قطعنامه‌های سیاسی تأثیری در عزم و جدیت دیپلماتیک ما نخواهند داشت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 67626
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۳ |
اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی:

قطعنامه‌های سیاسی تأثیری در عزم و جدیت دیپلماتیک ما نخواهند داشت

اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی همواره به دنبال آنند که از مسیر شورای حکام، اهرم‌های‌ فشار خود را به حرکت دربیاورند.
قطعنامه‌های سیاسی تأثیری در عزم و جدیت دیپلماتیک ما نخواهند داشت
گروه سیاسی
اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: دشمنان ایران اسلامی همواره به دنبال آنند که از مسیر شورای حکام، اهرم‌های‌ فشار خود را به حرکت دربیاورند. پیش‌ازاین بارها شاهد چنین اتفاقی بودیم و درحال‌حاضر دیگر این سیاست، نخ‌نما‌ و فاقد اعتبار شده است. 
وی افزود: آمریکا‌ و رژیم غاصب اسرائیل هرزمان که نتوانستند اهداف شوم خود را محقق سازند، از مسیر شورای حکام و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای وارد شدند. این اتفاق بارها رخ‌داده و به همین خاطر دستشان رو شده است. سلیمی تصریح کرد: ایران همچنان بر مواضع خود درزمینه احیای برجام ایستاده و عقب‌نشینی نخواهد کرد. همواره درصدد آن هستیم که تمامی مفاد برجام اجرا شود و اهداف ناشی از فشارهای سیاسی آمریکا به بار ننشیند. 
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیش از هرچیز‌ یک قطعنامه سیاسی و فاقد جنبه کارشناسی بود. آمریکا درصدد استفاده از شورای حکام و تحقق اهداف خود بود و متأسفانه شورای حکام نیز پذیرفت و نشان داد در مسائل خود به‌شدت سیاسی و بدون درنظرگیری مباحث کارشناسی عمل می‌کند. 
او اضافه کرد: قطعنامه شورای حکام هیچ مبنای علمی نداشت و به همین خاطر‌ فاقد ارزش و اعتبار است. اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقاتی وحدت و همبستگی ایران اسلامی را برهم بزند. در این راستا از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم و همواره بر اصل‌هایی که تأکید داشتیم، ایستادگی خواهیم کرد. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: بارها عنوان کرده‌ایم که استفاده غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای خود نداریم. اکنون نیز به دنبال خدشه‌دار کردن تصمیمات نظام نیستیم و برآنچه که موضع همیشگی است، استوار خواهیم ماند. 
|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.