مدیریت مصرف نیازمند برنامه‌ریزی و فرماندهی واحد است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78501
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۴۶ |
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

مدیریت مصرف نیازمند برنامه‌ریزی و فرماندهی واحد است

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: سالیان سال است که موضوع ناترازی انرژی در کشور ایران مطرح است اما هیچ‌گاه به شکل اساسی موردبحث و بررسی قرار نمی‌گیرد و هرگاه که به یک بحران می‌رسیم، به آن توجه می‌شود و به محض آنکه درصدی از بحران فروکش شود، باری دیگر به فراموشی سپرده می‌شود
مدیریت مصرف نیازمند برنامه‌ریزی و فرماندهی واحد است

گروه سیاسی 
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: سالیان سال است که موضوع ناترازی انرژی در کشور ایران مطرح است اما هیچ‌گاه به شکل اساسی موردبحث و بررسی قرار نمی‌گیرد و هرگاه که به یک بحران می‌رسیم، به آن توجه می‌شود و به محض آنکه درصدی از بحران فروکش شود، باری دیگر به فراموشی سپرده می‌شود.وی افزود: موضوع ناترازی و مدیریت مصرف تنها در ارتباط با ماه‌های اخیر نیست و مدت زمان بسیاری را در برمی‌گیرد. به سبب انباشت مشکلات و حل نشدن برخی مسائل، شاهد تشدید این موضوع هستیم. از طرفی دیگر مصرف‌ کشور در حوزه انرژی بالاست و نحوه مصرف نیز درست نیست. حجت‌الاسلام ناصری نژاد تصریح کرد: بسیاری از لوازم مصرفی‌مان مشکل‌دارند و میزان مصرف‌ انرژی‌شان صحیح نیست. به موجب عوامل مذکور میزان مصرف انرژی در کشور بالا می‌رود و نگرانی به بار می‌آورد. این موضوع مورد تمرکز کمیسیون انرژی است و بنده به عنوان فردی که همواره منتقد شیوه مصرف انرژی هستم، براین باورم که گاز مختص امروز و دیروز نیست و سالیان سال است که در کشور وجود دارد. بنابراین ناترازی‌های موجود چیزی نیست که به‌یک‌باره پدید آمده باشد و حاصل بد مصرفی طی سالیان متمادی است. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت مصرف نیازمند اقدامات فرهنگی، برنامه‌ریزی درست، استاندارد لوازم مصرفی و تعدیل قیمتی هستیم. نمی‌توان منتظر بحران ماند و سپس به فکر چاره‌اندیشی بود. ضرورت دارد که در شرایط کنونی، راهبرد مناسب و فرماندهی واحد را اتخاذ کنیم. 
او متذکر شد: تراز مصرفی اهمیت فراوانی دارد و می‌بایست آن را کنترل کنیم. متأسفانه مراکز تصمیم‌گیری در کشور با یکدیگر هماهنگ نیستند و ضرورت دارد تا هماهنگی بیش از پیش در میان مراکز تصمیم‌گیرنده ایجاد شود. 
وی ابراز کرد: از منظر قانون‌گذاری، طرح‌های بسیاری مطرح‌شده و قوانین بسیاری به تصویب رسیده است. دراین راستا اهمیت دارد تا طرح، لوایح و قانون‌های به تصویب رسیده جمع‌آوری شود و مورد عمل واقع شود تا نتیجه مطلوب به دست بیاید. 
او در پایان این گفت‌وگو اظهار کرد که قیمت‌گذاری پلکانی و برخورد با بد مصرفان راهکار نهایی نیست و به عنوان التیام‌بخش مطرح می‌شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.