پیروزی جمهوری‌خواهان دولت بایدن را ضعیف‌تر می‌کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 76323
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۴۸ |
حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل:

پیروزی جمهوری‌خواهان دولت بایدن را ضعیف‌تر می‌کند

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین الملل در تشریح انتخابات آمریکا به خبرنگار «رسالت» اظهارداشت: جامعه آمریکا، جامعه‌ای نژاد پرست و طالب قدرت است. به عبارت دیگر طی ادوار گذشته، درصد بالایی از جامعه سفید پوست آمریکا خواهان برتری نظامی آمریکا در منطقه بوده است. امروز ‌احساس رأی دهندگان آمریکا‌ این است که دموکرات‌ها به ویژه شخص جوبایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا نتوانسته‌اند به اهداف آمریکا و جهان در منطقه دست پیدا کنند.
پیروزی جمهوری‌خواهان دولت بایدن را ضعیف‌تر می‌کند

گروه سیاسی 
حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین الملل در تشریح انتخابات آمریکا به خبرنگار «رسالت» اظهارداشت: جامعه آمریکا، جامعه‌ای نژاد پرست و طالب قدرت است. به عبارت دیگر طی ادوار گذشته، درصد بالایی از جامعه سفید پوست آمریکا خواهان برتری نظامی آمریکا در منطقه بوده است. امروز ‌احساس رأی دهندگان آمریکا‌ این است که دموکرات‌ها به ویژه شخص جوبایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا نتوانسته‌اند به اهداف آمریکا و جهان در منطقه دست پیدا کنند. وی افزود: مسئله جنگ اوکراین، وضعیت چین و برتری اقتصادی این کشور موجب شده تا رأی دهندگان از ضعف سیاست‌های جوبایدن بگویند و اقبالی برای پیروزی دموکرات‌ها نداشته باشند. هانی زاده با اشاره به تمایل بیشتر ایالت‌های آمریکا به ویژه ایالت‌های نژادپرست و ضدسیاه‌پوستان و مسلمانان به سمت جمهوری‌خواهان تصریح کرد: در شرایط حال حاضر نظر سنجی‌ها نشان می‌دهند که جمهوری خواهان اکثریت کرسی‌ها را در کنگره آمریکا به دست خواهند آورد. مطابق این بررسی‌ها‌ کفه ترازو به ضرر دموکرات‌ها و به نفع جمهوری خواهان خواهد بود. کارشناس مسائل بین الملل همچنین خاطرنشان کرد: شایان ذکر است تا بگوییم که نتایج انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا نیز حاکی از اکثریت رأی به نفع جمهوری خواهان
است و طی دو سال آینده، دولت و تیم جوبایدن فلج خواهد شد و قادر نخواهد بود اقداماتی در زمینه‌های مختلف مورد نظر خود انجام بدهد. او در‌پایان این گفت‌وگو متذکر شد: تأثیر منفی پیروزی جمهوری خواهان در مجلس سنا و کنگره آمریکا موجب خواهد شد که جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ پس از جوبایدن قدرت را در دست بگیرند و ریاست جمهوری را نیز از سوی خود انتخاب کنند. به طورحتم این امر ،چالشی را برای دو سال آینده در داخل ایالات متحده ایجاد خواهد کرد و دست جوبایدن را برای اجرای سیاست‌های جهانی و داخلی خواهد بست. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.