سوء مدیریت‌ها با کابینه متخصص و متعهد درمان می شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 46881
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۶:۵۸ |
محمد رشیدی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی:

سوء مدیریت‌ها با کابینه متخصص و متعهد درمان می شود

محمد رشیدی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «رسالت» درباره رویه جدید دولت سیزدهم و اقدام حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور منتخب در شنیدن نظرات مختلف سیاسیون، منتقدین و فعالان کشور، اظهار کرد: همان‌طور که حضرت علی در نهج‌البلاغه بر شنیدن نظرات مختلف افراد و اقشار جامعه تأکیددارند، مسئولان کشور نیز باید به نظرات مردم گوش بسپارند.
سوء مدیریت‌ها با کابینه متخصص و متعهد درمان می شود

گروه سیاسی
محمد رشیدی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «رسالت» درباره رویه جدید دولت سیزدهم و اقدام حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور منتخب در شنیدن نظرات مختلف سیاسیون، منتقدین و فعالان کشور، اظهار کرد: همان‌طور که حضرت علی در نهج‌البلاغه بر شنیدن نظرات مختلف افراد و اقشار جامعه تأکیددارند، مسئولان کشور نیز باید به نظرات مردم گوش بسپارند. افراد مختلف صاحب اندیشه‌های متفاوتی هستند که تضارب آرا و تجمیع این اندیشه‌ها موجب ارتقای تصمیم‌گیری صحیح خواهد شد. از سوی دیگر، رئیس‌جمهور منتخب بایستی برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب اعضای کابینه، ملاک‌های دولت را برای مردم تبیین کنند. رشیدی افزود: همچنین افرادی که معرفی می‌شوند، باید با این ویژگی‌ها تطبیق داشته و تعارضی پیش نیاید. چنین رویه شفافی برای اولین بار است که اجرایی می‌شود. بااین‌حال، برخی ستادها در حال معرفی افراد برای تصدی پست‌ها هستند، موضوعی که مشخص نیست بعدها درنتیجه آن 
چه تبعاتی برای کشور رقم بخورد. انتخاب و چینش کابینه و مسئولان دولت، یک امر تخصصی است و معرفی افراد به‌عنوان سکاندار سازمان‌ها و نهادهای مهم بایستی با ویژگی‌های موردنیاز آن مسئولیت منطبق باشد.نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: در حال حاضر متأسفانه موارد متعددی ترک فعل و یا سوءمدیریت در کشور وجود دارد و تمامی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز به این موضوع اذعان داشتند که سوءمدیریت مشکل اصلی کشور است. بنابراین در چنین شرایطی ضروری است معیارها و ملاک‌های مدنظر برای انتخاب افراد به مردم معرفی شود و حتی از مردم درباره ویژگی‌های مدنظر مسئولان نظرسنجی صورت بگیرد تا مشخص شود چه مواردی جزء دغدغه‌ها و اولویت‌های آن‌ها است. درنهایت تمامی این ملاک‌ها و موارد تجمیع شده و بازخورد آن در جامعه ارائه شود، به نظر می‌رسد این اقدام مؤثرتر باشد تا اینکه فردی بدون رویه مشخص و شفافی به دولت ورود کند.عضو هیئت‌رئیسه مجلس همچنین با مردود دانستن برخی سهم‌خواهی‌ها در زمان تشکیل دولت بیان کرد: این اقدام غلطی است که موجب ایجاد خسارت‌های متعدد می‌شود. همین رویه را رؤسای جمهور قبلی در ادوار گذشته انجام دادند، بدین‌صورت که قبیله‌ای، سیاسی یا اتوبوسی عمل کرده و با ورودشان به دولت گروهی را کنار گذاشته و به‌جای آن ها دوستان و وابستگان خود را بر سرکار آوردند. قطعا این موضوع برای کشور اقدامی خطرناک و آفت بزرگی است.وی معتقد است: ممکن است فردی در ستاد رئیس‌جمهور منتخب نبوده اما امروز بتواند در اداره کشور به دولت کمک کند، بنابراین در چنین شرایطی عقلانیت، وجدان و دین نیز توصیه بر به‌کارگیری چنین شخصی در حوزه توانمندی خود دارند. فضای فکری و رفتاری دولت سیزدهم بعید است به این‌گونه سهم‌خواهی‌ها پاسخ مثبت دهد و این جزء نقاط مثبت حجت‌الاسلام رئیسی محسوب می‌شود.رشیدی گفت: البته به نظرم ورود مجلس به قانون نظام جامع انتصابات ضرورت دارد. دولت باید در قالب لایحه و یا مجلس در قالب طرح، این موضوع را به‌صورت دقیق و کارشناسی مدنظر قرار بدهند که انتخاب مدیران ارشد، رؤسای جمهور، وزرا و استانداران براساس چارچوب مشخصی باشد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.