کشتی را به جایگاه شایسته می رسانیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 42849
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۴۱ |
حجت کریمی ،سرپرست تیم‌های ملی کشتی بزرگسالان:

کشتی را به جایگاه شایسته می رسانیم

نزدیکی به زمان برگزاری مسابقات المپیک با تمرینات جدی و فشرده تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد همراه شده است. اکنون تیم ملی کشتی فرنگی که درصدد است با ترکیب کامل 6 نفره راهی رقابت‌های المپیک شود، امیدواری زیادی برای کسب مدال دارد.
کشتی را به جایگاه شایسته می رسانیم

گروه ورزشی
نزدیکی به زمان برگزاری مسابقات المپیک با تمرینات جدی و فشرده تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد همراه شده است. اکنون تیم ملی کشتی فرنگی که درصدد است با ترکیب کامل ۶ نفره راهی رقابت‌های المپیک شود، امیدواری زیادی برای کسب مدال دارد. این روزها وضعیت تیم‌های ملی کشتی با وجود حمایت‌های فدراسیون و فراهم آوردن امکانات از سوی کادر فنی و کشتی گیران قابل‌قبول و رضایت‌بخش عنوان‌شده است و در سایه پشتیبانی فدراسیون تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در اردوهای آمادگی در حال تمرین هستند. 
بودجه کشتی با فوتبال قابل قیاس نیست حجت کریمی سرپرست تیم‌های ملی کشتی بزرگسالان در گفت‌وگو با «رسالت» درباره آخرین وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی قبل از برگزاری مسابقات المپیک اظهار کرد: ورزشکاران ما 
در وضعیت خوبی بسر می‌برند و با وجود قرنطینه در اردو به‌شدت در حال انجام تمرین هستند. تاکنون از ۶ سهمیه تیم ملی، ۵ نفر مشخص‌شده‌اند و یک نفر باقی‌مانده تا یک ماه آینده در مسابقات بلغارستان تعیین می‌شود. 
وی با اشاره به این‌که اعضای کادر فنی به‌خصوص سرمربی تیم ملی همه تلاش خود را برای آمادگی ورزشکاران انجام می‌دهند، گفت: در رقابت‌های المپیک بهترین ورزشکاران حاضر می‌شوند و تیم ملی هم همه تلاش خود را می‌کنند تا بهترین نتایج را به دست آورند، همان‌طور که از سال‌های قبل بیشترین مدال توسط کشتی گیران نسبت 
به سایر رشته‌های ورزشی کسب شده است. کریمی با اشاره به اختصاص بودجه ناکافی برای ورزش ملی کشور تصریح کرد: کشتی اصلی‌ترین رشته مدال‌آور ماست، ولی متأسفانه بودجه زیادی به این رشته تعلق نمی‌گیرد. به‌عنوان‌مثال بودجه‌ای که با دلار ۳ هزار تومان برای این رشته در نظر گرفته‌شده بود، افزایش پیدا نکرده است و برای جبران این کمبود تلاش می‌شود از ارگان‌های مختلفی کمک گرفته شود. 
سرپرست تیم‌های ملی کشتی بزرگسالان یادآور شد: بودجه‌ای که به کشتی اختصاص پیدا می‌کند نسبت به فوتبال اصلا قابل قیاس نیست. کشتی گیران ما بارها به مقام قهرمانی در جهان دست پیدا کردند، درحالی‌که فوتبال ما کمتربه چنین رتبه‌ای در دنیا رسیده است. بودجه‌ای که برای فوتبال درنظر گرفته می‌شود اصلا برای کشتی اختصاص پیدا نمی‌کند.
وی با اشاره به حمایت همه‌جانبه فدراسیون کشتی از ورزشکاران تیم ملی گفت: علیرضا دبیر در مقام رئیس فدراسیون همه تلاش خود را برای در اختیار گذاشتن امکانات کامل برای کشتی گیران به کار بسته است و کمبودها توسط فدراسیون مرتفع می‌شوند. او خودش را وقف کشتی کرده است و همه ورزشکاران و اعضای کادر فنی هم به این مسئله واقف هستند.
کریمی اضافه کرد: فدراسیون در این مدت سالن‌های تمرین را به‌طور مجهز و حرفه‌ای بازسازی و افتتاح کرده است، در شرایطی که در گذشته همه این کمبودها و مشکلات وجود داشتند، اما اقدام جدی‌ای برای رفع آن‌ها صورت نگرفته بود. سالن‌های تمرین و خوابگاه‌های ورزشکاران از سال‌های گذشته به حال خود رهاشده بودند، اما در این دوره بازسازی شدند تا جایی‌که بزرگ‌ترین کمپ کشتی جهان با همه امکانات در روزهای اخیر افتتاح شد و امکان میزبانی از کشتی گیران دیگر کشورها فراهم آمده است.
وی ادامه داد: بازسازی سالن‌ها به‌طور اساسی و از زیرساخت‌ها انجام‌گرفته و شامل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی، خانه کشتی توفیق جهانبخت و ساختمان اداری فدراسیون کشتی می‌شود.
کریمی با انتقاد از وجود مدیریت‌های غلط در دوره‌های قبلی فدراسیون کشتی اظهار کرد: باوجود همه مشکلات در کشور اگر اراده برای کار کردن وجود داشته باشد، می‌توان کار انجام داد. متأسفانه فدراسیون کشتی با بدهی‌های زیاد از دوره‌های قبلی به این دوره رسید، چون خیلی از مواقع افراد دلسوزی در مسند مدیریت قرار نمی‌گیرند. 
کریمی در پایان تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم ورزش کشتی به جایگاهی که شایسته آن است دست پیدا کند، درحالی‌که در سال‌های قبل جایگاه آن تا حدودی تنزل پیدا کرده بود.   

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.