ضعف اجرایی مانع بهبود کسب‌وکار است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78736
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۶:۳۴ |
محمد صفایی دلویی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

ضعف اجرایی مانع بهبود کسب‌وکار است

محمد صفایی دلویی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گناباد و بجستان در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اهداف طرح مالیات بر عایدی سرمایه پرداخت و اظهار کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه شامل پنج موضوع همچون زمین، مسکن، خودرو، طلا و ارز می‌باشد و به طورکل این طرح با رویکرد جلوگیری از سوداگری تبیین شد است.
ضعف اجرایی مانع بهبود کسب‌وکار است

گروه سیاسی 
محمد صفایی دلویی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گناباد و بجستان در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اهداف طرح مالیات بر عایدی سرمایه پرداخت و اظهار کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه شامل پنج موضوع همچون زمین، مسکن، خودرو، طلا و ارز می‌باشد و به طورکل این طرح با رویکرد جلوگیری از سوداگری تبیین شد است. وی افزود: در ۱۹۰ کشور دنیا مالیات بر عایدی سرمایه مطرح است و اخذ می‌گردد. در نظام‌های سرمایه‌داری نیز مالیات بر عایدی سرمایه امری شناخته‌شده و مطرح است تا سرمایه همواره به سمت تولید روانه باشد و از فعالیت‌های سوداگری و دلالی جلوگیری‌ شود. 
صفایی تصریح کرد: در کشور‌ کانادا، آمریکا‌ و انگلیس مالیات بر عایدی سرمایه اخذ می‌گردد تا اقتصاد مولد حمایت شود. بنابراین هدف کلی مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از فعالیت‌های سوداگری و حمایت از اقتصاد مولد است. این طرح طی‌ دو هفته آینده در دستورکار صحن مجلس قرار خواهد گرفت. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اجرای طرح وظیفه دولت است و دولت می‌بایست طرح‌های تصویب‌شده را به اجرا برساند. متأسفانه بخش‌هایی از دولت در حوزه اجرا ضعیف عمل‌ می‌کنند و به همین خاطر است که در برخی بخش‌ها شاهد نارسایی هستیم. 
نماینده مردم گناباد و بجستان متذکر شد: بخشی از نارسایی‌های موجود به سبب ضعف برخی از وزرا است که حوزه خود را به‌خوبی نمی‌شناسند. حوزه کشاورزی، بخشی گسترده است و به‌طور کل با سفره مردم ارتباط دارد که متأسفانه نارسایی‌ها را در این بخش شاهد هستیم؛ به طورمثال بخش عمده دامداران و مرغداران از روند تولید خارج‌شده‌اند. بی‌شک بروز چنین مشکلاتی به سبب وجود ضعف در سیستم اجرایی است. 
او در پایان این گفت‌وگو ابراز کرد: مالیات بر خانه‌های خالی در سال ۹۹ از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما تاکنون دولت آن را اجرایی نکرده است. ضعف اجرایی‌ موجود در سیستم دولت موجب شده تا از بستر قوانین، بهبود در کسب‌وکار یا معیشت مردم شکل نگیرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.