واردات خودرو موجب افزایش رقابت و تقویت کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 91873
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۴۷ |
فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

واردات خودرو موجب افزایش رقابت و تقویت کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد

فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم استهبان، نی ریز و بختگان در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: در جامعه امروزی خودرو به یک کالای لوکس و سرمایه‌ای تبدیل شده است. این درحالی‌است که خودرو به عنوان یک کالای مصرفی موردنیاز تمامی خانوارها می‌باشد.
واردات خودرو موجب افزایش رقابت و تقویت کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد

فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم استهبان، نی ریز و بختگان در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: در جامعه امروزی خودرو به یک کالای لوکس و سرمایه‌ای تبدیل شده است. این درحالی‌است که خودرو به عنوان یک کالای مصرفی موردنیاز تمامی خانوارها می‌باشد. حجم سوخت مصرفی خودرو درشرایط حال حاضر بالاست و دولت تکلیف دارد تا بهینه سازی مصرف سوخت را مدنظر قرار دهد. افزون براین شهرداری‌ها نسبت به تأمین پارکینگ‌ها برای عبور خودرو‌ها موظف می‌باشند و می‌بایست این وظیفه را به بهترین شکل ساماندهی کنند. مجموع این عوامل موجب می‌گردد تا درصدد فراهم سازی زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های مربوط به بهینه سازی مصرف سوخت و افزایش سطح کیفیت باشیم.

وی افزود: مردم به عنوان مصرف کننده، می‌بایست حق انتخاب داشته باشند و از تنوع بسیار برخوردار شوند. با توجه به افزایش قیمت سرسام‌آور خودروهای بی کیفیت داخلی، نیاز بود تا امر وار‌دات صورت بگیرد. در این راستا مجلس یازدهم دولت را مکلف به تدوین آیین نامه اجرایی برای واردات خودرو کرد. براساس این  آیین نامه، مصوبه مجلس در راستای واردات خودروهای نو و کارکرده عملیاتی خواهد شد و مردم از خودروهای با کیفیت و دارای رده اقتصادی بهره‌مند خواهند شد. طهماسبی تصریح کرد:
بی‌شک فرآیند  واردات خودرو امری حائز اهمیت خواهد بود. چنانچه این مهم با نگاه دلسوزانه برای مردم اجرایی شود، مردم منتفع خواهند شد و به سبب استفاده از خودروی با کیفیت، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی خواهند داشت.  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به موجب واردات خودرو هزینه تعمیر و نگهداری خودرو در خانوارها کاهش و کیفیت‌ نیز افزایش پیدا خواهد کرد. مادامی که کیفیت خودرو بالا باشد و مصرف سوخت بهینه شود، نگهداری و حفظ محیط زیست تسریع خواهد شد.

شایان ذکر است تا بگوییم نحوه سوزاندن و مصرف سوخت امری قابل توجه‌است و بی‌شک با‌ ورود خودروهای وارداتی، آسیب به محیط زیست به حداقلی خواهد رسید. نماینده مردم استهبان، نی ریز و بختگان متذکر شد: خودروهای وارداتی از ایمنی بیشتری برخوردار می‌باشند؛ سیستم ترمز و مقابله با حوادث در این نوع خودروها شرایط مطلوبی را برای مردم رقم خواهد زد و حوادث جاده‌ای را کاهش خواهد داد. بی‌شک کاهش تصادفات جاده‌ای به نفع دولت نیز خواهد بود.او در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: واردات خودرو امری حائز اهمیت است و نتایج بسیار خوبی را برای مردم رقم خواهد زد. روند واردات خودرو موجب افزایش رقابت و تقویت کیفیت خودروهای داخلی خواهد شد چراکه بازار رقابتی برای تولیدکننده داخل پدید خواهد آمد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.