سیاست وارونه در آمریکا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78818
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۶:۴۸ |

سیاست وارونه در آمریکا

پایگاه اطلاع رسانی «هیل»وابسته به کنگره آمریکا اخیرا به انعکاس نظرسنجی دانشگاه «کوئینی پیاک"»در این کشور در خصوص محبوبیت سیاستمداران این کشور پرداخته است. در این نظرسنجی، نکات قابل تاملی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها، افزایش بی دردسر محبوبیت بایدن درنظرسنجی های صورت گرفته پس از انتخابات میاندوره ای کنگره است.
سیاست وارونه در آمریکا
گروه بین الملل 
پایگاه اطلاع رسانی «هیل»وابسته به کنگره آمریکا اخیرا به انعکاس نظرسنجی دانشگاه «کوئینی پیاک”»در این کشور در خصوص محبوبیت سیاستمداران این کشور پرداخته است. در این نظرسنجی، نکات قابل تاملی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها، افزایش بی دردسر محبوبیت بایدن درنظرسنجی های صورت گرفته پس از انتخابات میاندوره ای کنگره است. این نظرسنجی نشان داد که محبوبیت شغلی جو بایدن، در حالی که هنوز زیر مرز  است، به بالاترین رتبه خود از سپتامبر ۲۰۲۱ رسیده است.تنها ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که رویکرد اقتصادی و شغلی بایدن را تایید می کنند، در حالی که ۴۹ درصد با وی مخالفت کردند – افزایشی نسبت به نظرسنجی ماه گذشته کوئینی پیاک، که نشان داد میزان تایید شغلی او ۳۶ درصد و مخالفت او ۵۵ درصد است. این افزایش محبوبیت درحالی صورت
 می گیرد که در شاخصه های اقتصادی و شغلی داخلی آمریکا اتفاق خاصی رخ نداده و در بسیاری از ایالات آمریکا، نارضایتی نسبت به وضعیت شغلی و اقتصادی به قوت خود باقیست. 
بایدن از آرای سلبی شهروندان آمریکایی به ترامپ، بیشترین استفاده را در جریان رقابت های انتخابات میاندوره ای کنگره کرد. او با به گردش در آوردن همین آرای سلبی ، بدون آنکه در عمل اقدامی در راستای بهبود وضعیت عمومی جامعه آمریکا صورت داده باشد، توانست پیروزی های بدون دردسری را به دست بیاورد. از همه مهم تر اینکه بایدن این نتایج را به نام خود سند زد! موضوعی که حتی نارضایتی برخی دموکراتها و رای دهندگان مستقل را نیز برانگیخت. بایدن که در سال ۲۰۲۰ ترامپ را شکست داد، هنوز اعلام نکرده است که آیا در سال ۲۰۲۴ مجدداً نامزد خواهد شد یا خیر، هرچند که نشان داده است که مایل به تمدید چهار ساله حضور خود در کاخ سفید می باشد. اکثر پاسخ دهندگان رای دهنده ثبت نام شده به کوئینی پیاک گفتند که دوست ندارند ترامپ یا بایدن را به عنوان نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ببینند زیرا از رقابت و گردش قدرت میان این دو خسته شده اند! 
نظرسنجی  Quinnipiac جدیدترین مورد از یک رشته نظرسنجی اخیر است که نشان می‌دهد در پی انتخابات میاندوره‌ای نوامبر، حمایت عمومی از ترامپ کاهش می یابد. ترامپ پس از شکست بسیاری از نامزدهای منتخب وی در رقابت‌های برجسته، مورد انتقاد برخی از جمهوری‌خواهان قرار گرفت و به دموکرات‌ها کمک کرد تا اکثریت سنا را در چرخه‌ای که انتظار می‌رفت به نفع جمهوری‌خواهان باشد، گسترش دهند.در همان زمان، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، ستاره نوظهور حزب جمهوری خواه که به راحتی در انتخابات مجدد در ماه گذشته پیروز شد، در برخی از نظرسنجی های اولیه انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴ پیشی گرفته است.
برای مثال، نظرسنجی وال استریت ژورنال در اوایل روز چهارشنبه گذشته نشان داد که دیسانتیس در میان رای دهندگان احتمالی
 حزب جمهوری خواه با ۵۲ درصد به ۳۸ درصد ترامپ را با دو رقمی شکست داد. این نتیجه که حاشیه خطای مثبت یا منفی ۶ درصدی را به همراه داشت، حتی در شرایطی به دست آمد که دیسانتیس ادعایی مبنی بر حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نکرده و به تازگی برای یک دوره چهار ساله دیگر به عنوان فرماندار فلوریدا انتخاب شده است. اما در مقابل، نظرسنجی «مورنینگ کانسولت» نشان
 می دهد که ترامپ حمایت ۴۹ درصد از رای دهندگان جمهوری خواه را در برابر دیسانتیس( با کسب ۳۱ درصد آرای) در اختیار دارد.
هیل
|
برچسب ها
, , ,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.