پرسپولیس با فتح دربی گام بلند برداشت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 43507
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۴۱ |
اسماعیل حلالی، پیشکسوت فوتبال:

پرسپولیس با فتح دربی گام بلند برداشت

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال موفق شد با یک گل استقلال را شکست بدهد و به صدر جدول لیگ صعود کند و نشان داد برای پیروزی و قهرمانی در لیگ برتر ایران، ثابت‌قدم است.
پرسپولیس با فتح دربی گام بلند برداشت

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال موفق شد با یک گل استقلال را شکست بدهد و به صدر جدول لیگ صعود کند و نشان داد برای پیروزی و قهرمانی در لیگ برتر ایران، ثابت‌قدم است. در مقابل اما تیم فوتبال استقلال نتوانست تصمیمات مناسبی برای دیدار با پرسپولیس اتخاذ کند و درنهایت دربی نود و پنجم را به رقیب دیرینه خود واگذار کرد. فارغ از بازی دو تیم، این بازی شاهد اعتراض، درگیری و خشمی بود که در دربی‌های گذشته هم مسبوق به سابقه است و با اعتراض‌های مکرر به داوری آغاز شد و با مشت و لگد در پایان بازی خاتمه یافت. این در حالی است که این دو تیم چند روز قبل در لیگ قهرمانان آسیا نمایش‌های درخشانی داشتند، اما در مهم‌ترین بازی لیگ رفتارهای خشونت‌آمیز از مربیان و بازیکنانی که عنوان حرفه‌ای را یدک می‌کشند دیده شد.
 خوش‌بین به قهرمانی هستم 
اسماعیل حلالی هافبک سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به برد پرسپولیس در دربی و عملکرد این تیم در مصاف با استقلال گفت: تیم پرسپولیس با توجه به بازی پرفشار قبل در مقابل سپاهان، بازی را خوب شروع نکرد ولی در مقابل استقلال نیمه اول را خوب آغاز کرد. استقلال خطرناک‌تر از پرسپولیس ظاهر شد هرچند موقعیت‌های جدی روی دروازه ایجاد نکرد. این تیم در نیمه اول گردش توپ بهتری داشت و در نیمه اول فقط یک موقعیت جدی را ایجاد نمود. 
وی ادامه داد: در نیمه دوم بازی با تعویض‌هایی که انجام شد، پرسپولیس عملکرد بهتری داشت و تقریبا هر دو تیم در یک سطح بازی می‌کردند. نیمه دوم بازی پرتنش و پرفشاری را شاهد بودیم که امکان ایجاد موقعیت را از بازیکنان گرفته بود. پرسپولیس از روی شروع مجدد خوب به گل رسید و بازی از آن لحظه شکل دیگری پیدا کرد. بعدازآن استقلال با دو تعویضی که انجام داد بازی را هجومی‌تر کرد و تا حدودی هم موفق بود و یک یا دو موقعیت را بر روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد. 
حلالی تصریح کرد: به لحاظ فنی بازی خیلی خوبی را در دربی شاهد نبودیم. در این بازی استرس و هیجان وجود داشت که در همه دربی‌ها وجود دارد و پرسپولیس با این برد به لحاظ امتیازی در جدول به خواسته خود رسید. 
وی با اشاره به وجود تنش‌های پیش‌آمده در جریان بازی دربی گفت: این بازی بدون حضور تماشاگر برگزار شد که در این شرایط بازیکن باید راحت‌تر بتواند بازی کند، ولی ما تنش را در ساق پای بازیکنان و حتی مربیان دو تیم احساس می‌کردیم. عدم وجود آرامش کیفیت بازی دربی را تا حدودی کاهش داد. 
بازیکن اسبق پرسپولیس با انتقاد از رفتار بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال در دربی افزود: در جریان درگیری در بازی کریم باقری بازیکنان را از هم جدا می‌کرد، ولی مربی استقلال وارد درگیری شده و به بازیکن پرسپولیس مشت زد. اگر درگیری میان بازیکنان ایجاد می‌شود باید مربی به‌عنوان بزرگ‌تر مشکل را حل کند، نه اینکه باعث ایجاد درگیری بیشتر شوند. 
وی اضافه کرد: تیم استقلال دائما پرسپولیسی بودن وزیر ورزش را مطرح می‌کند درحالی‌که اصلا چنین گفته‌ای صحیح نیست. بیان چنین موضوعاتی از ضعف تیم‌ها نشئت می‌گیرد. برانکو برای پرسپولیس ساختاری را تعریف کرد که باعث شد حرفه‌ای عمل کند و دو سال به فینال آسیا برسد. اگر پرسپولیس چهار سال صدر جدول قرار دارد، به دلیل وجود وزیران ورزش طرفدار پرسپولیس نیست و بیان چنین مسائلی از اساس غلط است. 
حلالی درباره امکان رسیدن پرسپولیس به قهرمانی در این فصل گفت: با گرفتن سه امتیاز دربی دیگر اختیار تیم پرسپولیس به دست خودش است. تیم ما هشت بازی را در پیش دارد و من بسیار به قهرمانی آن خوش‌بین هستم. توقع من از پرسپولیس در این بازی هم خیلی بیشتر بود ولی گاهی در بعضی از بازی‌ها نمی‌توان کاری از پیش برد. 
وی یادآور شد: پرسپولیس پنج روز قبل از بازی دربی، مسابقه پرفشاری را در اصفهان داشت و به همین علت ساق بازیکنان خسته بود و توانی که در بازی‌های قبلی می‌گذاشتند را نداشتند. قبل از آن‌هم مسابقات سنگینی را در هند و با رطوبت بالا داشتند و بلافاصله دو بازی مهم در لیگ برگزار کردند. 
حلالی در پایان ابراز امیدواری کرد: تیم به‌تدریج ریکاوری خوبی انجام می‌دهد و بازی‌های بعد را راحت‌تر انجام خواهد داد. ضمن اینکه تیم‌های دیگر هم فشار زیادی نمی‌توانند به پرسپولیس وارد کنند. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.