لزوم پیوست ارتباطی با همسایگان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 86018
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۵:۵۹ |
در بررسی ضرورت بازاریابی جهانی و گسترش تعاملات اقتصادی تشریح شد

لزوم پیوست ارتباطی با همسایگان

طی ادوار مختلف، تجارت نسخه شفابخش اقتصاد بوده است و همواره کارشناسان و آگاهان عرصه اقتصا‌دی نسبت به تحقق آن تأکید داشته‌اند. جمهوری‌اسلامی ایران نیز به سبب موقعیت ژئوپلیتیک خود د‌ر مناسبات از قدرت منطقه‌ای و جهانی ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره فرصت‌های بسیاری را پیش‌رو دارد که هریک راهبردی به‌سوی موفقیت اقتصادی و تجاری می‌باشند.
لزوم پیوست ارتباطی با همسایگان

طی ادوار مختلف، تجارت نسخه شفابخش اقتصاد بوده است و همواره کارشناسان و آگاهان عرصه اقتصا‌دی نسبت به تحقق آن تأکید داشته‌اند. جمهوری‌اسلامی ایران نیز به سبب موقعیت ژئوپلیتیک خود د‌ر مناسبات از قدرت منطقه‌ای و جهانی ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره فرصت‌های بسیاری را پیش‌رو دارد که هریک راهبردی به‌سوی موفقیت اقتصادی و تجاری می‌باشند. به‌تازگی نیز سخنگوی دولت از اشاره به تکمیل مسیر ریلی شمال – جنوب در حساب کاربری توییتر خود چنین نوشت: «با تکمیل مسیر ریلی شمال – جنوب، موقعیت تاریخی ایران به‌عنوان ‎گذرگاه تجاری آسیا احیا می‌شود. مسیر کوتاه‌تر و ارزان‌تر ترانزیتی برای فعالان اقتصادی آسیا و اروپا، ایران را به چهارراه تجارت منطقه تبدیل می‌کند و درآمد‌های ثابت و سرشاری را برای کشورمان به همراه دارد.»
ایران به‌عنوان گذرگاه تجاری آسیا می‌تواند موقعیت‌های اقتصادی قابل‌توجهی را رقم بزند و تحریم‌های اعمال‌شده را به سهولت خنثی سازد. یکی از عوامل‌ خنثی‌سازی تحریم‌ها، بازاریابی جهانی به‌ویژه بازاریابی بخش خصوصی می‌باشد. فعالان عرصه اقتصادی براین باورند که بخش خصوصی نقش مؤثری در‌جهت تقویت جایگاه ایران در بازاریابی جهانی  رقم خواهد زد. به‌تازگی نیز بخش خصوصی درصدد ایجاد تنوع در روش‌های فروش نفت شده است؛ به طورمثال مقررشده تا بخش خصوصی خریدار‌ گواهی سپرده نفت خام را پیدا کند و مبادی فروش نفت را افزایش دهد. به‌زعم کارشناسان این اقدام موجب خروج اقتصاد نفت از انحصار خواهد شد و بازاریاب‌های نفتی را رقم خواهد زد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.