پیگیر حق و حقوق تمامی صنوف به ویژه کادر بهداشت و درمان هستیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 69777
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۶:۳۴ |
مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی:

پیگیر حق و حقوق تمامی صنوف به ویژه کادر بهداشت و درمان هستیم

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درتشریح تبدیل وضعیت نیروهای طرح تحول سلامت با‌ تأکید بر‌ عدالت پرداختی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: پیگیر حق و حقوق تمامی صنوف به ویژه کادر بهداشت و درمان هستیم زیرا آنها در شرایط سخت کرونایی برای نجات جان مردم تلاش کردند.
پیگیر حق و حقوق تمامی صنوف به ویژه کادر بهداشت و درمان هستیم

گروه سیاسی 
مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درتشریح تبدیل وضعیت نیروهای طرح تحول سلامت با‌ تأکید بر‌ عدالت پرداختی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: پیگیر حق و حقوق تمامی صنوف به ویژه کادر بهداشت و درمان هستیم زیرا آنها در شرایط سخت کرونایی برای نجات جان مردم تلاش کردند. مجلس یازدهم از ابتد‌ای کار‌خود پیگیر روند دستمزد و رفع بی عدالتی‌های موجود آن بود. متأسفانه شاهد امتیاز و حقوق‌های‌ متفاوت در یک اداره یا سازمان بودیم. به طورمثال دو همکار با یک شغل واحد در دفترکاری خود دستمزد متفاوتی دریافت می‌کردند. این موضوع مورد توجه مجلس قرار گرفت و مقرر شد تا با اصلاح همراه شود. 
او یادآور شد: این عدالت نیست که برای یک کار چند نوع حقوق پرداخت شود، ما این موارد را در مجلس پیگیری کرده و زمینه تعامل‌ با دولت را ایجا‌د کردیم تا بار مالی آن نیز‌ تأمین شود.وی افزود: رویکرد مهم دیگر جذب نیروهای نخبه است. متأسفانه در جذب این افراد دچار ضعف هستیم و امیدواریم این وضعیت بهبود پیدا کند. با پیگیری‌های صورت گرفته پس از چندین سال آزمون استخدامی و همچنین بحث تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر انجام شد.یوسفی تصریح کرد: معیشت و تبدیل وضعیت مرحله به مرحله ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی و سپس در وزارتخانه‌های مختلف کشور بررسی شد. در پی این بررسی تبدیل وضعیت خانواده‌های ایثارگران نیز پس از سال‌ها انجام و به نتیجه رسید. 
نماینده مردم اهواز همچنین خاطرنشان کرد: حقوق و دستمزد کادر سلامت نیز از جمله اهداف مجلس است. طرح تحول این افراد به سبب فداکاری‌شان در اپیدمی بیماری‌کرونا‌ بسیار ضرورت دارد. بسیاری از‌افرا‌د‌‌ جان خود را‌ فدا‌ کرده و بسیاری دیگر طی دو سال اخیر جان خود را در کف دست‌ گذاشتند و ماه‌ها از خانواده و فرزند خود دوری‌کردند و تنها به خدمت مردم و بیماران پرداختند. 
عضو کمیسیون عمران مجلس‌ شورای اسلامی‌ متذکر‌شد: به همت آیت‌الله رئیسی و  وزرای‌شان بیش از ۱۵۰ میلیون دُز‌ واکسن وارد کشور شد و میزان تلفات تا حد چشمگیری‌ کاهش و چه بسا‌صفر‌شد. 
 رشادت کادر درمان در روزهای سخت کرونا فراموش نشدنی ا‌ست
او اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که در مدت مشابه دو سال‌ گذشته، این بیماری‌ ناشناخته برخی از کادر درمان به صورت افتخاری در طرح تحول خدمت کردند و برخی دیگر به صورت ۸۹ روزه خدمت‌رسانی‌ کردند. در آن روزها بسیاری از کادر سلامت ایثارگری‌ کردند و با‌ کمک خداوند و دولت سیزدهم شرایط سخت آن روزها را مهار کردند. 
یوسفی گفت: رشادت کادر درمان در شرایط سخت آن روزها ستودنی‌ست. این افراد ثابت کردند که در شرایط سخت همراه مردمند، شهید می‌دهند و جان خود که مهم‌ترین سرمایه است، در کف دست می‌گذارند. 
او در خاتمه‌ این گفت‌وگو بیان داشت: اکنون پس از گذشت آن روزها ضرورت دارد تا به رشادت‌شان بپردازیم. درمجلس شورای اسلامی چه در لایحه بودجه و چه در قوانین مصوب و اعتبار اختصاص یافته به حوزه کادر درمان و وزارت بهداشت تبدیل وضعیت نیروهای طرح تحول سلامت را‌ پیگیری‌ کردیم. اکنون نیز از دولت انتظار داریم زحمت این افراد در نظر گرفته شود و طرح مصوب در بحث ساماندهی کارکنان وزارتخانه‌ها، حقوق و دستمزد، تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای‌ جدید به نتیجه برسد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.