ممنوعیت پرداخت وام بانکی به بدهکاران مالیاتی فرارهای مالیاتی را کاهش خواهد داد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 95474
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۱۹ |
محمدرضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس:

ممنوعیت پرداخت وام بانکی به بدهکاران مالیاتی فرارهای مالیاتی را کاهش خواهد داد

محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ممنوعیت پرداخت وام بانکی به بدهکاران مالیاتی پرداخت و دراین‌باره عنوان کرد: مالیات یکی از موضوعات مهم و اساسی ‌است که در برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۳ که دولت و مجلس آن را بررسی کرده‌اند و حال کلیات آن نیز مصوب شده است، مطرح می‌باشد.
ممنوعیت پرداخت وام بانکی به بدهکاران مالیاتی فرارهای مالیاتی را کاهش خواهد داد

محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ممنوعیت پرداخت وام بانکی به بدهکاران مالیاتی پرداخت و دراین‌باره عنوان کرد: مالیات یکی از موضوعات مهم و اساسی ‌است که در برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۳ که دولت و مجلس آن را بررسی کرده‌اند و حال کلیات آن نیز مصوب شده است، مطرح می‌باشد. براین اساس یکی از منابع اصلی و درآمدی دولتی، مالیات خواهد بود. براین اساس مقررشده تا درسال آینده مالیات از تولیدکنندگان اخذ و مالیات گریزان نیز شناسایی شوند. چنانچه مالیات گریزان، مالیات خود را پرداخت کنند و از فرارهای مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی نادرست جلوگیری شود، سهم درآمدهای قابل‌توجه رقم خواهد خورد. 

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از معافیت‌های مالیاتی نادرست افزود: متأسفانه مشاهده می‌شود که برخی از شرکت‌های بزرگ معافیت‌های مالیاتی چندین ساله دارند و درصدد تمدید معافیت خود هستند. چنانچه روند معافیت‌های مالیاتی مدیریت شود و از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود، ۵۰ همت از درآمدهای مالیاتی پوشش دا‌ده خواهد شد. 
دشتی اردکانی تصریح کرد: ممنوعیت پرداخت وام بانکی به بدهکاران مالیاتی که حال از سوی بانک مرکزی عنوان‌شده، موضوعی به‌حق و درست می‌باشد. بی‌شک اگر بدهکاران مالیاتی وام دریافت کنند، اقساط خود را پرداخت نخواهند کرد. مجموعه‌ای که می‌خواهد به تولید خود بپردازد، در گام نخست می‌بایست بدهکاری مالیاتی خود را تسویه کند. 

نماینده مردم اردکان در مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: متأسفانه گمان‌های نادرستی پیرامون موضوع مالیات مطرح است؛ مردم باید بدانند که مالیات رکن مهمی برای اداره کشور می‌باشد و اداره مالیات نیز از مردم و تولیدکنندگان سهام دارد. دراین راستا می‌توان اظهارداشت که بخشنامه بانک مرکزی پیرو ممنوعیت پرداخت وام بانکی به بدهکاران مالیاتی بسیار درست است. 
وی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر اینکه ممنوعیت پرداخت وام بانکی به بدهکاران مالیاتی موجب کاهش فرارهای مالیاتی خواهد شد، بیان داشت: بی‌شک تسویه‌حساب مالیاتی گامی روبه‌جلو خواهد بود و موجب می‌شود تا اشخاص حقیقی و حقوقی که بدهکار مالیاتی هستند، سهم خود را پرداخت کنند و سپس از تسهیلات و خدمات برخوردار شوند. این روند کمک شایانی در شناسایی مالیات گریزان خواهد داشت و به طورحتم فرارهای مالیاتی را کاهش خواهد داد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.