طلسم مدیریتی آبی‌ها - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 19752
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۲۹ |
نسخه بی‌جواب تغییر مدیران باشگاه‌ها در گفت‌وگو با سید هادی طباطبایی؛

طلسم مدیریتی آبی‌ها

تغییرات مکرر مدیریتی در باشگاه‌های کشور ما همواره از گذشته تابه‌حال وجود داشته است، زیرا این باور که تغییر یا استعفای مدیران باشگاه‌ها می‌تواند درروند موفقیت تیم‌ها تأثیرگذار باشد، وجود دارد. تغییرات مکرر مدیریتی در باشگاه استقلال نیز باعث شده این تیم از این مسئله آسیب‌های زیادی ببیند و طرفداران آن روزهای خوبی را سپری نکنند.
طلسم مدیریتی آبی‌ها

‌|نفيسه امامی‌|
تغییرات مکرر مدیریتی در باشگاه‌های کشور ما همواره از گذشته تابه‌حال وجود داشته است، زیرا این باور که تغییر یا استعفای مدیران باشگاه‌ها می‌تواند درروند موفقیت تیم‌ها تأثیرگذار باشد، وجود دارد. 
تغییرات مکرر مدیریتی در باشگاه استقلال نیز باعث شده این تیم از این مسئله آسیب‌های زیادی ببیند و طرفداران آن روزهای خوبی را سپری نکنند. 
مدیریت غلط که ضعف عمده در سطوح مختلف ورزشی کشور است باعث متضرر شدن باشگاه‌ها شده و استقلال هم از این قاعده مستثنی نبوده است. 
بعد از استعفای فتح‌الله زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، احمد سعادتمند در این جایگاه قرار گرفت. وی پیش‌ازاین عضو هیئت‌مدیره استقلال بود که به دلیل وجود اختلافاتی از سمت خود استعفا کرده و حالا در جایگاه مدیرعامل این باشگاه قرار گرفته است. 
 سعادتمند با حضور خود امیدوار است بتواند مشکلات این باشگاه را حل‌وفصل نماید، اما به نظر می‌رسد عدم وجود تأمین مالی در باشگاه از مهم‌ترین چالش‌های استقلال باشد که صرفا با تغییر و جابه‌جایی مدیران رفع نمی‌شود، زیرا به‌طورقطع اگر چنین چالش‌های مالی و بدهی‌های کلان وجود نداشت مدیران قبلی به کارشان ادامه می‌دادند. 
وجود مسائل مالی معضل بزرگی است که از سال‌های قبل نه‌تنها در این باشگاه بلکه در بسیاری از باشگاه‌های کشور وجود داشته و به نظر می‌رسد با روند موجود، باشگاه‌ها در سال‌های آینده نیز با معضلات مالی و بدهی دست‌به‌گریبان باشند. ورزش و فوتبال کشور ما نیازمند تغییرات ساختاری است و تا زمانی که آن‌ها رفع نشوند و مدیران متخصص حوزه ورزش در رأس کار قرار نگیرند، تغییر مدیرعامل نمی‌تواند گرهی از مشکلات باز کند. 
آنچه که امروز بسیاری از دلسوزان ورزش   از آن سخن می‌گویند، عدم به‌کارگیری مدیران ورزشی است که باعث شده باشگاه‌ها به دلیل سوء مدیریت نتوانند بدیهی‌ترین مشکلات خود را رفع کنند.
هادی طباطبایی دروازه‌بان اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با رسالت نیاز باشگاه‌ها به مدیران ورزشی و باتجربه را امری ضروری دانست و گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم در موفقیت باشگاه‌ها حضور مدیران متخصص است، اما باشگاه استقلال طی سال‌های اخیر نتوانسته به‌طور منظم از حضور مدیران موفق بهره ببرد و این مسئله باعث لطمه به باشگاه شده است. وی با اشاره به تغییر اخیر در سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال بیان کرد: مدیران باشگاه‌ها تغییر می‌کنند، اما مهم این است که چه کسانی در این جایگاه قرار می‌گیرند. طی دو دهه اخیر فوتبال ما و باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در این زمینه به مشکل برخوردند و بهره‌ای از مدیران متخصص نبردند به همین علت مشکلات زیادی هم در این دو باشگاه بزرگ کشور ایجاد شده است. 
دروازه بان اسبق استقلال، مدیریت را امری تخصصی قلمداد کرد و گفت: شخصی که مدیریت در ورزش را می‌پذیرد می‌بایست، هم در ورزش و هم در مدیریت تخصص داشته باشد. یک مدیر ورزشی باید به همه موضوعات رشته ورزشی خودآگاه باشد، زیرا عرصه ورزش بسیار گسترده است. 
طباطبایی جذابیت را یکی از مؤلفه‌های ورزش عنوان کرد و افزود: بسیاری از افراد به دلیل وجود جذابیت‌های ورزشی، خود را به آب‌وآتش می‌زنند تا در جایگاه مدیریت در این عرصه قرار بگیرند و برای این کار اقدام به رزومه سازی هم می‌کنند. نتیجه چنین اقداماتی به عدم موفقیت باشگاه‌ها و دلسردی هواداران منجر می‌شود.
 دروازه بان اسبق تیم ملی با انتقاد از عملکرد مدیریتی در تیم استقلال اظهار کرد: باشگاه در سال‌های اخیر روند درستی را در پیش نگرفته و انتقادات زیادی به این مسئله وارد است.
 طباطبایی در پایان سخنانش به وجود مشکلات مالی در استقلال اشاره کرد و گفت : مهم‌ترین مشکل این روزهای باشگاه، بدهکاری‌های زیاد است که نگرانی برای ما ایجاد کرده است. این مشکل نمی‌تواند با تغییر مدیرعامل رفع شود و باید چاره دیگری برای رفع آن اندیشید.

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.