ولع ترامپ برای تسخیر سنا! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 75320
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۲۵ |

ولع ترامپ برای تسخیر سنا!

هر اندازه به انتخابات میان‌دوره‌ای هشتم نوامبر نزدیک‌تر می‌شویم، نظرسنجی‌های بیشتری در خصوص آخرین وضعیت نامزدهای مورد حمایت دو حزب سنتی آمریکا در ایالات مختلف منتشر می‌شود. باید در نظر گرفت که نتایج این نظرسنجی‌ها می‌تواند تا حدودی منعکس‌کننده رویکرد کلی ساکنان آن ایالت جهت سنجش رأی نهایی آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2024باشد.
ولع ترامپ برای تسخیر سنا!

صابر سرابیان 
هر اندازه به انتخابات میان‌دوره‌ای هشتم نوامبر نزدیک‌تر می‌شویم، نظرسنجی‌های بیشتری در خصوص آخرین وضعیت نامزدهای مورد حمایت دو حزب سنتی آمریکا در ایالات مختلف منتشر می‌شود. باید در نظر گرفت که نتایج این نظرسنجی‌ها می‌تواند تا حدودی منعکس‌کننده رویکرد کلی ساکنان آن ایالت جهت سنجش رأی نهایی آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴باشد. در سال ۲۰۱۸ میلادی و در جریان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، دموکرات‌ها توانستند در سه ایالت شناور غرب میانه یعنی پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین به پیروزی برسند و کرسی فرمانداری، سنا و مجلس نمایندگان را تصاحب کنند. در همان زمان بسیاری از تحلیلگران به ترامپ هشدار دادند که این پیروزی مقدمه‌ای برای عدم تکرار پیروزی سال ۲۰۱۶ ترامپ در این ایالات و درنهایت، از دست رفتن آرای الکترال این سه ایالت به ضرر جمهوری‌خواهان خواهد بود اما ترامپ چنین نگاه و تحلیلی را قبول نداشت.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا زمانی به خود آمد که آرای الکترال را در ایالاتی مانند جورجیا، آریزونا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان از دست داده بود. اکنون ترامپ تمرکز زیادی بر این سه ایالت دارد. بااین‌حال به نظر می‌رسد حداقل در انتخابات سنا و فرمانداری‌ها، باد موافق فعلا قرار نیست در دو ایالت مهم آریزونا ( با ۱۱ رأی الکترال) و پنسیلوانیا( با ۲۰ رأی الکترال) به پرچم جمهوری‌خواهان بوزد!انتخابات  میان‌دوره‌ای ایالات‌متحده در روز سه‌شنبه، ۸ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. در این انتخابات برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا رأی‌گیری صورت خواهد گرفت.همچنین در این انتخابات، تکلیف فرماندارانِ آینده ۳۶ ایالت آمریکا مشخص خواهد شد. این انتخابات اولین انتخابات پس از سرشماری ۲۰۲۰ در آمریکاست و از این حیث نیز بسیار حائز اهمیت است.
در ایالت پنسیلوانیا، نامزد حزب دموکرات  جان فترمن معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا و نامزد حزب جمهوری‌خواه «محمت اوز»شخصیت تلویزیونی و پزشک مشهور مورد حمایت شخص ترامپ می‌باشد. میانگین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که فترمن از اقبال ۴۸ درصدی و محمت اوز از اقبال ۴۲ درصدی در این ایالت برخوردار هستند. به عبارت بهتر، دموکرات‌ها در خصوص تصاحب کرسی سنای پنسیلوانیا شانس بیشتری نسبت به جمهوری‌خواهان دارند.در ایالت مهم و سرنوشت‌ساز آریزونا نیز نظرسنجی‌ها به ضرر جمهوری‌خواهان است. در این ایالت مارک کِلی سناتور ایالت آریزونا از سوی دموکرات‌ها و بلیک مسترز نویسنده و سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی از سوی جمهوری‌خواهان در انتخابات شرکت می‌کنند. نظرسنجی‌ها می‌گوید در اوهایو نیز به همان نسبت ۴۸ به ۴۲ درصد، مارک کلی برتری محسوسی نسبت به بلیک مسترز دارد. 
با همه این اوصاف، ترامپ درصدد است با حمایت همه‌جانبه از نامزدهای جمهوری‌خواه در ایالات محل مناقشه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این‌گونه القا کند که در آن انتخابات تقلب صورت گرفته و فراتر از آن، برای پیروزی خود یا یکی از نامزدهای طرفدارش در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ زمینه‌سازی کند. در ایالات دیگری مانند اوهایو که از اهمیت زیادی در معادلات انتخاباتی آمریکا برخوردار هستند، ترامپ از قدرت بیشتری در میان جمهوری‌خواهان برخوردار است.«جی دی ونس» نماینده منتخب ترامپ  در انتخابات حزب جمهوری‌خواه در اوهایو که مراحل اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای سنا است، به پیروزی رسید.ونس که یک نویسنده است، جاش ماندل، نامزد محافظه‌کار جمهوری‌خواه را شکست داد. ماندل  پیش از تأیید ترامپ از ونس  در نظرسنجی‌ها پیشتاز بود.

نویسنده : صابر سرابیان |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.