صهیونیست‌ها، شریک جرم بن سلمان در قتل خاشقچی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 29642
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۲۱ |
رد پای تل‌آویو در یک جنایت آشکار؛

صهیونیست‌ها، شریک جرم بن سلمان در قتل خاشقچی

 هر اندازه زمان سپری می شود، اطلاعات و اسناد جدیدتری در خصوص نقش رژیم صهیونیستی و افرادی مانند جرد کوشنر داماد ترامپ در قتل جمال خاشقچی و مثله کردن او در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول افشا می شود.
صهیونیست‌ها، شریک جرم بن سلمان در قتل خاشقچی

بخش بین الملل  
 هر اندازه زمان سپری می شود، اطلاعات و اسناد جدیدتری در خصوص نقش رژیم صهیونیستی و افرادی مانند جرد کوشنر داماد ترامپ در قتل جمال خاشقچی و مثله کردن او در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول افشا می شود. روزنامه صهیونیستی «هآرتص» فاش کرد که شرکت صهیونیستی «سلبرایت» نوامبر گذشته خدمات جاسوسی از تلفن همراه را در اختیار مقامات سعودی قرار داده است. بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی، نماینده شرکت صهیونیستی «سلبرایت» (شرکت نرم‌افزار‌های جاسوسی) با پرواز تجاری از لندن وارد فرودگاه بین المللی « ملک خالد» ریاض شد تا جزئیات هک یک تلفن همراه را در اختیار وزارت دادگستری عربستان قرار دهد.
 کمک صهیونیستها به تروریست های سعودی! 
این شرکت جاسوسی که در ۱۵۰ کشور در خدمت پلیس و نیروهای امنیتی است، اعلام کرد که این شرکت فناوری خود را فقط در اختیار موسسات معتبر قرار می‌دهد.روزنامه هآرتص نوشت که این شرکت صهیونیستی، تنها شرکتی نیست که در خدمت مقامات سعودی در راستای هک و جاسوسی قرار دارد؛ چراکه گزارش‌ها حاکی از آن است که نرم‌افزار جاسوسی « ان اس او» در قتل « جمال خاشقچی» روزنامه نگار مخالف سعودی دست داشته است.گوشی آیفون یکی از نزدیکان خاشقچی تنها چند ماه پیش از قتل وی به نرم افزار جاسوسی «ان اس او» آلوده شده بود. دوست خاشقچی که عمر عبدالعزیز نام دارد، در سال ۲۰۱۸ مدعی شد که به واسطه این هک اطلاعاتی، انتقادات خصوصی خاشقچی از آل سعود برای جاسوسان سعودی آشکار شد و این امر نقش عمده ای در قتل وی داشت.
همچنین در ژانویه گذشته «غانم الدوسری» فعال حقوق بشر و مخالف سعودی از دولت عربستان به دلیل هک مکالماتش در انگلیس شکایت کرد.رژیم صهیونیستی هم اکنون در رتبه نخست استفاده از ادوات جاسوسی و شنود قرار دارد و این ابزارها را در اختیار برخی دولت ها از جمله برخی حکام عرب برای جاسوسی و تعقیب مخالفان خود بخصوص فعالان حقوق بشری قرار می دهد.این نرم‌افزارهای جاسوسی به جاسوسان اجازه می دهد تا وارد صفحات اینترنتی و ایمیل ها یا گوشی های همراه اشخاص مورد نظر شده و اطلاعات آنها را به دست آورند.
 تاییدی بر افشاگری اسنودن علیه صهیونیستها
«ادوارد اسنود» نیز قبلا بر نقش خاص صهیونیستها در ماجرای کشته شدن جمال خاشقچی تاکید کرده بود. این مامور سابق امنیتی سازمان سیا تاکید کرده بود در صورتی که شرکت اسرائیلی نرم افزار جاسوسی «پگاسوس» را به عربستان سعودی نمی‌فروخت احتمال داشت جمال خاشقچی به قتل نرسد.اسنودن در گفت‌وگو با روزنامه «یدیعوت آهارونوت» اسرائیل در خصوص نرم افزار پگاسوس که توسط شرکت «ان‌اس او» ساخته شده گفت: «این نرم‌افزار تنها برای دستگیری مجرمان و تروریست‌ها استفاده نمی‌شود بلکه برای کسب پول نیز استفاده می‌شود».
لازم به ذکر است ادوارد اسنودن به دلیل افشای جاسوسی آمریکا از افراد و دولت‌ها مشهور شده بود.گفتنی است جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌ پست دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.ریاض در ۲۰ اکتبر قتل خاشقچی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تأیید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقچی بعد از «درگیری» با چند نفر در داخل کنسولگری فوت کرده و
 ۱۸ شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.دادستانی کل استانبول ترکیه روز چهارشنبه ۳۱ اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقچی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه‌ قبلی خفه و کشته شده است.
 رمزگشایی از سفر  مخفیانه سعودیها به تل آویو 
طی ماه های اخیر، مقامات سعودی سفرهایی را به سرزمین های اشغالی و با هدف همکاری با سازمان جاسوسی موساد جهت لاپوشانی ماجرای قتل خاشقچی داشته اند. در تیرماه امسال ( ۱۳۹۹) ایدی کوهن، یک شخصیت آکادمیک اسرائیلی در توییتی نوشت: یک هیئت سعودی به ریاست سعود القحطانی، مشاور بن سلمان در تل‌آویو حضور دارد. سفر این هیئت با هدف درخواست کمک از تل‌آویو جهت مطرح کردن همان رویکرد و گفته‌های دستگاه قضائی عربستان در پرونده جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی در مقابل دولت آمریکا بوده است. این هیئت عربستانی همچنین با هدف خرید برنامه‌های مربوط به امنیت سایبری به تل‌آویو آمده است.همکاری امنیتی میان تل‌آویو و ریاض طی سال‌های اخیر به ویژه بعد از به قدرت رسیدن بن سلمان، آشکار شد.روزنامه هاآرتص اسرائیل گزارش داد که شرکت اسرائیلی NSO که در زمینه برنامه‌های جاسوسی فعالیت می‌کند، چند ماه قبل از بازداشت‌های گسترده صدها شاهزاده و بازرگان سعودی، به سازمان اطلاعات عربستان برنامه‌های هک کردن گوشی‌های موبایل را پیشنهاد داد.
 افشاگری هایی که ادامه خواهد داشت 
اولین نشست میان مسئولان این شرکت با افسران ارشد در سازمان اطلاعات عربستان در وین، پایتخت اتریش  اواسط سال ۲۰۱۷ انجام شد که طی آن، این شرکت به طرف سعودی برنامه‌های(Pegasus ) را پیشنهاد داد. برای آنکه هیئت عربستانی نسبت به توانمندی‌های پیشرفته این برنامه قانع شود، طرف اسرائیلی از ناصر القحطانی، معاون رئیس دستگاه اطلاعات عربستان خواست تا به یک مرکز خرید نزدیک به مکان دیدار رفته و یک گوشی آیفون را خریداری کرده و شماره تلفن را به آنها بدهد. بعد از آن، هیئت سعودی دید که چگونه اسرائیلی‌ها توانسته‌اند گوشی را هک کرده و نشست را شنود کنند و از حاضران عکس بگیرند.مسئله کشته شدن خاشقچی بعد از آن مجدداً مطرح شد که یک کارمند در کنسولگری عربستان در استانبول فاش کرد که یک ساعت بعد از ورود جمال خاشقچی به کنسولگری عربستان در اکتبر ۲۰۱۸، عربستانی‌ها از او چه خواستند.رویترز گزارش داد که زکی دمیر، کارمند کنسولگری عربستان در استانبول به یک دادگاه ترکیه‌ای گفت که از او خواسته شد تا کمتر از یک ساعت از ورود خاشقچی به این ساختمان، تنور را روشن کند.اکنون به غیر از مقامات سعودی ، آمریکایی و صهیونیستی، کسی نمی داند جسد خاشقچی کجاست! نکته تاسف بار اینکه با وجود اسناد معتبری که در خصوص جنایات مشترک ریاض ، تل آویو و واشنگتن در خصوص مرگ خاشقچی و مثله کردن وی وجود دارد، هیچ یک از سازمان های مدعی حقوق بشری اقدامی در بازخواست دو رژیم سعودی و صهیونیستی صورت نمی دهند!

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.