وقتی تروریست‌ها مدعی می‌شوند! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 27439
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۷:۳۸ |
گزارشی‌ از اتهام‌پراکنی وزیرخارجه آمریکا علیه ایران؛

وقتی تروریست‌ها مدعی می‌شوند!

این گزاره که ‌آمریکا مادر همه گروه‌های تروریستی در گوشه و کنار جهان است،‌ آشنا و ماهیت آن بر همگان روشن است چرا که اساس این رژیم بر پایه خون‌ریزی و وحشی‌گری و نسل‌کشی مردمان بومی آن سرزمین بنا نهاده شده است به طوری که آمریکا امروز حتی به بیانیه استقلال خودش که برابری را حقی همگانی می‌داند،  وقعی نمی‌نهد.
وقتی تروریست‌ها مدعی می‌شوند!

معصومه پورصادقی
این گزاره که ‌آمریکا مادر همه گروه‌های تروریستی در گوشه و کنار جهان است،‌ آشنا و ماهیت آن بر همگان روشن است چرا که اساس این رژیم بر پایه خون‌ریزی و وحشی‌گری و نسل‌کشی مردمان بومی آن سرزمین بنا نهاده شده است به طوری که آمریکا امروز حتی به بیانیه استقلال خودش که برابری را حقی همگانی می‌داند،  وقعی نمی‌نهد.
یکی از سیاست‌های راهبردی رژیم تروریستی آمریکا استفاده از سیاست ‌فرار به جلو‌ باانضمام ‌استاندارد‌های دوگانه‌ و با ‌القای بی‌طرفی‌ است چرا که علی‌رغم ایجاد و حمایت آشکار از گروه‌های تروریستی نظیر داعش، خود را در حال مبارزه با آن معرفی می‌کند. ولی کیست که نداند با خوی وحشی‌گری خود، مَرد شماره یک مبارزه با گروه‌های تروریستی – آمریکایی منطقه یعنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به صورت بزدلانه و شبانه در یک کشور ثالث ترور کرد.
وزیر خارجه آمریکا که تا دیروز رئیس سرویس جاسوسی رژیم آمریکا بود، در تازه‌ترین ادعای مضحک خود، جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح به گروه طالبان متهم کرده است.
همان گروهی که ریشه آن به دعوای رژیم آمریکا و شوروی سابق بر می‌گردد و آمریکا آن را برای رویارویی با شوروی در جهان دو قطبی آن زمان ایجاد کرد و امروزه در حال مدیریت و تلاش برای مذاکره با آنان است.
جمهوری اسلامی ایران در حال تلاش‌ و رایزنی‌ برای انجام گفت‌وگو‌های بین‌الافغانی با هدف برقراری صلح، ثبات و امنیت در جمهوری اسلامی افغانستان است به همین منظور هم اخیراً محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با معاون سیاسی گروه طالبان در قطر دیدار و گفت‌وگو کرده است اما این دیدار با اطلاع دولت افغانستان است و هدف از آن همانگونه که اعلام شد، تقویت گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است.
اما رژیم آمریکا، پس از شکست خفت بار در استفاده ابزاری از داعش در سوریه و عراق و ناکامی در تشکیل آنچه دولت اسلامی عنوان می‌کرد، بخشی از این گروه وحشی را به افغانستان منتقل کرد تا با اعمال فشار به دولت مرکزی، باعث ایجاد نا آرامی در همسایه شرقی کشورمان باشد. نتیجه این اقدام قدرت‌بخشی به گروه طالبان است. بنابراین، این رژیم آمریکاست که باعث تقویت و کمک به طالبان می‌شود نه جمهوری اسلامی ایران.
 واکنش ایران به ادعای رژیم آمریکا درباره ارسال سلاح به طالبان
سعید خطیب‌زاده سخنگوی جدید وزارت امور خارجه در اولین موضع‌گیری رسمی خود، با رد اتهامات بی اساس وزیرخارجه آمریکا علیه کشورمان در خصوص ارسال سلاح به طالبان تاکید کرد آنچه امروز در افغانستان می‌گذرد نتیجه جنگ افروزی و مداخلات آمریکا در امور افغانستان است.سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: اتهامات وارده از سوی وزیر خارجه ایالات متحده نوعی فرافکنی و تلاش برای انحراف افکار عمومی مردم افغانستان از کمک‌های واشنگتن به داعش است.
هذیان‌گویی بعد از شکست در شورای امنیت
نفیسه عبداللهی
جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با «رسالت»‌ اظهار داشت: اینگونه رفتار‌ها و ادعا‌های بی‌اساس را جنون و یا هذیان‌گویی ناشی از شکست می‌دانیم. آمریکا امروز بزرگترین ناکامی و شکست را از ابتدای تأسیس سازمان‌ملل تا کنون تجربه کرد؛ لذا همین امر منجر به انزوا و یاوه‌گویی آن‌ها شده است.
وی گفت: آمریکایی‌ها بعد از شکست در جلسه شورای امنیت به لحاظ حیثیتی و سیاسی افول کرده و همین امر منجر به برانگیخته‌شدن خشم آن‌ها شده است. 
پمپئو به‌دلیل اینکه به سفارشات و توصیه‌های کارشناسان سیاست خارجی آمریکا عمل نمی‌کند، در انزوا و تنهایی به سر می‌برد لذا مطرح کردن اینگونه اتهامات از سوی او نشان‌دهنده نوعی هذیان‌گویی ناشی از شکست است.
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به ناکامی دولت آمریکا در حوزه سیاست خارجی تصریح کرد: از طرفی آمریکا در طرح معامله بزرگ قرن که قرار بود همه کشور‌های عربی آن را امضا کنند هم با شکست مواجه شد. ما با افغانستان پیوند عمیق مردمی پیداکرده‌ایم، به گونه‌ای که در کنار یکدیگر به عنوان مدافعان حرم در سوریه با آمریکا و داعش می‌جنگیم.وی با اشاره به حضور آمریکایی‌ها در افغانستان، افزود: حدود ۲۰ سال است که آمریکایی‌ها در افغانستان حضور دارند و نیروهایشان هر روز در آنجا کشته می‌شوند و همه مردم دنیا به این یقین رسیده‌اند که این آمریکا است که به برخی از کشور‌های مرتجع عربی سلاح می‌دهد تا جان انسان‌ها و کودکان بی‌گناه را مورد هدف قرار دهد، آمریکا همیشه با فروش سلاح به دنبال کسب درآمد اقتصادی است.
این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین مطرح کردن اینگونه اظهارات نوعی فرافکنی و تلاش برای انحراف افکار عمومی مردم افغانستان هم به شمار می‌رود. جمهوری اسلامی همواره در مقابله با تروریسم ایستاده است و اجازه نخواهد داد تا آمریکا با یاوه‌گویی‌های خود افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

نویسنده : معصومه پورصادقی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.