نظر به دغدغه‌های زیست‌محیطی با گردشگری در آشوراده موافقت نشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 68982
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲:۲۳ |
سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی:

نظر به دغدغه‌های زیست‌محیطی با گردشگری در آشوراده موافقت نشد

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح گردشگری آشوراده تصویب نشد به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور با دعوت وزارت راه و شهرسازی حضوریافتیم و طرح طبیعت‌گردی و گردشگری در آشوراده که با موضوعیت تغییر کاربری‌ها در این منطقه در دستور کار بود، موردبررسی قراردادیم.
نظر به دغدغه‌های زیست‌محیطی با گردشگری در آشوراده موافقت نشد

گروه سیاسی 
سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح گردشگری آشوراده تصویب نشد به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور با دعوت وزارت راه و شهرسازی حضوریافتیم و طرح طبیعت‌گردی و گردشگری در آشوراده که با موضوعیت تغییر کاربری‌ها در این منطقه در دستور کار بود، موردبررسی قراردادیم. وی افزود: بر اساس مستندات و پیگیری‌های قانونی جزئیات این طرح موردبررسی قرار گرفت و مرهبن گشت که برقراری برنامه‌های متمرکز تفرجی امکان‌ناپذیر است چراکه  تأمین منافع مردم به‌ویژه جوامع محلی بسیار مهم‌تر است. این جلسه موضوع تغییر کاربری  را نسبت به مصوبه پیشین شورای عالی معماری و شهرسازی را در دستور کار داشت که با دلایل کارشناسی هیچ‌یک از اعضا موافقت نکردند البته تصمیم نهایی به جلسه دو هفته آینده موکول شد. رفیعی تصریح کرد: به‌تازگی اصلاح ماده ۱۱ قانون هوای پاک را بارگذاری کرده‌ایم. متأسفانه این ماده از مسیر خود منحرف‌شده و موردبررسی قرار نمی‌گرفت. بدین ترتیب بازنگری آن را در دستور کار قرار داده‌ایم. رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در بحث عوارض آلایندگی با مشکل روبه‌رو هستیم. میان عوارض و جرائم تفاوت وجود دارد و در قانون مالیات ارزش‌افزوده تنها به بحث عوارض پرداخته‌شده است. دراین راستا ضرورت دارد تا موضوع جریمه نیز تغییر پیدا کند. او اضافه کرد: فراکسیون محیط‌زیست درحال حاضر متمرکز بر قانون هفتم است و بازنگری موارد مرتبط با حوزه محیط‌زیست را در دستور کار قرار داده است.
وی متذکر شد: جلسه‌ای پیرامون اطفای حریق و سامانه مدیریت جنگل‌ها با کمیسیون کشاورزی داشتیم و کلیه برنامه‌های این حوزه را موردبررسی قراردادیم. نیازمند هم‌افزایی مدیریتی در بخش اطفای حریق و سامانه مدیریت جنگل‌ها هستیم. چنانچه هم‌افزایی دستگاه‌ها صورت نگیرد، یک دستگاه قادر به مدیریت و دنبال کارها نخواهد بود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.