لازمه شکل‌گیری‌اقتصاد مردمی توجه به تعاونی‌ها و بخش خصوصی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 90844
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۳۴ |
محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

لازمه شکل‌گیری‌اقتصاد مردمی توجه به تعاونی‌ها و بخش خصوصی است

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح لزوم ثبات و ایجاد رشد پایدار اقتصادی در برنامه هفتم توسعه پرداخت و دراین‌باره با تأکید بر بهره‌گیری از بخش خصوصی و تعاونی‌ها در مردمی سازی اقتصاد کشور پرداخت.
لازمه شکل‌گیری‌اقتصاد مردمی توجه به تعاونی‌ها و بخش خصوصی است

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح لزوم ثبات و ایجاد رشد پایدار اقتصادی در برنامه هفتم توسعه پرداخت و دراین‌باره با تأکید بر بهره‌گیری از بخش خصوصی و تعاونی‌ها در مردمی سازی اقتصاد کشور عنوان کرد: شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم و رشد تولید می‌باشد. به سبب این شعار مبرهن می‌گردد که موضوع مهار تورم تا چه اندازه دارای اهمیت می‌باشد. 

وی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در بهبود شرایط اقتصادی افزود: تعاونی‌ها در افزایش تولید، رشد تولید و تقویت اقتصاد به‌منظور کنترل شرایط تورمی کشور نقش اثرگذار خواهند داشت. در این راستا ضرورت دارد تا از نقش تعاونی‌ها غافل نشویم. 
جوکار بابیان اینکه باید به نقش مردم در رونق اقتصادی توجه داشت و این مهم را در جریان برنامه هفتم توسعه عملیاتی کرد، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه موضوع تعاونی‌ها مطرح گشت اما این مهم به‌درستی موردتوجه قرار نگرفت و عملیاتی نشد. حال ضرورت دارد تا در جریان برنامه هفتم به این موضوع پرداخته شود و از تعاونی‌ها و ظرفیت‌هایشان بهره گرفته شود. 

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأکید بر نقش تعاونی‌ها و بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم همچنین خاطرنشان کرد: امروز نقش‌ تعاونی‌ها در راستای ایجاد حکمرانی مردمی در بخش اقتصادی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. تعاونی‌ها و بخش خصوصی کشور می‌توانند در بخش اقتصادی و تولید کارساز باشند و موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال شوند. 

نماینده مردم یزد در مجلس ‌یازدهم با اشاره به لزوم ایجاد اقتصاد پایدار و پویا در کشور متذکر شد: جمع‌آوری سرمایه‌های راکد در جامعه و ایجاد ساختارهای تولیدی به‌ویژه تولیدی که موجب پویایی جامعه گردد، امری حائز اهمیت خواهد بود و موجب ایجاد رشد پایدار اقتصادی در کشور خواهد شد. 

او با تأکید بر بهبود شرایط اقتصادی مردم همچنین یادآور شد: باید رویکردی اتخاذ گردد که افزون بر ایجاد اشتغال، سفره مردم نیز رونق یابد. بنابراین ضرورت دارد تا به رونق تولید بپردازیم و در سایه آن بهبود معیشت مردم را در اولویت قرار دهیم. 
جوکار در پایان این گفت‌وگو با تشریح نقش تعاونی‌ها در بهبود معیشت مردم همچنین ادامه داد: تعاونی‌ها بنیان مشارکت عامه مردم در اقتصاد و عامل شکل‌گیری اقتصاد مردمی و مقاومتی می‌باشند. مؤلفه مشارکت مردم در اقتصاد امری حائز اهمیت است و امیدواریم در جریان برنامه هفتم به جایگاه مردم و مشارکتشان در حکمرانی مردمی به‌ویژه بخش اقتصادی توجه ویژه گردد و این مهم به‌صورت ‌قانونی موجب تبیین جلوه و افق روشن اقتصادی در کشور شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.