شورا و شهرداری نباید در حد یک پست تشریفاتی باشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 13079
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۱۵ |
پرویز سروری در گفت‌و‌گو با «رسالت»:

شورا و شهرداری نباید در حد یک پست تشریفاتی باشد

عضو پيشين شوراي شهر تهران با ابراز گلايه مندي از وضعيت فعلي اداره شهر تهران، گفت: شورا و شهرداري نبايد در حد يک پست تشريفاتي سياسي باشد اما تا هنگامي که نگاه سياسي و جرياني در مديريت شهري حاکم باشد، مديريت شهري تمام منابع شهر را به تاراج مي برد و هيچ اقدامي هم انجام نمي دهد.
شورا و شهرداری نباید در حد یک پست تشریفاتی باشد

عضو پيشين شوراي شهر تهران با ابراز گلايه مندي از وضعيت فعلي اداره شهر تهران، گفت: شورا و شهرداري نبايد در حد يک پست تشريفاتي سياسي باشد اما تا هنگامي که نگاه سياسي و جرياني در مديريت شهري حاکم باشد، مديريت شهري تمام منابع شهر را به تاراج مي برد و هيچ اقدامي هم انجام نمي دهد.
پرويز سروري در گفت و گو با رسالت اظهار کرد: علت عمده حال و روز فعلي کلانشهر تهران، اين است که در دوره فعلي، انتخابات شوراها بيشتر به انتخابات احزاب بدل شده، يعني اصلاح طلبان به جاي ارائه ليست کارشناسي، ليست سياسي ارائه داده اند و از همان ابتدا بناي کار سياسي در شهر گذاشته شده و حاشيه ها از همين نقطه آغاز شده است، يعني يک جريان سياسي که به دنبال کسب قدرت بوده، عرصه شهر را با عرصه ميدان سياسي اشتباهي گرفته است و به دنبال انتقام گيري سياسي افتاده، نتيجه اين شده که با حاشيه سازي هاي متکثر و اعمال حرکت هاي سياسي، روند خدمت در شهر را به شدت مخدوش کرده اند.
وي ادامه داد: تصور مي کنم کارنامه شهرداري دوره پنجم روشن است و هيچ نيازي به تحليل نيست. ما خيلي دلمان مي خواهد بگويند در عرض اين چندسال چه کاري براي شهر انجام داده اند و يا چه پروژه هاي عمراني را به سرانجام رسانده اند. من نمي دانم چرا هرقدر ما درخواست مي کنيم که شوراي پنجم و شهرداري فعلي، گزارشي از عملکردشان ارائه کنند، بازهم اين اقدام را انجام نمي دهند. چون مي دانند عملکردي جز سياست زدگي ندارند، مثال هاي ساده و روشني وجود دارد، نمونه آن برف اخير است که به رغم اعلام هواشناسي و پيش بيني بارش برف، شهر به کلي قفل شد، اين امر نشان مي دهد که ما بايد مديريت شهري و شوراي شهر را از فاز سياسي خارج کنيم، اين مجموعه بايد صرفا يک مجموعه کارشناسي باشد و بتواند براساس يک فرآيند کارشناسي شهر را اداره کند. هرجايي که به اصطلاح با يک نگاه سياسي و جرياني به مديريت شهري نگاه شود، نتيجه اش هميني است که ما شاهديم.
سروري تاکيد کرد: شورا و شهرداري نبايد در حد يک پست تشريفاتي سياسي باشد اما به طورمشخص در ماجراي برف و آلودگي هوا اقدام خاصي را از ناحيه شهرداري نديديم. در گذشته وقتي هواشناسي اعلام مي کرد که بارندگي و برف است، تمام مجموعه شهرداري آماده باش بودند و شهردار در اتاق وضعيت حضور داشت و تمام مناطق و نواحي شهرداري، کاملا آماده بودند، حتي در کوچه پس کوچه ها نمک و شن ريخته مي شد اما اين بار مجموعه شهرداري در خواب بود و زماني بيدار شد که شهر قفل شده بود و ديگر نمي شد اين قفل را با هيچ کليدي باز کرد. عضو پيشين شوراي شهر با تاکيد بر اينکه مبلغ بدهکاري شهرداري پيشين، حاشيه سازي است، عنوان کرد: اين مطلب تازه نيست، بارها عنوان شده است. به نظرم مجموعه مديريت شهري و شورا چون حرفي براي گفتن ندارند و نمي توانند از وضعيت فعلي شهر دفاع کنند، با طرح موضوعات حاشيه اي و دست چندمي که مردم هم از شنيدن و تکرار آن خسته شده اند، به دنبال گرفتن ماهي از آب گل آلود هستند اما در هر حال بهتر است، مديريت شهري فعلي ليست بدهي هاي سابق را به صورت شفاف اعلام کند، هرچند اين ها نمي خواهند ليستي ارائه کنند چون اگر چنين کاري انجام بدهند، دستشان رو مي شود. ضمن اينکه بدهي هاي شهرداري از زمان شاه تاکنون را بدهي شهردار سابق قلمداد کرده اند و اين فرافکني است.
وي عنوان کرد: ما بايد ببينيم در کدام بخش ها بدهي وجود دارد و شورا و شهردار فعلي رقم دقيق بدهي را به همراه مستندات ارائه کنند، در عين حال مديريت سابق هم بيايد به طور دقيق مستندات اش را ارائه بدهد اما بي شک شورا و شهردار فعلي اين کار را نخواهند کرد چون بايد دائما به بهانه بدهي، ناکارآمدي هاي خود را توجيه کنند. اين شگرد مديريت شهري فعلي است که همه تقصيرات را بر گردن دوره قبل بيندازد.
وي در خاتمه سخنانش با بيان اينکه، وقتي به شورا و شهردار فعلي مي گوييم چرا اقدام خاصي انجام نمي دهيد يا پروژه اي در دست نداريد، مي گويند، دوره قبل شهرفروشي مي شد و اين دوره شهر فروشي نمي شود، افزود: اين به معناي ابراز ناتواني است. در دوره گذشته، اتوبان امام علي، باکري و ستاري و مجموعه هاي مختلف مشکلات مردم را به طور جدي حل و فصل کرد و هر هفته يا هر ماه خط جديدي مترو افتتاح مي شد و ما هر روز مي ديديم مسئولان شهري دارند روبان افتتاح پروژه ها را مي گشايند، در اين دوره، مديريت شهري تمام منابع شهر را به تاراج مي برد و هيچ اقدامي هم انجام نمي دهد. اگر آقايان تصور مي کنند، نمي توانند بودجه جذب کنند و درآمدهاي پايدار داشته باشند و به مردم خدمات ارائه کنند، در شهرداري را ببندند. شهرداري که خدمت ارائه نمي کند به چه درد مردم مي خورد، مردم از شهرداري خدمت مي خواهند و اين ها توجيه و بازي با کلمات است و مردم هم خوب متوجه مي شوند که چه کساني عمل کرده اند و چه کساني حرف تو خالي زده اند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.