سیاست خارجی دولت سیزدهم بر پایه ارتباط دوسویه است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 48582
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۴۲ |
غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان در مجلس:

سیاست خارجی دولت سیزدهم بر پایه ارتباط دوسویه است

غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به دیدار حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور کشور با مقامات جبهه مقاومت اشاره و بیان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی در سخنرانی اخیر خود راجع به مواضع دولت در حوزه دیپلماسی عمومی با سایر کشورها صحبت کرد.
سیاست خارجی دولت سیزدهم بر پایه ارتباط دوسویه است

گروه سیاسی
غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به دیدار حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور کشور با مقامات جبهه مقاومت اشاره و بیان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی در سخنرانی اخیر خود راجع به مواضع دولت در حوزه دیپلماسی عمومی با سایر کشورها صحبت کرد. به نظر می‌رسد مواضع رئیس‌جمهور جلوی بسیاری از شائبه‌ها و برداشت‌های ناروا را گرفت.وی افزود: برخی افراد تفسیرهای مختلفی از روند کار دولت سیزدهم انجام می‌دادند که درست و روا نبود. شایعه می‌کردند که با سرکار آمدن دولت سیزدهم ارتباطات ایران با کشورهای جهان قطع می‌شود. اما رئیسی در سخنرانی خود نشان داد که چنین حرف‌هایی صحت ندارد. منتظری گفت: نکته نخست این است که مقام معظم رهبری فرمودند هزینه جبهه مقاومت برای کشور کمتر از هزینه داعش است. باتوجه به صحبت‌های رئیس دولت سیزدهم به نظر می‌رسد حجت‌الاسلام رئیسی این فرمایش را سرلوحه کار خود قرار داده است و  در سخنرانی مراسم تحلیف نیز با صراحت اعلام کرد که ما در کنار مظلومان هستیم و تلاش می‌کنیم که حقوق مظلومان پایمال نشود و این یکی از اهداف انقلاب اسلامی است.نماینده مردم گرگان و آق‌قلا تأکید کرد: خصومت و دشمنی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در زمان شهادت و ترور ناجوانمردانه سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی بار دیگر به ما اثبات شد و مرور رفتارهای آن‌ها لزوم تقویت جبهه‌های مقاومت را نشان می‌دهد.
 تقویت جبهه مقاومت به معنای امنیت در مرزهایمان است
او یادآور شد: غربی‌ها قصد دارند با ایجاد نا‌آرامی در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی این آشوب را به خاک کشورمان بکشانند و در مقابل برای توجیه تعرضشان به خاک کشورهای مسلمان دفاع و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران را 
زیر سؤال می‌برند و به فرموده رهبر انقلاب یعنی جنگ تبلیغاتی.منتظری ابراز می‌کند: اگر جبهه مقاومت حضور مستمر در برابر نیروهای تروریست آمریکا و گروهک‌های ساخته دست این کشور را نداشته باشد دشمنان بلافاصله به حریم ایران اسلامی تعرض خواهند کرد و ما مجبور هستیم هزینه تقویت جبهه مقاومت را که خارج از مرزها صورت می‌گرفت در داخل خاک کشورمان پرداخت کنیم.این نماینده مجلس عنوان کرد: امروز به برکت مجاهدت‌های شهید سلیمانی‌ها گروه‌ها و هسته‌های مقاومت به جبهه تبدیل شده‌اند و به‌نوعی خط مقدم خودمان محسوب می‌شود. لذا اگر ما به آن‌ها کمک نکنیم نیروهای آمریکایی تهدیدی جدی برای امنیت خاکمان محسوب می‌شوند.او در انتها تشریح کرد: رئیس‌جمهور جدید در سخنرانی اخیر خود نشان داد که سیاست خارجی دولتش بر پایه ارتباط دوسویه و گفت‌وگوی مبتنی بر خردورزی است.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.