مجلس آماده همکاری بیشتر با دستگاه قضا است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 68980
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲:۲۲ |
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

مجلس آماده همکاری بیشتر با دستگاه قضا است

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر وعضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای ارائه تعریف دقیق‌تر دستگاه‌های اجرایی خبر داد و به «رسالت» عنوان کرد: این پیشنهاد از سوی قوه قضائیه در جلسه مشترک میان دو قوه مطرح شد و درحال حاضر موردبررسی قرارگرفته است.
مجلس آماده همکاری بیشتر با دستگاه قضا است

گروه سیاسی 
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر وعضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای ارائه تعریف دقیق‌تر دستگاه‌های اجرایی خبر داد و به «رسالت» عنوان کرد: این پیشنهاد از سوی قوه قضائیه در جلسه مشترک میان دو قوه مطرح شد و درحال حاضر موردبررسی قرارگرفته است. وی ضمن بیان اینکه مجلس آماده همکاری بیشتر با دستگاه قضا است، افزود: جزئیات موردنظر قوه قضائیه به‌منظور تدوین طرحی برای ارائه تعریف دقیق‌تر دستگاه‌های اجرایی به مجلس ارائه‌شده و درحال بررسی کارشناسانه است. پیش‌بینی می‌شود طی چندروز آینده جمع‌بندی جزئیات طرح به اتمام برسد و ارائه شود. شایان‌ذکر است تا بگوییم این طرح هنوز در مراحل اولیه است و پس از نهایی شدن به هیئت‌رئیسه ارائه خواهد شد.
حاجی دلیگانی بابیان اینکه مجلس شورای اسلامی برای حمایت از دستگاه قضا هر جا نیاز به اصلاح یا ایجاد قوانین باشد این موضوع را در دستورکار قرار خواهد داد، تصریح کرد: این طرح به دنبال جداسازی دستگاه‌هایی ا ‌ست که کارهای فیزیکی برعهده دارند. برخی دستگاه‌ها خدمات حاکمیتی دارند و نیاز است تا تعریف دقیق‌تری از آن‌ها مطرح و موردنظر قرار بگیرد. درواقع تعریف دستگاه‌های اجرایی تنها به معنی اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی نیست بلکه باید مربوط به نوع فعالیت آن دستگاه باشد که در این طرح چارچوب‌های آن مشخص خواهد شد.عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اطلاق دستگاه‌های اجرایی موجب شده تا برخی در انجام تکالیف و وظایف خود آسیب ببینند. دراین راستا طرح تعریف دقیق‌تر دستگا‌ه‌های اجرایی در دستور کار قرارگرفته است. او اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با مسئولان قوه قضائیه به‌عمل‌آمده است تا تعریف دقیق‌تری از دستگاه‌های اجرایی به‌منظور سنخیت کار با قوه قضائیه داشته باشیم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.