قرآن باید به شکل فهم‌پذیر به مردم معرفی شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84441
  پرینتخانه » فرهنگی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۵:۵۲ |
استاد حامد شاکرنژاد قاری قرآن:

قرآن باید به شکل فهم‌پذیر به مردم معرفی شود

 این حرف را بدون تعصب و حالا به خاطر اینکه خودم در برنامه حضور دارم نمی گویم، من به لطف خدا 35 سال است که با قرآن مانوسم و در برنامه ها و شبکه های مختلف حضور داشته ام ولی ارتباطی که الان مردم با ما در کوچه و خیابان دارند نشان دهنده این است که مردم این برنامه را می بینند و به خوبی با آن ارتباط گرفته اند و این نشانه خوبی است. بازخوردی که از مردم دیدم و شنیدم این بود که مردم با این سبک متفاوت ارتباط خوبی گرفته اند و مخاطب جدی این برنامه شده اند.
قرآن باید به شکل فهم‌پذیر به مردم معرفی شود

 این حرف را بدون تعصب و حالا به خاطر اینکه خودم در برنامه حضور دارم نمی گویم، من به لطف خدا ۳۵ سال است که با قرآن مانوسم و در برنامه ها و شبکه های مختلف حضور داشته ام ولی ارتباطی که الان مردم با ما در کوچه و خیابان دارند نشان دهنده این است که مردم این برنامه را می بینند و به خوبی با آن ارتباط گرفته اند و این نشانه خوبی است. بازخوردی که از مردم دیدم و شنیدم این بود که مردم با این سبک متفاوت ارتباط خوبی گرفته اند و مخاطب جدی این برنامه شده اند.
به نظرم باید با این نگرش فعالیت کنیم که قرآن را دور نکنیم از مردم. قرآن را عجیب معرفی نکنیم. طوری معرفی نکنیم که مردم به خاطر نوع معرفی ما از قرآن فاصله بگیرند. قرآن ثواب دارد اما قرآن فقط ثواب نیست. قرآن کتاب زندگی است و باید آن را وارد متن زندگیمان کنیم و به محتوای آن بپردازیم. در این برنامه ها باید قرآن به مردم شناسانده شود، ساده و فهم پذیر روایت شود و شور و نشاط داشته باشد. قرآن نشاط دارد و متاسفانه بعضا این نشاط را از قرآن گرفته اند و اینطور معرفی کرده اند. محفل برنامه  بسیار دیدنی و خوبی شد الحمدلله. مردم به من می‌گویند ما این برنامه را می بینم و قرآن گوش می کنیم، می خندیم، ،گریه می کنیم و زندگی می کنیم. ان شاءالله که این برنامه حتی در طول سال هم ادامه داشته باشد و بتوان به این وسیله، قرآن را وارد متن زندگی عموم مردم کرد. و چیزی که می بینیم نشاط واقعی زندگی افرادی است که با قرآن در ارتباط اند. در اساس و اصل و هدف برنامه به آن چیزی که می خواستیم رسیدیم ولی حالا در کنار آن به خاطر رابطه صمیمانه و دوستانه با مهمانان و جلوه بهتر موضوعات مطرح شده شوخی و خنده هایی هم در برنامه اتفاق می افتد و فکر نمی کنم مشکلی ایجاد کند. چرا که زندگی ساده و واقعی ما هم همین هاست. شاید عده ای فکر کنند که ما اخلاق و رفتار های خاصی داریم اما نه. ما شوخی می کنیم می خندیم و اشک می ریزیم و این واقعیت زندگی همه  ماست.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.