کمک‌هزینه مسکن کارگران به ۶۵۰ هزار تومان خواهد رسید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66567
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۱۰ |
فرامرزتوفیقی رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورا‌های اسلامی کار:

کمک‌هزینه مسکن کارگران به ۶۵۰ هزار تومان خواهد رسید

معاون روابط کار وزیر کار، یازدهم اردیبهشت‌ماه در یک گفت‌وگوی خبری از تصویب مصوبه افزایش حق مسکن در هیئت دولت خبر داد و گفت که مصوبه حق مسکن در دستور کار هیئت‌وزیران قرار دارد و در هفته آتی تصویب و ابلاغ خواهد شد تا جامعه کارگری از مزایای افزایش حق مسکن نیز بهره‌مند شود اما به نظر می‌رسد که این مصوبه نیز همچون بسته حمایتی کارفرمایان در هیئت دولت در نوبت رسیدگی قرارگرفته و کارگران دستکم یک ماه دیگر باید منتظر تصویب مصوبه بمانند.
کمک‌هزینه مسکن کارگران به ۶۵۰ هزار تومان خواهد رسید
گروه اقتصادی
معاون روابط کار وزیر کار، یازدهم اردیبهشت‌ماه در یک گفت‌وگوی خبری از تصویب مصوبه افزایش حق مسکن در هیئت دولت خبر داد و گفت که مصوبه حق مسکن در دستور کار هیئت‌وزیران قرار دارد و در هفته آتی تصویب و ابلاغ خواهد شد تا جامعه کارگری از مزایای افزایش حق مسکن نیز بهره‌مند شود اما به نظر می‌رسد که این مصوبه نیز همچون بسته حمایتی کارفرمایان در هیئت دولت در نوبت رسیدگی قرارگرفته و کارگران دستکم یک ماه دیگر باید منتظر تصویب مصوبه بمانند.فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورا‌های اسلامی کار در تشریح انتظار کارگران برای تصویب مبلغ جدید کمک‌هزینه مسکن به خبرنگار «رسالت» بیان کرد: یکی از مؤلفه‌های مصوبه دستمزد که همواره موردبحث قرار می‌گیرد، کمک‌هزینه مسکن است.
وی افزود: بی‌شک کمک‌هزینه مسکن یک مؤلفه ترمیم دستمزد خواهد بود و در شرایط حال حاضر مطابق افزایش نرخ بها کمک چندانی به هزینه مسکن نخواهد کرد. مصوبه‌ امضاشده درباره حقوق و دستمزد در شورای عالی کار از لحاظ قانونی لازم‌الاجراست. 
توفیقی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته هنگامی‌که مصوبه حقوق و دستمزد در شورای عالی کار به امضا می‌رسید، درباره کمک‌هزینه مسکن بحث می‌شد. مسئولان این حوزه در تلاش بودند تا حق مسکن دیگر نیازی به تصویب نداشته باشد و در آخر هرسال، هنگامی‌که نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت نشست محاسبه ماده ۴۱ را برگزار می‌‌کنند، کمک‌هزینه مسکن را نیز بررسی و تصویب کنند.
 نگرانی جامعه کارگری از عدم ابلاغ کمک‌هزینه مسکن
رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شورا‌های اسلامی کار همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال جاری تاکنون درباره کمک‌هزینه مسکن بحث نهایی صورت نگرفته است و به‌موجب این امر دل‌نگرانی‌های بسیاری برای کارگران شکل گرفته است. 
او در‌پایان این گفت‌وگو اضافه کرد: جامعه کارگری و نمایندگان این حوزه با مطالبه کمک‌هزینه حق مسکن درصدد تصویب و نهایی‌شدن این مؤلفه هستند. پیش‌ازاین مقرر شده بود افزایش مبلغ کمک‌هزینه مسکن کارگران به ۶۵۰ هزار تومان برسد. که متأسفانه تاکنون این مؤلفه تصویب و پرداخت نشده است.  امیدواریم این مصوبه هرچه زودتر تصویب و ابلاغ گردد. 
|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.