هدایت نقدینگی به بخش تولید امری اساسی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83710
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۰۷ |
بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

هدایت نقدینگی به بخش تولید امری اساسی است

بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان داشت: شعار سال کلید گشودن قفل مشکلات عدیده کشور و نتیجه پژوهشها و تحقیقات عالمانه‌ای است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح می گردد.
هدایت نقدینگی به بخش تولید امری اساسی است

بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» بیان داشت: شعار سال کلید گشودن قفل مشکلات عدیده کشور و نتیجه پژوهشها و تحقیقات عالمانه‌ای است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح می گردد. سالیان سال است که مقوله تولید از سوی مقام معظم رهبری نقطه نجات اقتصاد ایران و ارتقاء شاخص اقتصادی کشور مطرح می‌شود و همواره در شعار سال با نگاه ویژه عنوان می‌‌گردد تا توجه تمامی دستگاه‌های کشور به حوزه تولید باشد. وی افزود: امروز تورم مشکلی اساسی در کشور است که عدم ثبات اقتصادی را موجب شده و اختلاف طبقاتی در میان مردم جامعه را رقم زده است. در مبارزه با تورم و جلوگیری از گسترش آن، تولید یک مولفه جدی است و می‌بایست توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشت. محبی نجم آبادی تصریح کرد: متاسفانه با سوداگری و واسطه‌گری‌های بسیاری در کشور رو به رو هستیم که می‌بایست برطرف گردد. برخی گروه‌ها و طبقات جامعه نقدینگی بسیاری را صرف می‌کنند و مانع از هدایت نقدینگی به بخش تولیدی کشور‌ می‌شوند. 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: هدایت نقدینگی به بخش تولید امری اساسی و مهم است و می‌بایست مورد توجه جدی قرار بگیرد. از جمله مولفه‌های این امر مالیات است که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در این راستا قانون مالیات بر عایدی سرمایه را مصوب کرده است. امیدواریم با تایید شورای نگهبان زمینه اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه فراهم شود تا هزینه سوداگری در کشور‌ افزایش پیدا کند و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود. 
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: باید تولید محصولات صادرات محور را در دستورکار خود قرار دهیم چراکه تولید این نوع از‌ محصولات موجب ارز آوری خواهند شد. استفاده از ظرفیت همسایگان نیز از دیگر موضوعات جدی است که می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد. 
او متذکر شد: پیمان‌های بزرگ همچون پیمان‌های منطقه‌ای و پیمان شانگ‌های نقطه قوتی برای افزایش صادرات کشور هستند. بی‌شک شعار سال گذشته همچنان پا برجاست و همواره بر شرکت‌های دانش‌بنیان توجه خواهد شد. ضرورت دارد شرکت‌های دانش بنیان را بیش از پیش تقویت کنیم تا قدرت رقابتی و صادراتی کشور افزایش پیدا کند. 
وی یادآور شد: در سال جاری باید نسبت به نرخ ارز چاره جویی مناسب داشته باشیم و راهکاری کنترل پایدار نرخ ارز را رقم بزنیم. به طورحتم تحقق این امر با یک الی دو راهکار ممکن نخواهد بود و نیازمند نگاه جدی است. به منظور کنترل نرخ ارز و کاهش نقش دلار در تعاملات نیازمند استفاده از تمامی راهکارهای موجود همچون تهاتر، گسترش تعامل با همسایگان و تجارت و افزایش مبادلات تجاری هستیم. 
محبی نجم آبادی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: حاکمیت باید مدیریتی دقیقی را نسبت به نرخ ارز اعمال کند تا مهار تورم به صورت جدی در دستورکار قرار بگیرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.