ماندگاری روستانشینان با ارائه تسهیلات ساخت‌وساز - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84696
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۵۴ |
صدیف بدری، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

ماندگاری روستانشینان با ارائه تسهیلات ساخت‌وساز

صدیف بدری، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌«رسالت» به تشریح یک‌فوریت طرح تسهیل ساخت‌وساز طرح هادی برای بومیان روستایی پرداخت و اظهار‌ کرد: بومیان روستا در صدور مجوز و کاربری همواره دچار مشکل بودند و در توسعه طرح‌های هادی با بوروکراسی‌های‌ اداری و مسائلی از این قبیل مواجه می‌شدند.
ماندگاری روستانشینان با ارائه تسهیلات ساخت‌وساز

گروه اقتصادی
صدیف بدری، نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌«رسالت» به تشریح یک‌فوریت طرح تسهیل ساخت‌وساز طرح هادی برای بومیان روستایی پرداخت و اظهار‌ کرد: بومیان روستا در صدور مجوز و کاربری همواره دچار مشکل بودند و در توسعه طرح‌های هادی با بوروکراسی‌های‌ اداری و مسائلی از این قبیل مواجه می‌شدند. در این راستا یک‌فوریت طرح تسهیل ساخت‌وساز طرح هادی برای بومیان روستایی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان شد تا سلسله اختیاراتی برای بنیاد مسکن و دهیاری روستاها درنظر گرفته شود و فرآیند صدور مجوز برای ساخت‌وساز در روستاها تسهیل گردد. 
وی افزود: شایان‌ذکر است تا بگوییم که یک‌فوریت طرح تسهیل ساخت‌وساز طرح هادی تنها برای بومیان روستایی درنظر گرفته خواهد شد و در ارتباط با افراد غیربومی نیست. بنابراین آنان که درصدد ساخت ویلا هستند، در زمره این طرح و تسهیل صدور مجوزها قرار نخواهد گرفت. 
بدری تصریح کرد: هدف از یک‌فوریت طرح تسهیل ساخت‌وساز طرح هادی برای بومیان روستایی این است که افراد ساکن در روستا برای خود و فرزندانشان خانه بسازند و از تسهیلات صدور مجوز و ساخت‌وساز برخوردار شوند. 
نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ماندگاری روستانشینان همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای این طرح کم شدن مهاجرت از روستاهای کشور بود. متأسفانه جمعیت روستانشینان از ۷۰ درصد به ۲۳ درصد رسیده است. بنابراین اگر بتوانیم در بازه زمانی مشخص جمعیت روستایی را تثبیت کنیم و پس‌ازآن به افزایش جمعیت برسانیم، به تولید پایدار در‌حوزه گندم، گوشت و سایر بخش‌های کشاورزی کمک کرده‌ایم. 
او متذکر شد: باید به توزیع درآمد، مشاغل و کسب‌وکارهای موجود اعم از دامداری و کشاورزی در روستاها نیز توجه داشت. در‌حوزه کسب‌وکار نیاز است تا دولت و مسئولان مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند. 
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: اکنون به سبب بارندگی کم مردم روستا با مشکل مواجه شده‌اند چراکه در صورت بروز معضل کم‌آبی در وهله نخست آب کشاورزان قطع می‌شود. دراین راستا نیاز است تا برنامه‌ریزی منسجمی در مصرف بهینه آب در اجرای الگوی کشت و توزیع دامداری ارائه شود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.