شناسایی معضلات شهرستان‌ها‌ باید در اولویت قرار گیرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65656
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۴۸ |
جعفر راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی:

شناسایی معضلات شهرستان‌ها‌ باید در اولویت قرار گیرد

جعفر راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر‌ضرورت توجه‌ به مشکلات شهرستان‌ها به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته نگاه حمایتی و توجه به شهرهای مرکزی معضلات شهرستان‌ها  را روی یکدیگر انباشته کرده است.
شناسایی معضلات شهرستان‌ها‌ باید در اولویت قرار گیرد

گروه سیاسی
جعفر راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر‌ضرورت توجه‌ به مشکلات شهرستان‌ها به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته نگاه حمایتی و توجه به شهرهای مرکزی معضلات شهرستان‌ها  را روی یکدیگر انباشته کرده است. انباشت مشکلات متعدد شهرستان‌ها موجب شده تا در شرایط کنونی از معضلات بسیاری رنج ببرند.  در این راستا نمایندگان مجلس یازدهم درصددند تا با بررسی مشکلات موجود در شهرستان‌ها رویکردهای مناسب را شناسایی و ضرورت توجه به شهرستان‌ها را در هدف‌گذاری‌های اصلی قرار دهند. 

وی بابیان اینکه مشکل نبود آب شرب در بسیاری از شهرستان‌ها جدی است و  می‌بایست به آن پرداخته شود، افزود: آب اصلی‌ترین نیاز حیات و نبود آن یک مشکل اساسی‌ است. در این راستا وعده داده شده تا یکی از معضلات اصلی مردم شبستر یعنی کمبود آب حل گردد و به این واسطه نیازهای روزمره برای برطرف کردن مایحتاجشان ممکن شود.  راستی تصریح کرد: از دیگر مشکلات حال حاضر شهرستان‌های کشور رها شدن پروژه‌های نیمه‌کاره است. پروژه‌های بسیاری وجود دارند که علی‌رغم اختصاص منابع و طی شدن نیمی از راه اما به دلیل‌ بودجه و یا برخی مسائل اداری ناتمام مانده‌اند. ازجمله پروژه‌های‌ ناتمام آزادراه صوفیان_سلماس است که حدود ۱۵ سال پیش کلید خورد و به علت تأخیر در فراهم‌سازی بودجه حدود ۴۰ درصد آن باقی مانده است. 
 اتمام پروژه آزادراه صوفیان_سلماس در سال‌ جاری 
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد باقی مانده پروژه آزادراه صوفیان_سلماس نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان است که در سال جاری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ بررسی و مقرر شد تا به اتمام برسد. کلیات اتمام این پروژه به قرارگاه خاتم‌الانبياء واگذار شده و امیدواریم در سال جاری تکمیل گردد.او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: مردم استان آذربایجان به‌ویژه در شهرهای تبریز و ارومیه همواره از مشکل کمبود آب رنج می‌برند. کاهش حجم آب دریاچه ارومیه و درنتیجه خشکی آن نیز به همین سبب است. در نظر داریم تا با رویکردهای مناسب و اجرای سیاست‌گذاری‌های درست در وهله اول معضل آب و سپس خشکی دریاچه ارومیه را بهبود بخشیم. 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.