قدرت چانه‌زنی ایران افزایش یافته است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 41986
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۳:۰۲ |
ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

قدرت چانه‌زنی ایران افزایش یافته است

ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به غنی‌سازی 60 درصدی اورانیوم و روند مذاکرات برجامی در وین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس منافع ملی خود و حقوق هسته‌ای ملت، راهبردهای هسته‌ای و خارجی را برای خود معین کرده است.
قدرت چانه‌زنی ایران افزایش یافته است

گروه سیاسی
ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم و روند مذاکرات برجامی در وین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس منافع ملی خود و حقوق هسته‌ای ملت، راهبردهای هسته‌ای و خارجی را برای خود معین کرده است. یکی از بحث‌های بسیار جدی ما نیز برنامه هسته‌ای است. ما برمبنای نیاز جامعه اسلامی و هم بر اساس قابلیت‌هایی که از آن برخوردار هستیم این حق را برای ایران اسلامی و مردم قائل بوده‌ایم. وی افزود: ایران اکنون به این تشخیص رسیده است که به غنی‌سازی ۶۰ درصد نیاز دارد و به‌طور طبیعی ازآنجاکه برمبنای این راهبرد و قانون راهبردی لغو تحریم‌ها حرکت می‌کنیم، غنی‌سازی را به ۶۰ درصد رساندیم. قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ابزاری محکم برای مذاکره است و ایران با تأکید بر مواضع به‌حق خود می‌تواند به‌طرف مقابل بفهماند هیچ شرط و پیش‌شرطی را برای بازگشت آمریکا به برجام نمی‌پذیرد. آن‌ها خارج شدند خودشان هم باید به توافق برگردند.عزیزی تأکید کرد: از طرف دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری قبل از انجام غنی‌سازی ۲۰ درصد یا ۶۰ درصد نقشه راه ما بوده است و اگر هم‌اکنون این تصمیم گرفته‌شده، بر همین منوال بوده است.این نماینده ادامه داد: بنابراین سازمان انرژی اتمی بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و قانون مصوب مجلس غنی‌سازی ۶۰ درصد را انجام دهد. بنابراین دولت نیز باید بر به نتیجه رسیدن هرچه سریع‌تر مذاکرات تأکید کند، چراکه طولانی شدن این روند به نفع ایران نیست.
 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: درگذشته نیز به تمام دشمنان ملت ایران گفته‌ایم که ما برمبنای منافع ملی اقدامات و پاسخ‌های لازم را به آن‌ها می‌دهیم که افزایش سه برابری غنی‌سازی یکی ازاین  کارها بود. ما همواره تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کنیم.وی گفت: معتقد هستیم مذاکره باید از موضع عزتمندانه انجام شود و حسن نیت طرفین آشکار باشد. مذاکره باید منطبق بر راهبرد نظام اسلامی، منافع ملی و رویکرد مقتدرانه دولت باشد. در حال حاضر با حادثه تروریستی که در نطنز رخ داد غربی‌ها منتظر عقب‌نشینی ایران در مذاکرات بودند اما نقشه راه رهبر انقلاب نقشه‌های شوم آن‌ها را نقش بر آب کرد. عزیزی در انتها یادآور شد: زمانی که عقبه مذاکره را جدی‌تر و جامع‌تر ببینیم برای مذاکره‌کنندگان کشور نیز فرصت‌های بهتری فراهم می‌شود. بنابراین هر نوع افزایش توانمندی‌های داخلی در بخش‌های مختلف می‌تواند فرصت خوبی برای تیم دیپلماسی کشور و افزایش قدرت چانه‌زنی باشد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.