نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89626
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۰۶ |
حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر و کلیایی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ضرورت ترمیم و نوسازی صنایع و معادن کشور پرداخته است.
نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر و کلیایی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ضرورت ترمیم و نوسازی صنایع و معادن کشور پرداخت و دراین باره اظهار کرد: در شرایط فعلی هزینه استهلاک درحال پیشی‌گرفتن از سرمایه‌گذاری است و این زنگ خطری بزرگ برای کشور می‌شود. بر اساس قانون برنامه ششم توسعه که همچنان درکشور جاری و ساری است؛ ۴۰ درصد منابع بانکی می‌بایست صرف تولید و اشتغال گردد. متاسفانه چنین روندی اتخاذ نشده و منابع بانکی به‌جای آنکه صرف بانک‌داری و سرمایه‌گذاری شوند، صرف بنگاه‌داری شده‌اند و در این مسیر حرکت می‌کنند. 

وی با اشاره به اتفاقات اخیر بازار سرمایه و از دست رفتن اعتماد مردم افزود: ما نتوانستیم در بورس منابع و نقدینگی جامعه را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنیم؛ این درحالی اتفاق افتاد که مردم اعتماد کردند و بخشی از سرمایه خود را در این فضا قرار دادند. متاسفانه به سبب ناکارآمدی مدیران مجموعه سرمایه‌های اجتماعی از دست رفت و بی اعتمادی مردم شکل گرفت. 

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید بر ضرورت ورود بانک‌ها و اختصاص منابع به حوزه تولید و اشتغال تصریح کرد: بانک‌ها باید پای کار بیایند و اعتماد سازی مجدد کنند تا نقدینگی جامعه که اکنون در مرز ۷۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد ، در مسیر نوسازی صنایع قرار گیرد، واحدهای جدید شکل بگیرد و تکمیل زنجیره ‌ها رقم بخورد. مجموع این عوامل می‌تواند صنعت کشور را بهبود بخشد و تولید و اشتغال‌زایی را رونق دهد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان آمادگی تعامل هرچه تمام تر در حوزه صنایع را دارند، همچنین خاطرنشان کرد: ضرورت امروز، توجه به حوزه صنایع و معادن می‌باشد و چنانچه مشکلی در حوزه قوانین وجود دارد، مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم را دارد تا ورود کند و قوانین را مصوب سازد. 

او با اشاره به لزوم اعتمادسازی و نوسازی صنایع کشور همچنین متذکر شد: دولت باید با اعتمادسازی در حوزه نوسازی صنایع و معادن کشور ورود پیدا کند. دستگا‌ه‌های قضائی و امنیتی کشور می‌بایست پای کار بیایند تا مردم اعتماد کنند و بجای آنکه ارز خریداری کنند و در خانه نگه‌دارند، سرمایه خود را در حوزه تولید و اشتغال صرف کنند. 

نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت نوسازی ماشین آلات کشور‌ یادآور شد: مجلس در حوزه تعرفه ماشین آلات ورود کرد و امیدواریم دولت نیز کمک کند تا‌ ماحصل خوبی رقم بخورد و تولید و اشتغال شکلی نوین پیدا کند. 
او در پایان این گفت‌وگو با تاکید بر شکل‌گیری اعتماد عمومی بیان داشت: باید دست در دست یک‌دیگر دهیم و به تولید و اشتغال کشور کمک کنیم. در این مسیر نیز ضرورت دارد صدایی واحد از سوی دولت بلند شود و آن صدای واحد دربرگیرنده اعتماد عمومی مردم باشد.
 باید فضا را به نحوی رقم بزنیم که مردم اعتماد کنند، ترغیب شوند و به سمت سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی داخلی حرکت کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.