قانون خرید محصولات کشاورزی برای اولین بار پس از انقلاب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 35615
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۶:۵۶ |
محمد رشیدی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

قانون خرید محصولات کشاورزی برای اولین بار پس از انقلاب

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره عملکرد و اقدامات مجلس یازدهم و دغدغه حل مسائل مردم از سوی آن، اظهار داشت: مجلس یازدهم از همان ابتدا با دغدغه‌مندی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم روی کار آمد.
قانون خرید محصولات کشاورزی برای اولین بار پس از انقلاب

گروه سیاسی
محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره عملکرد و اقدامات مجلس یازدهم و دغدغه حل مسائل مردم از سوی آن، اظهار داشت: مجلس یازدهم از همان ابتدا با دغدغه‌مندی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم روی کار آمد. در همین راستا، تمامی تغییرات و اصلاحات ساختاری در دستور کار قرار دارد که در همین زمینه کمیسیون‌های تخصصی نیز با دقت بالا و بر اساس صلاحیت و تخصص افراد شکل گرفت. گرچه روند قانون‌گذاری کمی زمان‌بر است و رفت‌وبرگشت طرح‌ها و موضوعات به کمیسیون و صحن یا رفت‌وآمد آن بین مجلس و شورای نگهبان نیز کمی سرعت آن را کاهش می‌دهد، بااین‌حال ما در طول این مدت سعی کردیم همزمان با سرعت بتوانیم قوانینی کارآمد و بدون نقص را به تصویب برسانیم.
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس افزود: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، یکی از اقدامات سازنده مجلس یازدهم برای حفظ عزت ملی و حراست از حقوق و منافع مردم بود. اگر دولت دقت داشته باشد، خواهید دید این قانون درواقع یک دستاورد قوی برای آن محسوب می‎شود  و حتی می‌تواند برگ برنده خوبی برای چانه‌زنی در مذاکرات احتمالی و جبران امتیازات ازدست‌رفته کشور در برجام باشد. گرچه برجام دستاوردی برای ما نداشت اما حداقل تصویب این قانون می‌تواند مسیر امتیازدهی به غربی‌ها را قطع کند. از طرفی هم این قانون موجب می‌شود دیگر طرف برجامی سر عقل بیاید و به تعهدات خود عمل کند، بنابراین تصویب آن از هر نظر برای کشور فواید بسیاری داشت.
محمد رشیدی همچنین ادامه داد: علاوه بر آن، تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی و یا خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی، دیگر اقدامات اقتصادی و راهگشای مجلس بود. قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی، اقدامی بود برای اولین بار در طول
 ۴۲ سال اخیر رخ داد و براساس آن، کشاورز می‌تواند در تعیین قیمت خرید محصولاتش دخیل باشد. درواقع این قانون به‌نوعی مردمی‌سازی ارزشمندی در حوزه کشاورزی بود و موجب می‌شود انگیزه کشاورزان برای افزایش عملکرد و کارایی بالا برود و کشور در بسیاری از محصولات کشاورزی نیز به خودکفایی و قطع واردات دست یابد. 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس همچنین درباره برخی ادعاها مبنی بر سنگ‌اندازی مجلس در مسیر دولت یا سیاسی‌کاری آن تصریح کرد: در شرایط سخت تحریمی و فشارهای تورمی جامعه، مجلس تلاش دارد گام‌های مؤثری برای رفع این‌ها بردارد و موجب دل‌خوشی مردم شود. البته این در حالی است که عده‌ای در خارج از مجلس به دنبال تخریب آن هستند درحالی‌که رهبری هم به مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای دارند. مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی است و رویکرد نمایندگان بر تعامل با سایر قوا برای حل مشکلات است. ما دنبال حواشی آفرینی برای دولت نیستیم چراکه بسیاری از استیضاح‌ها می‌توانست در دستور کار بیاید اما مجلس با هدف همراهی با دولت و کمک به آن در طی مسیرش تلاش کرد رویه تعامل را درنظر بگیرد.همین لایحه بودجه ۱۴۰۰ که از سوی دولت به مجلس ارسال شده است، گرچه با ایرادات بسیاری مواجه است و با واقعیت‌های موجود جامعه فاصله بسیاری دارد اما مجلس به دنبال اصلاحش است تا بتوان آن را در بهترین شکل به تصویب رساند. 
رشیدی همچنین درباره برخی ادعاها مبنی بر دخالت مجلس در امور دولت اظهار کرد: مجلس بر اساس قانون، وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را برعهده دارد و در این راستا هر اقدامی که موجب اخلال یا عدم اجرای صحیح قانون از سوی دولت گردد، طبیعی است که مجلس با آن برخورد کند. برخی عمل به وظایف مجلس را به‌منزله دخالت در امور دولت می‌دانند، درحالی‌که این اقدامات با هدف اصلاح امور صورت می‌گیرد. اگر جایی تمامیت ارضی و عزت ملی مخدوش شود و نمایندگان سکوت کنند، درواقع این خیانت به مردم و سوگندی است که برای ایفای حقوق آنان خورده‌اند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.