طرح اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی افراد بررسی می‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 27758
  پرینتخانه » اقتصادی, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۵۴ |
حجت الاسلام موسی احمدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس:

طرح اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی افراد بررسی می‌شود

حجت‌الاسلام موسی احمدی نایب‌رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» در خصوص آخرین کارنامه و روند کاری کمیسیون متبوع خود، بیان کرد: کمیسیون انرژی یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کمیسیون‌ها در وضعیت معیشت جامعه، مسائل اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌های ملی و بین‌المللی به شمار می‌رود.
طرح اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی افراد بررسی می‌شود
نفیسه عبداللهی
حجت‌الاسلام موسی احمدی نایب‌رئیس دوم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» در خصوص آخرین کارنامه و روند کاری کمیسیون متبوع خود، بیان کرد: 
کمیسیون انرژی یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کمیسیون‌ها در وضعیت معیشت جامعه، مسائل اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌های ملی و بین‌المللی به شمار می‌رود.
وی ادامه داد:  آنچه  در حدود سه ماه گذشته در کمیسیون انرژی مجلس انجام‌شده عمدتا بخشی از آن مربوط به شکل‌گیری ساختار‌های درونی کمیسیون است که پنج کمیته نیز ذیل آن با عنوان کمیته‌های « حقوقی و قراردادها»، « هسته‌ای و تجدیدپذیر»، « گاز و پتروشیمی»، « نفت و فرآورده» و « نیرو» تشکیل شدند.
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای آغاز به کار کمیسیون، اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون با رویکرد تحول‌گرایی و آینده‌نگری به بحث تعیین اولویت‌های کاری برای چهار سال آینده مجلس پرداختند.
حجت‌الاسلام احمدی  به اولویت‌های  پنج گانه کمیسیون انرژی اشاره کرد و اظهار کرد: «پیگیری مسیر اشتغال در کشور با تأکید بر کاهش خام فروشی و حذف تدریجی آن»، به‌عنوان اولویت نخست و تأکید بر خودکفایی صنایع مرتبط با حوزه مسئولیت کمیسیون انرژی در تمام زمینه‌ها و تبدیل صنایع و حمایت از دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مرتبط با آن‌ها، به مرکز تولید دانش و مجوز(لایسنس) دهنده» به‌عنوان اولویت دوم این کمیسیون معرفی شدند.
وی ادامه داد: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده حوزه انرژی»، «اصلاح ساختار حوزه انرژی در جهت ایجاد انسجام مدیریت و حاکمیت راهبردی علمی» و «توجه ویژه به منابع انسانی حوزه انرژی و توسعه آموزش تحقیقات و عادلانه‌سازی نظام حقوق و دستمزد» به‌عنوان دیگر اولویت‌های کمیسیون انرژی مشخص شدند.
نماینده مردم کنگان، جم، عسلویه ودیر در مجلس گفت: نزدیک به ۷ بند به‌عنوان اولویت‌های کمیسیون انرژی با عنایت به اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه تدوین و تهیه شد که پس از بررسی در جلسات کمیسیون، طی مکاتبه‌ای که با هیئت‌رئیسه مجلس صورت گرفت، اولویت‌های کمیسیون انرژی منعکس گردید.
وی با اشاره به ورود کمیسیون متبوع خود برای سؤال از وزرای نفت و نیرو، افزود: اعضای کمیسیون در مورد فاز ۱۴ پالایشگاه و مسائل منطقه، سؤالاتی را از وزیر نیرو و همچنین جهت بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان مستند به ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مبنی بر انحراف وزارت نفت از تکالیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور از وزیر نفت مطرح کردند. 
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:
در حال حاضر بحث مربوط به فروش سلف نفتی و قرارداد گازی با ترکمنستان برای اعلام وصول آماده‌شده است. نماینده مردم کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های موردبررسی در جلسات آینده کمیسیون متبوع خود، افزود: طرح اختصاص سهمیه بنزین به کدملی افراد را در کمیسیون بررسی خواهیم کرد.
نویسنده : نفیسه عبداللهی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.