چطور بهترین دوچرخه کودک را برای فرزند دلبندتان خریداری کنید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66320
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ |

چطور بهترین دوچرخه کودک را برای فرزند دلبندتان خریداری کنید

معمولاً زمانی که سال تحصیلی رو به اتمام است و به تابستان نزدیک می‌شویم، کودکان از والدین خود درخواست خرید دوچرخه می‌کنند و یا دوچرخه قدیمی خود را دوباره به راه می‌اندازند.
چطور بهترین دوچرخه کودک را برای فرزند دلبندتان خریداری کنید

معمولاً زمانی که سال تحصیلی رو به اتمام است و به تابستان نزدیک می‌شویم، کودکان از والدین خود درخواست خرید دوچرخه می‌کنند و یا دوچرخه قدیمی خود را دوباره به راه می‌اندازند. این یعنی همه ما قرار است صحنه‌هایی آشنا و دل‌انگیز از دوچرخه سواری کودکان در کوچه‌ها و پارک‌ها ببینیم. خوب است بدانید که دوچرخه سواری یکی از بهترین سرگرمی‌ها و بازی‌ها برای کودکان به حساب می‌آید. با دوچرخه سواری، کودکان در حالی که می‌توانند روحیه آزادی خواه و ماجراجوی خود را تغذیه کنند و محیط اطراف خود را بهتر بشناسند از مزایای مرتبط با سلامتیِ دوچرخه سواری به عنوان ورزش هوازی نیز برخوردار می‌شوند. دوچرخه سواری یک سرگرمی فوق‌العاده جذاب برای بسیاری از کودکان است و تقریباً همه بزرگسالان آن را جزء خاطرات شیرین کودکی خود به حساب می‌آورند. بنابراین تهیه یک دوچرخه کودک مناسب نه تنها برای کودک شما یک هدیه کاربردی و دوست داشتنی است بلکه از جهات مختلفی برای او مفید نیز می‌باشد. خرید دوچرخه بچه گانه یک مسأله مهم است؛ چرا که خرید یک دوچرخه اشتباه و نامناسب ممکن است علاوه بر ایجاد اختلال در دوچرخه سواری، باعث وارد آمدن آسیب‌های جسمانی به کودک عزیز شما نیز بشود. در ادامه نکاتی که باید به هنگام خرید دوچرخه کودک به آن توجه کنید آورده شده‌اند تا با خرید بهترین دوچرخه، سلامت و خوشحالی فرزند خود را تضمین کنید.

انتخاب سایز صحیح قبل از خرید دوچرخه کودک

اولین موردی که باید به آن توجه کنید سایز دوچرخه است. کودکان در سنین مختلف از ویژگی‌های فیزیکی متفاوتی برخوردار هستند که توجه به آن‌ها به هنگام خرید دوچرخه بچه گانه، باعث می‌شود که بتوانند به راحتی با آن سواری کنند و هیچ آسیبی به بدن آن‌ها وارد نشود.

سایز‌های ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۴ و ۲۶ که سایز‌های بچه گانه دوچرخه‌ها به حساب می‌آیند هر کدام به ویژگی‌های فیزیکی نظیر طول قد و یا ویژگی‌های دیگری نظیر سن کودک مرتبط می‌شوند.

سایز ۱۲: برای کودکان ۲ تا ۴ ساله با قد ۸۵ تا ۱۰۰ سانتی‌متر

سایز ۱۴: برای کودکان ۳ تا ۵ ساله با قد ۹۵ تا ۱۱۰ سانتی‌متر

سایز ۱۶: برای کودکان ۴ تا ۶ ساله با قد ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر

سایز ۲۰: برای کودکان ۷ تا ۹ ساله با قد ۱۰۵ تا ۱۳۵ سانتی‌متر

سایز ۲۴: برای کودکان ۹ تا ۱۱ ساله با قد ۱۳۰ تا ۱۴۵ سانتی‌متر

سایز ۲۶: برای کودکان بیش از ۱۱ سال و قد بالای ۱۴۵ سانتی‌متر

به خاطر داشته باشید که حتماً به هنگام یا پیش از خرید، سایز دوچرخه مورد نیاز خود را با توجه به مشخصات کودک خود تعیین کند. همچنین به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان با خیال آینده نگری و جلوگیری از نیاز به خرید دوچرخه جدید در آینده، سایز بزرگ‌تر را برای کودک خود خریداری نکنید. چرا که با این‌کار لذت و توانایی دوچرخه سواری از کودک شما گرفته می‌شود و حتی ممکن است آسیب‌های جسمی نیز به او وارد شود.

https://file.tesmino.ir/images/2022/05/image_1652170485.png

آشنایی با برند‌های مطرح دوچرخه کودک به همراه رنج قیمت

در زمینه خرید هر چیزی، توصیه می‌شود که بدون آگاهی از بازار فروش آن اقدام به خرید نکنید. این نکته در خصوص خرید دوچرخه بچه گانه نیز به شدت توصیه شده است. خوب است که با بهترین و پرفروش‌ترین برند‌های بازار و رنج قیمت محصولات آن‌ها آشنایی داشته باشید تا خریدی رضایت بخش‌تر را رقم زنید. ما در ادامه شما را با دو برند معروف و پرطرفدار بازار دوچرخه کودک آشنا خواهیم کرد.

  • برند قناری

قناری (Canary) یکی از برند‌های معروف ساخت دوچرخه است که توانسته با ارائه محصولات با کیفیت، مورد توجه بسیاری از خریداران دوچرخه در سراسر دنیا قرار بگیرد. دوچرخه‌های کودک قناری که در سایز‌های ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۲۰ موجود هستند به علت کیفیت بالای مواد اولیه ساخت و طراحی فوق‌العاده، همیشه در میان پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند. به نظر می‌رسد که برند قناری با به خرج دادن حساسیت در خصوص محصولات خود و استفاده از مواد مرغوب و باکیفیت، موفق شده است که همانند سایر کشور‌ها در ایران نیز طرفداران بسیاری پیدا کند. رنج قیمت دوچرخه بچه گانه حال حاضر این برند، حدود ۳ و نیم تا ۶ و نیم میلیون تومان است که شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

  • برند ویوا

با یک برند خارجی محبوب آشنا شدید و حال نوبت معرفی بهترین برند داخلی است. برند ویوا (Viva) که علاوه بر دوچرخه کودک، ارائه دهنده باکیفیت سایر انواع دوچرخه نظیر کوهستان، شهری، هیبرید برقی و کورسی نیز می‌باشد توانسته است با ارائه محصولات با کیفیت با راندمان بالا مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار بگیرد. رنج قیمت دوچرخه کودک برند ویوا در حاضر حاضر از حدود ۳ تا ۴. ۵ میلیون تومان می‌باشد. بنابراین قیمت مناسب را نیز می‌توان از مزیت‌های دوچرخه‌های برند ویوا دانست.

شناخت دقیق دوچرخه دخترانه و پسرانه

دختران و پسران از لحاظ فیزیکی تفاوت‌های بسیاری دارند و این تفاوت‌ها باعث می‌شوند که بسیاری از برند‌ها برای استفاده راحت‌تر، محصولات خود را مطابق با جنسیت طراحی کنند. به خاطر داشته باشید که ملاک شما برای تشخیص دوچرخه کودک دخترانه از پسرانه نباید ظاهر باشد. در ادامه ما شما را با برخی از این تفاوت‌ها آشنا خواهیم کرد.

https://file.tesmino.ir/images/2022/05/image_1652170496.png

اولین تفاوت، ساختار فریم دوچرخه است. در دوچرخه‌های دخترانه معمولاً میله یا لوله‌ای که زین را به فرمان اتصال می‌دهد دارای یک انحنا به سمت پایین و یا نسبت به دوچرخه پسرانه، دارای طول کوتاه‌تری است. این لوله معمولاً در دوچرخه‌های پسرانه علاوه بر این‌که بلندتر است دارای انحنا نیست و موازی با زمین است. دومین تفاوت این است که زین دوچرخه دخترانه معمولاً نسبت به دوچرخه پسرانه، پهن‌تر و کوتاه‌تر است. طول فرمان نیز به علت تفاوت میان عرض‌شانه دختران و پسران، در انواع دخترانه و پسرانه دوچرخه متفاوت است. فرمان دوچرخه‌های دخترانه معمولاً از ۳۸ تا ۴۰ و دوچرخه‌های پسرانه از ۴۲ تا ۴۴ سانتی‌متر هستند.

عوامل مهم در کیفیت دوچرخه کودک

کیفیت دوچرخه‌ای که خریداری می‌کنید با میزان لذت بخش و ماندگار بودن آن رابطه مستقیم دارد. جنس فلز بدنه دوچرخه اولین عامل مهم است. ممکن است تصور کنید که اگر از جنس آهن باشد کیفیت دوچرخه شما بالاتر خواهد بود اما این چنین نیست. وزن بر روی سرعت و قدرت مانور دوچرخه تأثیر بسیاری دارد؛ بنابراین دوچرخه‌ای که از جنس تیتانیوم و یا آلومینیوم است وزن کم‌تر و در نتیجه کیفیت بالاتری خواهد داشت. دومین عامل مهم، جنس لاستیک است. به نظر می‌رسد که لاستیک‌های بادی به دلیل کنترل بالایی که در محیط‌های مختلف نظیر چمن، خاک و به هنگام پریدن دارند همچنان نسبت به انواع فومی و پلاستیکی بهتر هستند. ترمز نیز عامل مهم دیگری در خصوص کیفیت دوچرخه کودک شماست. گفته می‌شود که دوچرخه دارای ترمز دستی به علت تقویت هماهنگی بیشتر دست و پا، نسبت به سایر دوچرخه‌های دارای ترمز پایی و یا توپی، کیفیت بالاتری دارد و گزینه بهتری برای خرید به حساب می‌آید.

  • خرید بهترین دوچرخه کودک از آریا چرخ

علاوه بر تمامی نکات گفته شده فروشگاهی که برای خرید دوچرخه بچه گانه انتخاب می‌کنید نیز بسیار مهم است. آریا چرخ یک فروشگاه معتبر اینترنتی است که شما می‌توانید در آن انواع دوچرخه، لباس و کلاه دوچرخه سواری را خریداری نمایید. محصولات این فروشگاه به صورت اکسپرس و رایگان برای شما ارسال می‌شوند و این امکان وجود دارد که پس از دریافت و مشاهده محصول در محل، هزینه آن را بپردازید. دوچرخه‌های آریا چرخ دارای ضمانت کیفیت، اصالت و نازل‌ترین قیمت هستند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید از این فروشگاه معتبر به سایت آن به نشانی اینترنتی https://arya-charkh.ir/ مراجعه نمایید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.