فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت سیم بکسل - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 47336
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ |

فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت سیم بکسل

انتخاب سیم بکسل بعنوان نوعی از اتصال صنعتی که در لیفتینگ بار و در کاربری های متعددی دیگری مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به گستردگی بسیار زیاد این قطعه صنعتی نیاز به اطلاعات فنی و مهندسی دقیق از سیم بکسل و شرایط کاری آن دارد.
فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت سیم بکسل

انتخاب سیم بکسل بعنوان نوعی از اتصال صنعتی که در لیفتینگ بار و در کاربری های متعددی دیگری مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به گستردگی بسیار زیاد این قطعه صنعتی نیاز به اطلاعات فنی و مهندسی دقیق از سیم بکسل و شرایط کاری آن دارد. سیم بکسل ها نه تنها مانند دیگر ادوات لیفتینگ مانند زنجیر در سایز ها و گرید های مختلفی تولید می شوند، بلکه تنوع آنها تابع فاکتور های دیگری مانند نوع بافت، ساختار، نوع مغزی، نوع خواب سیم بکسل و شکل پروفیل های برش مقطع مفتول سیم بکسل نیز می باشند که همگی بر تکنولوژی تولید و در نتیجه قیمت سیم بکسل تاثیر دارند.

سیم بکسل در صنایع مختلفی در گرید های فولادی و استیل مورد استفاده قرار می گیرد که هر صنعت با توجه به شرایط کاری که دارد از ساختار ویژه ای سیم بکسل در اتصالات استفاده می کند. بعنوان مثال در صنایع آسانسوری و در اتصالات کابین آسانسور ها از سیم بکسل های فولادی ۸ رشته استفاده می شود که هم با مغزی کنفی و هم با مغزی فولادی مورد استفاده قرار می گیرند. سیم بکسل های ۶ رشته که در واقع پر کاربردترین ساختار های سیم بکسل های فولادی را به خود اختصاص می دهند در صنایع مختلف مانند اتصالات حفاری و جرثقیل بصورت ۱۹ مفتول و در لیفتینگ بار بصورت اسلینگ سیم بکسل و با ۳۶ و ۳۷ مفتول مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به یررسی فاکتور های کیفی تاثیر گذار بر قیمت سیم بکسل ها می پردازیم.

فاکتور های کیفی سیم بکسل و تاثیر آن بر قیمت

به جز مواردی که با سایز و ابعاد سیم بکسل سر و کار دارند اغلب فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت سیم بکسل در واقع فاکتور های کیفی آن می باشند. بدین معنا که فاکتور هایی که سبب بالا رفتن کیفیت سیم بکسل در سایز یکسان می شوند طبیعتا نیاز به تکنولوژی و مراحل دشوار تر و زمان بر تری بوده و بر قیمت سیم بکسل نیز تاثیر می گذارند. طبیعی است که بسیاری از کاربران با توجه به عدم داشتن اطلاعات فنی در مورد سیم بکسل ها برند تولید کننده را بعنوان مرجعی از کیفیت این محصول در نظر داشته که تصوری نسبتا صحیح نیز می باشد. از این منظر کیفیت سیم بکسل فولادی تولید برند هایی چون کیس وایر کره، گوستاولف آلمان و برایدون انگلستان در رده های بسیار بالایی قرار دارد. در زیر به بررسی برخی از فاکتور های کیفی موثر بر قیمت سیم بکسل می پردازیم.

  • تنسایل مقاومت کششی سیم بکسل : که البته بیشتر در مورد سیم بکسل های فولادی استفاده می شود چرا که دو گرید مختلف سیم بکسل استیل دارای تنسایل های برابر ۱۵۷۰ نیوتن بر میلیمتر مربع هستند. افزایش تنسایل سیم بکسل ها نیاز به عملیات حرارتی ویژه داشته و بر قیمت این محصول تاثیر زیادی دارد. تنسایل سیم بکسل های فولادی می تواند در بازه ۱۵۶۰ الی ۲۱۶۰ نیوتن بر میلیمتر مربع تغییر داشته باشد.
  • شکل پروفیل مفتول های سیم بکسل: هر چند در اغلب موارد از سیم بکسل هایی با مفتول هایی دارای پروفیل دایره ای شکل استفاده می شود اما در ساختاری ویژه از سیم بکسل که به سیم بکسل کامپکت شناخته می شود مفتول های بیرونی دارای سطحی تخت می باشند که حداکثر مقاومت سایش را بوجود آورده و با توجه به تکنولوژی بالایی که برای تولید سیم بکسل کامپکت نیاز می باشد اغلب قیمت این سیم بکسل نیز بسیار بالاست.
  • نوع خواب سیم بکسل: هر چند سیم بکسل ها در اغلب موارد با نوع خواب ساده مورد استفاده قرار می گیرند در برخی از موارد نوع خواب Lang lay که در آن امتداد مفتول های استرند های سیم بکسل به شکل اریب نسبت به محور مرکزی سیم بکسل قرار دارد تولید می شود. سیم بکسل های خواب Lang بصورت خاص وارد می شوند و اغلب به سبب محدودیت فراوانی در بازار دارای قیمت بالایی نیز هستند.
  • آبکاری سطحی مفتول های سیم بکسل: یکی دیگر از فاکتور های کیفی تاثیر گذار بر قیمت سیم بکسل محسوب می شود. این فاکتور که تنها در مورد سیم بکسل های فولادی استفاده می شود می تواند بصورت آبکاری گالوانیزه سرد (کاربری گسترده) ، آبکاری گالوانیزه گرم (کاربری محدود) و حتی گاهی بصورت روغن کاری شده سطحی انجام گیرد.

علاوه بر موارد یاد شده که بعنوان فاکتور های کیفی سیم بکسل بر قیمت می باشند عوامل دیگری نیز با تاثیر بسیار بر قیمت سیم بکسل ها عمل می کنند که نه فاکتور کیفی بلکه اغلب بصورت آپشن فاکتور های ابعادی محسوب می شوند. از این میان سایز سیم بکسل که بصورت مستقیم بر میزان متریالی که در تولید این قطعه صنعتی بکار می رود تاثیر دارد، نوع مغزی سیم بکسل با مغزی کنفی معادل قیمت پایین تر و مغزی فولادی معادل قیمت بالاتر، نوع بافت سیم بکسل شامل بافت های استاندارد، سیل، وارینگتون و فیلتر و در نهایت برند های تولید کننده سیم بکسل نیز بر قیمت این ابزار صنعتی تاثیر قابل توجهی دارند

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.