غربی‌ها راهی جز لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ندارند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 52427
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۱۷ |
سیدجواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

غربی‌ها راهی جز لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ندارند

سیدجواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به سفر انریکه مورا، فرستاده اتحادیه اروپا و مسئول هماهنگی مذاکرات هسته‌ای وین به تهران و دیدار او با معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشور اشاره کرد و افزود: غربی‌ها درحال پاس دادن توپ مذاکره به زمین ایران هستند.
غربی‌ها راهی جز لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ندارند

حانیه مسجودی
سیدجواد حسینی کیا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به سفر انریکه مورا، فرستاده اتحادیه اروپا و مسئول هماهنگی مذاکرات هسته‌ای وین به تهران و دیدار او با معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشور اشاره کرد و افزود: غربی‌ها درحال پاس دادن توپ مذاکره به زمین ایران هستند. آن‌ها فهمیده‌اند که تحریم دیگر اثری ندارد و برای اینکه به مذاکرات برگردند می‌خواهند ما را یک گام به عقب نگه دارند لذا فرافکنی می‌کنند.
او ادامه داد: فرافکنی آن‌ها نیز این است که ایران باید تصمیم بگیرد. ایران باید هرچه سریع تر به میز مذاکرات برگردد. توپ در زمین جمهوری اسلامی است و باید بیشتر از آن چه تاکنون امتیاز داده‌اید باید امتیاز بدهید و با ما همراهی کنید.
حسینی کیا گفت: قطعا فعالیت‌های موشکی و امنیتی ما اولویت‌های آن‌هاست که می‌خواهند ما را در این زمینه تضعیف کنند. اما می‌دانند که محال است جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز خود عبور کند و تاکنون هم امتیازهای زیادی به آن‌ها داده است.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: نگاه کلان این است که آن‌ها فهمیده‌اند در حوزه صنعت و تولید نتوانسته‌اند ما را از صحنه به در کنند و اکنون می خواهند که به مذاکرات برگردند اما فرافکنی می‌کنند چراکه خجالت می کشند و نمی‌خواهند اذهان عمومی دنیا متوجه شوند که آن‌ها از حرفشان کوتاه آمده‌اند.
 حفظ موضع عزتمندانه ایران در مذاکرات اصل مهمی است
وی خاطرنشان کرد: نکته مهم در مذاکرات آتی برای جمهوری اسلامی ایران، حفظ موضع عزتمندانه است. موضعی که آمریکا سعی دارد آن را تضعیف کند و برای رسیدن به این هدف مذاکرات را طولانی می‌کند، حرف‌های ضد و نقیض می زند، بر امتیازاتی که می‌خواهد پافشاری می‌کند، ایران را مقصر جلوه می دهد و در نهایت میانبری برای رسیدن به امتیازات مورد نظرش مقابل ایران می گذارد تا ما را گیج و خسته کند.
حسینی کیا اظهار می کند: اکنون دوران اینکه آن‌ها متنی بنویسند و ما نخوانده امضا کنیم، گذشته است. دورانی است که مصالح مملکت مان در مذاکرات لحاظ خواهد شد و اگر قرار باشد عزتمندانه به برجام برگردیم، باز خواهیم گشت. شرایط کنونی ما خاص است و تمام کشورهای همسایه ایران را به عنوان کشوری قدرتمند پذیرفته‌اند بنابراین غربی‌ها نیز این اصل را پذیرفته‌اند که می‌خواهند به مذاکرات بازگردند.  نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس افزود: بنابراین آمریکا و اروپا قطعا به برجام برمی گردند. اما این برجام، آن برجام نخواهد بود و این توافق قرار است برای ملت و کشور ما یک دستاورد قهرمانانه باشد و غربی‌ها باید ابتدا تعهداتشان را انجام دهند و حسن نیت خود را برای بازگشت ایران به برجام نشان دهند.
او درانتها خاطرنشان کرد که تاکنون، تمام امتیازات را ما داده‌ایم اما این بار غربی‌ها باید امتیازات لازم را بدهند تا بدانیم صادق هستند. هرچند در وجود آمریکا و اروپا صداقتی وجود ندارد و تضمین‌های لازم را می‌طلبد تا زیر حرف‌ها و تعهدات خود نزنند.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.