غرب آسیای بدون آمریکا؛ نزدیک‌تر از همیشه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57705
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۶:۰۷ |
منطقه در انتظار بیدار شدن از کابوس حضور آمریکا

غرب آسیای بدون آمریکا؛ نزدیک‌تر از همیشه

«شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است»؛ این جمله کوتاه خلاصه توصیف دنیای بدون حاج قاسم برای ددهای وحشی و نظامیان تروریست رژیم آمریکاست که بارها به چشم خود «خطر» جبهه مقاومت را لمس کرده و محتمل بازهم نیازمند پوشک هم شده‌اند؛ همان کاری که سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران دریکی از سخنانشان در زمان حیات در واکنش به اظهارات سخیف سردمداران آمریکا و کسانی که ایران را به اقدامات نظامی تهدید می‌کردند، یادآور شد «آن‌ها همان‌هایی هستند که برای سربازان خود پوشک بزرگ‌سال تهیه می‌کنند.»
غرب آسیای بدون آمریکا؛ نزدیک‌تر از همیشه

معصومه پورصادقی، دبیر گروه سیاسی
«شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است»؛ این جمله کوتاه خلاصه توصیف دنیای بدون حاج قاسم برای ددهای وحشی و نظامیان تروریست رژیم آمریکاست که بارها به چشم خود «خطر» جبهه مقاومت را لمس کرده و محتمل بازهم نیازمند پوشک هم شده‌اند؛ همان کاری که سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران دریکی از سخنانشان در زمان حیات در واکنش به اظهارات سخیف سردمداران آمریکا و کسانی که ایران را به اقدامات نظامی تهدید می‌کردند، یادآور شد «آن‌ها همان‌هایی هستند که برای سربازان خود پوشک بزرگ‌سال تهیه می‌کنند.»

سردار سلیمانی البته در همان سخنان عجز نیروهای آمریکایی هنگام خروج از عراق را هم یادآور شد. حال این روزها موعد پایان رسمی حضور نظامیان تروریست آمریکا در عراق است و این رژیم نه به اختیار بلکه با جبر مقاومت مجبور به فرار از منطقه ماست و مقاومت وعده کرده است پیگیر اخراج کامل این جرثومه‌های فساد از منطقه ما باشد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق قبل از دستور جلسه علنی روز یک شنبه مجلس شورای اسلامی، «قرار گرفتن آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه» را برکت خون حاج قاسم دانست و تأکید کرد: «بزرگ‌ترین ظلم به حاج قاسم، تقلیل دادن او از یک مکتب و مدرسه درس‌آموز به سطح یک ژنرال شجاع و یک فرد مبارز است. حاج قاسم مکتب است زیرا ابعاد گوناگون زندگی او بر اساس راه و روشی تنظیم‌شده بود که امام راحل(ره) بافهم دقیق خود از اسلام ناب محمدی(ص) به ما آموخت.حاج قاسم شاگرداول مکتب امام است و این مکتب که تا امروز با همراهی و فداکاری ملت ایران، نجات‌بخش و راهگشا بوده، بر دو اصل خداباوری و مردم‌باوری استوار است. اگر حاج قاسم در سال‌های عمر شریف و بابرکت خود توانست فاتح میدان‌های بزرگ باشد به این دلیل بود. اخلاص کم‌نظیر او با اعتقاد قلبی به توانایی مردم و همچنین باور عمیق و برخاسته از آموزه‌های دینی به اصل «ما می‌توانیم»، در یک شخص جمع شده بود و امروز نیز به برکت خون او و خون مجاهدان مخلصی همچون شهید ابومهدی المهندس، آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه قرارگرفته است و با پشتیبانی ملت‌های منطقه، ان‌شاءالله این امر به‌زودی به‌طور کامل محقق خواهد شد.
همچنین سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده سپاه صبح روز یک شنبه در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن «نورا» که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برگزار شد، گفت: «ما در برابر مؤمنان کُرنش می‌کنیم، اما در مقابل دیگران کُرنش نخواهیم کرد. حرکت ما برمبنای اعتماد و ایمان به خدا و نهراسیدن است و این معنای عزت است» وی تصریح کرد «هیچ راهی جز مستقل بودن نداریم و باید با علم بتوانیم در آسمان و زمین نفوذ کنیم البته این نفوذ فیزیکی نیست بلکه گشایش افق‌های ذهن است. ما نباید تنها مصرف‌کننده علم باشیم بلکه باید افق‌های جدید را تصاحب کنیم و حرف‌های قوی برای جهان داشته باشیم.»
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه نیز روز شنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سؤال میزان پیرو فرمایشات  رهبر حکیم انقلاب در دیدار با خانواده شهید سلیمانی مبنی بر اینکه «قاتلان شهید سلیمانی پس از تقاص جنایت دنیوی خود جزو فراموش‌شدگان تاریخ خواهند بود»، درباره قید «تقاص جنایت دنیوی» قاتلان سردار دل‌ها، گفت: مهم‌ترین اقدام و انتقام ما از قاتلان سردار سلیمانی آن است که اجازه ندهیم راهبردهای آن‌ها در منطقه ما محقق شود. همه تلاش و مأموریت سردار سلیمانی به‌عنوان فرمانده نیروی قدس توانمندسازی جبهه مقاومت برای مقابله با رژیم صهیونیستی و کمک به مردم مظلوم فلسطین در وهله اول و در مرحله بعد همه مردم مظلوم امت اسلامی است که تحت ظلم صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند و منافع آن‌ها توسط آمریکایی‌ها به یغما برده می‌شود. وی افزود: بنابراین مهم‌ترین چیزی که می‌تواند روح شهید سلیمانی را شاد کند و می‌تواند انتقام معنادار تلقی شود تلاش ما برای عدم تحقق راهبردهای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه خواهد بود، هرچند انتقام‌هایی که می‌تواند منجر به این عدم توفیق راهبردهای آنان شود دسته‌بندی‌های متعددی دارد که مطابق بامشی سردار سلیمانی یا همان فرآیند و مهندسی در حال انجام است.یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های به‌جامانده از حاج قاسم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که مجموعه از انسان‌های توانمند، شجاع، باتجربه و مسلط به اوضاع منطقه هستند و در مکتب حاج قاسم درس گرفته‌اند.  سخنگوی سپاه عنوان کرد: طی دو سالی که از حضور جسمانی این سردار عزیز محروم بودیم به‌خوبی شاهد هستید که آنچه سردار دنبال می‌کرد در مراحل مختلف در حال تحقق است و این هدف قطع کردن دست و پای آمریکایی‌ها از منطقه بود که به فضل الهی در حال تحقق است و مطمئن هستیم باهمت جبهه مقاومت این حلقه تکمیل خواهد شد.فرزندان فلسطینی و لبنانی مصمم‌تر، مجهزتر و باانگیزه‌تر برای مقابله با رژیم صهیونیستی هستند.
همچنین سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) پس از برگزاری رزمایش‌های ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جمع فرماندهان نیرو‌های مسلح در ارزیابی رزمایش‌های برگزارشده، بیان اینکه فرماندهان ما از نسل جنگ و فرزندان خمینی و خامنه‌ای هستند که جنگ را با جنگ آموخته‌اند، گفت: تفکر و سیره عملی شهید سلیمانی که در ایام سالگرد شهادت مظلومانه‌اش قرار داریم، گواه روشن و صادقی از باور‌ها و استحکام اراده و قدرت ما است. سرلشکر رشید تأکید کرد: مایل هستیم دشمن به دنبال آزمودن اراده و قدرت ما نباشد، زیرا قطعا تحمل هزینه‌های رویارویی گسترده و همه‌جانبه را نخواهد داشت. بنابراین باورپذیری قدرت جمهوری اسلامی ایران برای دشمن حتما هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت.
به‌هرروی دومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز در حالی از راه رسیده است که راه مستقیم او توسط همرزمانش باقدرت طی می‌شود و اینکه به برکت خون سردار دل‌ها، نظامیان تروریست رژیم آمریکا مجبور به فرار از منطقه ما هستند و جمله ««شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است» در حال تحقق است.

نویسنده : معصومه پورصادقی - دبیر گروه سیاسی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.