چگونه روانشناس باتجربه در تهران پیدا کنیم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 85080
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ |

چگونه روانشناس باتجربه در تهران پیدا کنیم؟

هر یک از ما ممکن است در برهه‌ای از زندگی خود، به دلیل نوساناتی که در زندگی روزمره وجود دارد، احساس شکست، افسردگی، ضعف روحی و حالات منفی بسیاری داشته باشیم.
چگونه روانشناس باتجربه در تهران پیدا کنیم؟

هر یک از ما ممکن است در برهه‌ای از زندگی خود، به دلیل نوساناتی که در زندگی روزمره وجود دارد، احساس شکست، افسردگی، ضعف روحی و حالات منفی بسیاری داشته باشیم. در چنین شرایطی یک دکتر روانشناس می‌تواند به عنوان یک دوست قابل اعتماد و البته آگاه و متخصص به چنین مشکلاتی، درمانگر خوبی برای حالات روحی آزاردهنده ما باشد. آنچه در این بین مورد اهمیت می‌یابد، انتخاب یک روانشناس متخصص و باتجربه است. این در حالی است که انتخاب یک روانشناس خوب در تهران کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد و نیازمند جستجو و تحقیق بسیاری است. اگر به دنبال تأمین آرامش روحی و هدف مثبتی هستید، لازم است که در پیدا کردن روانشناس دقت و توجه بسیاری داشته باشید.

ویژگی‌های روانشناس خوب در تهران

قبل از هر چیزی بهتر است با ویژگی‌های یک روانشناس خوب آشنا شوید. یک روانشناس باتجربه به خوبی می‌داند که هر فرد دارای یک شخصیت درونی خاص است و ویژگی‌های شخصیتی با توجه به شرایط زندگی هر فرد در درون او شکل می‌گیرد. قطعا یک نسخه درمانی برای همه افراد موثر و کارساز نیست. از طرفی مراجعه‌کنندگان به دنبال آن‌اند که بتوانند با درمانگر خود ارتباط گرفته و در کنار او احساس آرامش داشته باشند. با این حساب یک روانشناس خوب ترکیبی از یک فرد باشخصیت و متخصص و آگاه به حوزه روانشناسی و روان درمانی است. ویژگی‌های یک روانشناس خوب در تهران را می‌توان در چند مورد جمع‌بندی و بررسی کرد.

طبیعتا درمانگرانی که به عنوان روانشناس در جامعه پزشکی مشغول به فعالیت ‌هستند، از پروانه اشتغال روانشناسی برخورداراند؛ بنابراین ما به دنبال ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی در یک روانشناس هستیم. با توجه به اینکه این روزها ایده‌ها و نگرش‌های جدیدی به حوزه روانشناسی افزوده شده و این ایده‌ها به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شوند، انتظار می‌رود که روانشناس باتجربه دانش خود را با آخرین مباحث و ایده‌های روانشناسی منطبق و به‌روز کند. یک روانشناس باتجربه باید شنونده خوبی باشد، رفتار و گفتار سنجیده‌ای داشته باشد، صبور و شکیبا باشد، رازدار باشد، شما را قضاوت و داوری نکند و احساس همدلی داشته باشد.

اهمیت انتخاب یک روانشناس خوب در تهران

قطعا وقتی برای مشکلات روحی، اضطراب، وسواس، استرس و یا مشاوره‌های خانوادگی و زوج درمانی به دنبال یک روانشناس باتجربه در تهران هستید، به اهمیت این مسئله واقف‌اید؛ اما اگر مختصری اهمیت آن را بررسی کنیم خالی از لطف نخواهد بود. همانطور که گفتیم پیدا کردن بهترین روانشناس تهران کار چندان ساده‌ای نخواهد بود؛ چون شهر پرجمعیتی همچون تهران که بیشترین تعداد روانشناس را دارد، پیدا کردن بهترین روانشناس را کمی چالش برانگیز می‌کند. از طرفی بررسی ویژگی‌های تک تک روانشناسان کمی غیر معقول به نظر می‌رسد. همچنین ممکن است کمی تحقیق و جستجو شما را دلسرد و خسته کند؛ چون ممکن است افراد مختلف نسبت به یک روانشناس نظرات مختلفی داشته باشند.

با این حال لازم است بدانید، هم صحبت شدن و درمان فکر و روح توسط درمانگری که تجربه و تخصص کافی ندارد، تنها انرژی، هزینه و زمان شما را هدر می‌دهد. در حالی که یک روانشناس خوب و کاردرست می‌تواند تنها با چند جلسه مشاوره چنان قدرتی به ذهن و روح شما ببخشد که از همه آنچه سبب رنجش خاطر شما شده یک نردبان برای رسیدن به خوشبختی بسازید؛ در کل آنچه در انتخاب یک روانشناس مورد توجه قرار می‌گیرد این است که شما احساس بهتری پیدا کنید و این حس را کاملا در خود لمس کنید؛ بنابراین باید این مسئله را جدی گرفته و با راهنمای انتخاب روانشناس درست آشنا شوید.

راهنمای انتخاب روانشناس خوب در تهران

قبل از هر چیزی باید بدانید انتخاب بهترین روانشناس در تهران امکان‌پذیر نیست؛ چون حوزه روانشناسی گستردگی بسیار زیادی دارد و نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام درمانگر بهتر است، هر روانشناس تنها در یک یا چند حوزه تخصص دارد. در کل یک روانشناس باید ضمن مهارت‌های تخصص و تجربه کافی از شخصیت نرمالی برخوردار باشد. حتی شناخت این ویژگی نیز برای افرادی که برای اولین بار قصد مراجعه به روانشناس را دارند، سخت است. با این حساب شما می‌توانید از چند روش برای پیدا کردن روانشناس در تهران اقدام کنید. خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که اینترنت می‌تواند بیشترین کمک را ارائه دهد. یک جستجو در اینترنت یا جستجو در سایت doctor-yab.ir می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکل شما را حل کند.

پس از کمی جستجو و توجه به نظرات کاربران می‌توانید رزومه چند روانشناس باتجربه و مورد قبول کاربران را بررسی کنید و در صورتی که به نتیجه رسیدید، یک جلسه ملاقات حضوری یا تلفنی با مشاور منتخب خود داشته باشد. قطعا آنقدر عاقل و آگاه هستید که با یک جلسه مشاوره به شناخت نسبی از روانشناس خود برسید. در این جلسه باید به این نتیجه برسید که آیا روانشناسی که انتخاب کرده‌اید، توانایی حل مشکل شما را دارد یا خیر؟ اگر فکر می‌کنید درمانگر منتخب شما از ملاک‌های یک روانشناس خوب و مناسب برخوردار است، می‌توانید به او اعتماد کنید و درمان خود را در کنار ایشان و همراه با وی آغاز کنید.

نکته:

این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ درمان روحی و روانی در یک جلسه امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین سعی کنید سطح انتظار خود را در حدی نگه دارید که به تعامل و ارتباط شما با روانشناس لطمه وارد نکند. روانشناس از روی رفتار و صحبت‌های شما به شناخت شخصیت درونی شما و مشکلاتتان می‌رسد؛ بنابراین کمی صبر و بردباری از جانب شما نیز ضروری است. به این ترتیب شما می‌توانید به مراتب تغییرات اساسی را در خود احساس کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.