لزوم واکنش قوی ایران و پشیمانی دشمن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 34499
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۰۹ |
حادثه ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده و رویکرد مجلس بررسی شد؛

لزوم واکنش قوی ایران و پشیمانی دشمن

عصر روز جمعه، هفتم آبان ماه با اخبار مربوط به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، شهید محسن فخری زاده سپری شد. تروریست‌ها عصر جمعه با کمین در بلوار مصطفی خمینی‌شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل «محسن فخری زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
لزوم واکنش قوی ایران و پشیمانی دشمن

حانیه مسجودی
عصر روز جمعه، هفتم آبان ماه با اخبار مربوط به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان، شهید محسن فخری زاده سپری شد. تروریست‌ها عصر جمعه با کمین در بلوار مصطفی خمینی‌شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل «محسن فخری زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.
بااینکه هنوز هیچ‌کس مسئولیت ترور شهید محسن فخری زاده را به عهده نگرفته است اما اتفاق‌نظر وجود دارد که این اقدام شنیع در اتاق فکر مشترک آمریکا- رژیم صهیونیستی تدارک دیده‌شده است. این در حالی است که تلویزیون رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که سطح آماده‌باش در سفارتخانه‌های این رژیم از روز گذشته بالا رفته است. در همین ارتباط، شبکه المیادین نیز اعلام کرد که علت بالا رفتن سطح آماده‌باش در سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سرتاسر جهان بیم و نگرانی این رژیم از اقدام تلافی‌جویانه احتمالی تهران به دنبال جنایت ترور شهید فخری زاده، است.اکنون حدود سه روز از ترور خونین شهید دانشمند کشورمان گذشته است و انتقام احتمالی جمهوری اسلامی ایران، اسرائیلی‌ها را در لاک دفاعی فرو برده است. کارشناسان امر این اقدام را ناشی از ترس نظام سلطه و غربی‌ها از قدرتمند شدن ایران در صنایع موشکی و هسته‌ای می‌دانند که هرچند وقت یک‌بار اتفاق می‌افتد.ترور شهید محسن فخری زاده، احمدی روشن و سایر دانشمندان هسته‌ای کشور نشان از موفقیت ایران در این صنایع دارد و یکی از دلایل اصلی این ترور را می‌توان ترس اسرائیل و آمریکا از پیشرفت‌های برنامه موشکی کشور دانست.درنتیجه این اقدام بزدلانه مصداقی بارز بر عدم تأثیر تحریم‌ها در پیشبرد برنامه هسته‌ای و موشکی ایران است و ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان در برهه حساس فعلی درسی برای غرب‌گرایان داخلی است. بهتر است برخی از مسئولان داخلی کشور که پس از انتخاب جو بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای برجام و ادامه مذاکرات بی‌حاصل ذوق‌زده شده‌اند، این اتفاقات را نادیده نگیرند. حتی می‌توان این ترور را یکی دیگر از تبعات سنگین اعتماد به غرب و ارائه اطلاعات دانشمندان کشور در مجامع بین‌المللی و بازرسی آژانس خواند. ترور دانشمند هسته‌ای کشور واکنش مقامات کشورهای مختلف ازجمله برنی ساندرز، سناتور دموکرات کنگره آمریکا را در پی داشت. او ترور شهید «فخری زاده» را اقدامی تحریک‌آمیز و غیرقانونی خواند و به گفته وی این اقدام باهدف تضعیف روند دیپلماسی میان آمریکا و ایران انجام‌گرفته است. به دنبال این اقدام، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد.رهبر معظم انقلاب نیز پس‌ازاین اقدام بزدلانه در پیامی با اشاره به ترور شهید فخری زاده بر پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، تأکید کردند، سرکرده آمریکا و اسرائیلی‌ها بدانند که انتقام ایران حتمی و سخت است. سال‌های متمادی است که انقلاب اسلامی با ریخته شدن خون دانشمندان و ترورهای کورکورانه دشمن، پربارتر و باور مردم به‌نظام بیشتر می‌شود. در همین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز امروز در نشستی غیرعلنی به بررسی ابعاد ترور شهید محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان و چگونگی پاسخ به این ترور پرداختند.
دشمن جنایتکار پشیمان نمی‌شود مگر با واکنشی قوی
بعد از پایان نشست غیرعلنی، محمدباقر قالیباف با تشریح جزئیاتی از این جلسه غیرعلنی تصریح کرد: دشمن جنایتکار پشیمان نمی‌شود مگر با واکنشی قوی که هم در مقابل خطاهای احتمالی آینده دشمن بازدارندگی ایجاد کند و هم بابت این جنایات از آن‌ها انتقام بگیرد. رئیس مجلس با اشاره به واکنشی که مجلس به این ترور خواهد داشت، گفت: مجلس در حدود وظایف و اختیار خود، فوریت طرحی را در ۱۳ آبان تصویب کرد و در همین جلسه غیرعلنی امروز صبح به مجلس همان طرح موردبحث قرار گرفت و ان‌شاءالله در همین هفته این طرح نهایی خواهد شد. اشاره رئیس مجلس به طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» بود که یک‌فوریت آن با ۱۹۶ رأی پیش‌ازاین به تصویب رسیده بود.کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز شب شنبه، 
۸ آبان ماه برای بررسی ابعاد مختلف این عملیات ترور و راهکارهای پاسخ به آن با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و دیگر نهادهای مرتبط و مسئول  جلسه فوق‌العاده برگزار کرد.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.