سفارتخانه‌ها پس از سفرهای خارجی رئیس‌جمهور باید نقش فعالی ایفا کنند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 88746
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۱۲ |
علی حدادی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

سفارتخانه‌ها پس از سفرهای خارجی رئیس‌جمهور باید نقش فعالی ایفا کنند

علی حدادی، نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد و سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح سفر رئیس جمهور به آفریقا با تأکید بر دیپلماسی خارجی فعال دولت سیزدهم به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: آنچه که در دولت سیزدهم همواره مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته و عملیاتی شده، ارتباط با کشورهای دوست و همسایه و فعال‌سازی دیپلماسی سیاسی توام با توسعه دیپلماسی اقتصادی می‌‌باشد.
سفارتخانه‌ها پس از سفرهای خارجی رئیس‌جمهور باید نقش فعالی ایفا کنند

علی حدادی، نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد و سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح سفر رئیس جمهور به آفریقا با تأکید بر دیپلماسی خارجی فعال دولت سیزدهم به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: آنچه که در دولت سیزدهم همواره مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته و عملیاتی شده، ارتباط با کشورهای دوست و همسایه و فعال‌سازی دیپلماسی سیاسی توام با توسعه دیپلماسی اقتصادی می‌‌باشد. این امر را می‌توان دستاوردی مهم دانست که تاکنون نتایج مثبتی را رقم زده است. وی افزود: شاهد آن هستیم که شخص رئیس جمهور ارتباط با کشورهای همسایه را توسعه داده است و اکنون به دنبال توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین و قاره آفریقا است. به طورحتم توسعه این روابط امتیازات ویژه‌ای را به دنبال خواهد داشت. حدادی درتشریح توسعه روابط با آمریکای لاتین تصریح کرد: توسعه روابط با آمریکای لاتین و آفریقا می‌تواند در حوزه توسعه اقتصادی راهگشا باشد و نتایج خوبی را برای کشور رقم بزند. 
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی که در دولت گذشته مطرح بود؛ نگاه ارتباط محدود با کشورهای غربی بود که هیچ‌دستاوردی برای کشور به همراه نداشت. سیاست فعلی دولت سیزدهم و گام‌های توسعه ارتباطی همچون عضویت دائم و رسمی سازمان همکاری شانگهای و توسعه روابط با آمریکای لاتین و قاره آفریقا اقدامی رو به جلو است و نتایج مثمرثمری دربخش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت. 
او با تأکید نسبت به فعالیت مستمر و بیش از پیش سفارتخانه‌های کشور متذکر شد: امضای قراردادهای جدی پس از سفرهای رئیس جمهور، مؤلفه‌ای مهم تلقی خواهد شد. بنابراین سفارتخانه‌هایمان نباید در بخش مهم سفرها معطل بمانند و همواره می‌‌بایست پیگیر امور در بخش دیپلماسی اقتصادی باشند. 
وی یادآور شد: سفر رئیس جمهور به آفریقا موفق ارزیابی می‌گردد و در رونق اقتصادی تأثیر به سزایی خواهد داشت و یک محور مهم تلقی خواهد شد. این درحالی است که نتایج اثرگذار سیاسی و اجتماعی نیز قابل رویت خواهد بود.
نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: آنچه که به عنوان نکته‌ای مهم در جریان تمامی سفرها و روابط قابل ارزیابی است، حفظ استقلال کشور است. درجریان تمامی این روابط، استقلال کشور حفظ شده و گام‌ها در راستای منافع کشور برداشته شده است. به طورحتم به سبب چنین فضایی نتایج مثبت و اقدامات اثربخش در حوزه اقتصادی نیز رقم خواهد خورد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.