پاسخ به نیازهای رفاهی هنرمندان با تشکیل سازمان اقتصاد و فرهنگ محقق می‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64071
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۴۳ |
غلامرضا منتظری نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

پاسخ به نیازهای رفاهی هنرمندان با تشکیل سازمان اقتصاد و فرهنگ محقق می‌شود

غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در تشریح تشکیل سازمان اقتصاد و فرهنگ برای هنرمندان به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: اولویت کمیسیون فرهنگی در سال ۱۴۰۱  اقتصاد فرهنگ است بنابراین آنچه را که به‌صورت لایحه از سوی دولت ارسال شود، پیگیری و چنانچه عنوان نشده باشد، در دستور کار خود قرار می‌دهد.
پاسخ به نیازهای رفاهی هنرمندان با تشکیل سازمان اقتصاد و فرهنگ محقق می‌شود

گروه سیاسی 
غلامرضا منتظری، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در تشریح تشکیل سازمان اقتصاد و فرهنگ برای هنرمندان به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: اولویت کمیسیون فرهنگی در سال ۱۴۰۱  اقتصاد فرهنگ است بنابراین آنچه را که به‌صورت لایحه از سوی دولت ارسال شود، پیگیری و چنانچه عنوان نشده باشد، در دستور کار خود قرار می‌دهد. یکی از مسائل مهم حال‌ حاضر دغدغه‌های معیشتی، بیمه‌ای و رفاهی هنرمندان است. وی افزود: در این راستا طرحی در دستور کار است که تا بتوان با تشکیل یک سازمان همچون تأمین اجتماعی برای هنرمندان،  تمام دغدغه هایشان را پوشش و پاسخ داد. با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس کارشناسی ‌اولیه انجام شده است و اکنون در دستور کار کمیسیون فرهنگی است. تلاشمان این است که تشکیل این سازمان اقتصادی و فرهنگی تنها مختص تهران نباشد و در هر شهر قابل ایفا و انجام  باشد.منتظری تصریح کرد: در‌ پی دستور کار‌ کمیسیون مبنی بر تشکیل سازمان اقتصاد و فرهنگ، نشست‌هایی با‌ هنرمندان کشور برگزار و تجارب خوبی کسب شده است. از‌ سوی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد و دانشگاه هنر نیز گفتمان‌های خوبی رخ داده و بناست که به‌زودی جلسات تخصصی دراین‌باره برگزار گردد. کمیسیون فرهنگی مجلس آمادگی دارد تا این دستورالعمل را‌ با رویکرد پاسخ  به دغدغه‌های معیشتی، بیمه‌ای و رفاهی هنرمندان پیش ببرد.نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی اساس این دستور کار را آغاز و آمادگی خود را اعلام کرده‌ است. چنانچه این تجربیات به‌یکدیگر‌ گره بخورد، نتایج خوبی رخ خواهد داد. 
 دغدغه هنرمندان ظریف و تصویب‌ قانون نیازمند رعایت تمامی جوانب است
نماینده مردم گرگان در مجلس متذکر شد: دغدغه‌های هنرمندان بسیار زیاد و ظریف است ازاین‌رو باید در تصویب این قانون تمام جوانب رعایت شود و یک قانون جامع و کامل مصوب شود. این قانون به دلیل‌ اهمیت خود می‌تواند به‌صورت لایحه‌ای از سوی دولت نیز باشد. او ادامه داد: مشکلات هنرمندان موضوع جد‌یدی نیست و هرسال تکرار می‌گردد. موجب تأسف است که درباره این مشکلات تنها صحبت شود و اقدامی صورت نپذیرد. کمیسیون فرهنگی مجلس قصد دارد تا در سال ۱۴۰۱ سازوکارهای مناسب برای‌ حل این مشکلات را‌ ایجاد و دغدغه‌های معیشتی، رفاهی و بیمه‌ای هنرمندان را رفع کند. منتظری‌ اظهار‌داشت: تشکیل سازمان اقتصاد و فرهنگ به هنرمندان این قوت قلب را می‌دهد که چنانچه با مشکلی روبه‌رو شوند، راه‌حل‌ آن از پیش تعیین‌شده است. موضوع فرهنگ و اقتصاد آن کم‌اهمیت نیست و می‌بایست به‌طورجدی مورد پیگیری و رصد قرار بگیرد. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: چنانچه اقتصاد فرهنگ دچار مشکل باشد، نمی‌توان انتظار تولید اثر هنری فاخر را داشت. خلق اثر هنری نبود مشکلات را‌ می‌طلبد. ضرورت دارد تا هنرمند همواره چتر حمایتی را بر سر‌ خود احساس کند. چنانچه عدم‌حمایت و نارضایتی بر زندگی او سایه بپروراند دیگر قادر به خلق اثری هنری همچون سرودن، نواختن، اجرا کردن و تولید نخواهد بود. مطابق علم روانشناسی‌ که می‌گوید کشش، کوشش می‌آورد،  کمیسیون فرهنگی درصدد است تا خدماتی در شأن کرامت هنرمندان ارائه دهد. تا مادامی‌که زمینه کشش در هنرمندان را‌ فراهم نکنیم نمی‌توانیم انتظار کوشش را داشته باشیم.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.