عملیاتی شدن مصوبات اقتصادی حیاتی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 84934
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۶:۳۹ |
علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی:

عملیاتی شدن مصوبات اقتصادی حیاتی است

علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اهتمام تمام بخش‌ها برای اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب‌وکار به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: مجلس یازدهم محورهای مهمی همچون اصلاح قوانین و تحولات بخش اقتصادی را از ابتدای آغاز به کار خود دنبال کرده است.
عملیاتی شدن مصوبات اقتصادی حیاتی است

گروه سیاسی 
علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اهتمام تمام بخش‌ها برای اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب‌وکار به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: مجلس یازدهم محورهای مهمی همچون اصلاح قوانین و تحولات بخش اقتصادی را از ابتدای آغاز به کار خود دنبال کرده است. یکی از قوانینی که در حوزه اقتصادی کشور نقش به سزایی دارد، تسهیل گری در صدور مجوزهای کسب‌وکار است که می‌بایست از سوی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه با اهتمام ویژه دنبال شود. وی افزود: تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار یک نیاز و مؤلفه‌ جدی است. بنابراین دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های کشور باید بپذیرند که اجرای این امر یک ضرورت است و نباید در عملیاتی شدن این روند کوتاهی کنند. متأسفانه در برخی موارد شاهد سهل‌انگاری‌هایی هستیم که موجب آسیب به بخش اقتصادی کشور‌ می‌شود. حدادی تصریح کرد: امضای طلایی مشاغل حذف شد تا فرصت لازم برای ایجاد اشتغال فراهم شود. اشتغال یکی از محورهای جدی اقتصاد کشور‌است و می‌بایست نسبت به آن اهتمام ویژه داشت. سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مطابق گزارش‌های‌ موجود، عملکرد برخی دستگاه‌ها نادرست است و قوانین به‌درستی عملیاتی نشده است. برخی دستگاه‌ها نیز آنچه را که مصوب شده، به‌خوبی اجرا نکرده‌اند. او متذکر شد: انتظارمان این است که در بخش صدور مجوزهای کسب‌وکار توجه بیش‌تری اعمال شود چراکه تسهیل‌گری در مجوزهای کسب‌وکار موجب اشتغال‌زایی بیش‌تر در سطح کشور می‌گردد. به‌موجب اشتغال‌زایی در سطح کشور رونق اقتصادی نیز پدیدار خواهد شد. شایان‌ذکر است تا بگوییم که طرح جهش تولید مسکن یکی از موارد جدی با ضرورت اجرایی بسیار در بخش اقتصادی کشور است. 
وی یادآور شد: دولت می‌بایست دو قانون جهش تولید مسکن و تسهیل صدور‌ مجوزها را با جدیت دنبال و بر شیوه عملیاتی‌شان نظارت کند. متأسفانه برخی مسئولان با عدم اجرای قوانین موجب آسیب به اقتصاد و درنتیجه مردم جامعه شده‌اند. امروز قشر جوان انتظار دارد تا در مقابل انگیزه بسیار بالای خود، تسهیل‌گری ببیند و امیدافزایی برای او رقم بخورد. 
حدادی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: به طورحتم در مهارتورم، بخش‌های مختلف اقتصادی تأثیرگذار خواهند بود. مجلس شورای اسلامی درحال ارزیابی دقیق اجرای قوانین است و همواره پایش دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور را دنبال می‌کند. نمایندگان نیز‌ همواره مطالبه‌گری دارند تا آنچه را که در بخش تحول اقتصادی مصوب شده است، عملیاتی شود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.