وزرای نیرو و نفت باید برنامه‌های سال ۱۴۰۱ خود را اعلام کنند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64069
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۴۲ |
هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس:

وزرای نیرو و نفت باید برنامه‌های سال ۱۴۰۱ خود را اعلام کنند

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت عنوان برنامه‌های سال ۱۴۰۱ از سوی وزرای نیرو و نفت به خبرنگار «رسالت» اظهار داشت: وزرای دو وزارتخانه‌ نیرو و نفت در زمان رأی اعتماد خود برنامه‌هایی را مطرح کردند.
وزرای نیرو و نفت باید برنامه‌های سال ۱۴۰۱ خود را اعلام کنند

گروه سیاسی
هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت عنوان برنامه‌های سال ۱۴۰۱ از سوی وزرای نیرو و نفت به خبرنگار «رسالت» اظهار داشت: وزرای دو وزارتخانه‌ نیرو و نفت در زمان رأی اعتماد خود برنامه‌هایی را مطرح کردند. کلیه این برنامه چه نکات عنوان‌شده در مجلس و چه نکات و برنامه‌های عنوان‌شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت، مکتوب و موجود است. اگرچه در سال‌های گذشته قانون برنامه پنج‌ساله و یا بودجه سنواتی علی‌رغم تصویب شدن از جدیتی برخوردار نبود اما در سال جاری مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بر اجرای تک‌به‌تک مواد و بندها نظارت و نقش نظارتی این قوه را به‌درستی ایفا خواهند کرد. براین اساس کلیه روندهای اجرایی‌ و عملیاتی رصد و تمهیدات لازم اتخاذ خواهد شد. 
وی افزود: درسال گذشته قول‌های‌ وزرای نفت و نیرو عنوان شده بود به همین سبب پس از پایان تعطیلات ۱۴۰۱، کمیسیون انرژی نخستین جلسه خود را با وزیر نیرو و سپس وزیر نفت برگزار کرد و برنامه‌های درنظرگرفته شده‌شان را برای سال  ۱۴۰۱ شنید. محوریت این جلسه ایجاد هماهنگی هرچه‌تمام‌تر‌‌ میان وزارتخانه‌ها و تعامل و نظارت برای ایجاد کارگروه‌ها مرتبط بود. 
او اظهار‌کرد: بر اساس جلسات برگزارشده در ابتدای سال ۱۴۰۱ و شنیدن کلیات برنامه‌ها، مقررشده تا در هفته آینده، کمیسیون انرژی نشستی دیگر با وزرای نیرو و نفت برگزار کند و ضمن بررسی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی این وزارتخانه‌ها، برنامه‌های عنوان‌شده در بودجه ۱۴۰۱ را پیگیری کند.
*اجرای بند به بند قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اولویت کمیسیون انرژی است
نماینده مردم ملایر در مجلس متذکر شد: با روشن‌ شدن برنامه‌های در دستور کار‌ وزارت نفت و نیر‌و، مجلس برنامه‌های مرتبط را دسته‌بندی و کارگروه لازم را تشکیل خواهد داد تا  پیگیری آنچه که مصوب است، به‌درستی انجام و  مشکلی در اجرایی‌شدن برنامه‌ها پیش نیاید. بیگی‌نژاد تصریح کرد: مهم‌ترین مطالبه حال حاضر کمیسیون انرژی و نمایندگان مجلس از وزرای نفت و نیرو این است که تا پایان اردیبهشت‌ماه برنامه خود را برای تک‌تک بندهای مرتبط با این وزارتخانه‌ها اعلام و عنوان کنند که چه برنامه‌هایی اجرایی و عملیاتی برای آن‌ها در نظر دارند.عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال؛در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ عنوان‌شده  که جمع‌آوری گازهای فلر توأم با برنامه‌ریزی باشد. در این راستا اهمیت دارد برنامه‌های عملیاتی وزارت نفت تشریح و مرحله‌به‌مرحله  آن مبرهن گردد. نماینده مردم ملایر در پایان این گفت‌وگو عنوان کرد: پیش‌تر اعلام‌شده که برای جایگاه‌های گاز مایع برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد. بنابراین اکنون ضرورت دارد برنامه‌های در نظر گرفته‌شده از سوی این وزارتخانه تشریح و اگر بنا به عملیاتی شدن است برنامه‌ها فاز به فاز آن‌ها مشخص شود تا مطالعات جامع آن به‌درستی پیش برود. کمیسیون انرژی در سال جاری تمرکز ویژه‌ای بر اجرای بند به بند قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دارد و این موضوع را به‌صورت ویژه و با ایجاد کارگروه مرتبط رصد و پیگیری خواهد کرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.