را برای امدادرسانی به محل بمباران‌ها برسانند و این امر با دشواری صورت می‌گیرد.
 وتوی بیانیه ضد صهیونیستی شورای امنیت توسط آمریکا
نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه  نیز بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت.براساس این گزارش، این نشست که به درخواست چین، نروژ و تونس برای بررسی درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین سومین نشست این شورا طی یک هفته گذشته در این زمینه بود.دو نشست قبلی نیز با کارشکنی آمریکا و جلوگیری از محکومیت خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها بدون انتشار بیانیه مشترک پایان‌یافته بود. در این نشست که به‌صورت علنی برگزار شد از نمایندگان رژیم صهیونیستی و فلسطین نیز دعوت‌شده بود. ریاض مالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، حملات اسرائیل به مناطق اشغالی فلسطین را مصداق جنایت جنگی خواند و از شورای امنیت خواست علیه تل‌آویو تحریم و ممنوعیت تسلیحاتی وضع کند. وی تأکید کرد:اسرائیل دزد مسلحی است که وارد خانه ما شده و خانواده ما را ترور می‌کند، خانه‌های ما را خراب می‌کند و مردم ما را نسل بعد از نسل سرکوب می‌کند. 
 آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز در سخنرانی خود در این نشست بدون محکوم کردن رژیم صهیونیستی، از طرفین خواست پشت میز مذاکره بنشینند! .وانگ یی
 وزیر خارجه چین نیز ضمن انتقاد از مواضع آمریکا تأکید کرد که مانع واشنگتن باعث شده است که شورای امنیت نتواند با یک صدای واحد صحبت کند. وی از آمریکا خواست که مسئولیت‌های خود را در قبال این درگیری‌ها بپذیرد و موضع خود را مشخص و باز تنظیم کند.«سرگئی ورشینین» نماینده روسیه در شورای امنیت نیز خواستار توقف فوری این خشونت‌ها و تقابل شد.اما واشنگتن در این نشست نیز مانع از صدور هرگونه بیانیه ، در محکومیت جنایات رژیم صهیونيستی شد.  در نشست‌های قبلی نیز  از میان ۱۵ عضو شورای امنیت، ۱۴ عضو با صدور بیانیه‌ای مشترک برای کاستن از تنش‌ها موافق بودند و تنها آمریکا مخالف بود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.