ستون خیمه تولید ملی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65577
  پرینتخانه » سرمقاله, یادداشت تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳ |

ستون خیمه تولید ملی

كارگران جزء هسته سخت مقاومت در برابر تحریم های فلج‌كننده آمریكا هستند. مقام معظم رهبری در دیدار با كارگران با اعلام اینكه كارگران ستون خیمه تولید ملی هستند از این حقیقت رونمایی فرمودند.
ستون خیمه تولید ملی

محمدكاظم انبارلویی
كارگران جزء هسته سخت مقاومت در برابر تحریم های فلج‌كننده آمریكا هستند. مقام معظم رهبری در دیدار با كارگران با اعلام اینكه كارگران ستون خیمه تولید ملی هستند از این حقیقت رونمایی فرمودند.

انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی مورد تهدید و تحریم اقتصادی غرب به بهانه‌های گوناگون قرار گرفت. دشمنان اسلام بر آن بودند كه چرخ تولید را در كشور از كار بیندازند و وابستگی اقتصادی كشور را به آمریكا تداوم بخشند و موجب تداوم سلطه استبداد جهانی شوند. این كارگران بودند كه در صف مقدم دفاع از انقلاب و نظام ایستادند و در زیر سقف كارگاه‌های تولیدی و نیز جبهه‌های دفاع مقدس، نقش‌آفرینی تاریخی كردند.
جبهه نفاق و كفر در داخل برای كشاندن كارگران به خیابان‌ها برای مقابله با نظام از همان سال اول پیروزی انقلاب ، روز كارگر با نطق شورانگیز امام خمینی (ره) در تجلیل از كارگران ونقش آنها در انقلاب اسلامی، به حاشیه رفتند و نتوانستند سربازگیری خود را از این قشر فداكار ، پاك و مؤمن عملی كنند و تاكنون هم نتوانستند و در آینده هم نخواهند توانست.
اینكه شرق و غرب عالم با تحیّر و اعجاب، خنثی‌شدن تحریم‌ها را می‌بینند و ذلت و خواری را حس می‌كنند و نتوانستند به اهداف خود برسند برای این است كه كارگران در فراز و نشیب ، افت و خیز انقلاب و حوادث تاریخی به‌ویژه در سه جنگ نرم سال‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸  كنار مردم ، نظام و انقلاب ایستادند آن‌هم در شرایطی كه پرچم «تولید» و «توحید» را توأمان به دوش داشتند.
این نقش حیاتی درصیانت از نظام و انقلاب توسط كارگران در حالی ایفا می‌شد كه كارگران بدون لكنت زبان مطالبه‌گری خود را از مسئولین بدون مخرج مشترك با دشمن دنبال می‌كردند و این بصیرت واقعا تحسین‌برانگیز است.
پرچم تولید ملی بر دوش كارگران است .این پرچم هیچ‌گاه بر زمین نخواهد افتاد. كارگران نیك می‌دانند اگر تولید ضربه بخورد اولین آثار آن ضربه به خود كارگران است كه در صف اول حیات اقتصادی كشور ایستاده‌اند.
كارگران هیچ‌گاه به دشمن اجازه ندادند به جای آنها فكر كنند و تصمیم بگیرند .
برای همین دشمن از روز اول پیروزی به سراغ سیاستمداران ، نخبگان ، دانشگاهیان وحوزه رفت و بساط فتنه خود را در آنجا پهن كرد. لذا حسرت اعتصابات سراسری كارگران به دل دشمن مانده است. اعتراف دشمن به شكست در تحریم‌های به اصطلاح حداكثری محصول جهاد بی‌وقفه كارگران و كارآفرینان در سنگر تولید است كه همچنان استمرار دارد. كارگران هیچ‌گاه اجازه ندادند دشمن در دستگاه محاسباتی آنها اخلال ایجاد كند. پیشرفت‌های شگفت‌انگیز كشور مرهون فداكاری كارگران است كه رهبری باافتخار فرمودند : «ما می‌خواهیم به تبع نبی مكرم اسلام دست شما كارگران را ببوسیم.»
امروز دولت، دست‌اندركار اصلاحات جدی وثمربخش برای مردم در اقتصاد كشور است. دولت با یك تصمیم شجاعانه می‌خواهد یارانه‌ها را از «مبدأ» به «مقصد» منتقل كند و در این وسط دست قاچاقچیان ، رانت‌خواران و متجاوزین به حقوق ملت و بیت‌المال را قطع كند.
بدون شک قیمت‌ها در بازار دستخوش تغییر خواهند شد. دولت می‌خواهد این تغییرات را با یارانه نقدی و نیز دادن كالابرگ به مردم جبران كند.اصلاحات اقتصادی یک انتخاب نیست بلكه یک ضرورت برای اجرای عدالت اقتصادی است.
كسانی كه از این رویكرد متضرر می‌شوند با دشمن هم‌صدا خواهند شد كه این اتفاق نیفتد.
برخی این دروغ بزرگ را مدام تكرار می‌كنند كه قرار است یارانه‌ها حتی یارانه نان حذف شود.به‌زودی آنها رسوا خواهند شد. چون قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد میزان و مبلغ اعتبار یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۱ مشخص شده است و دولت مخیر است آن‌را در مبدأ یا مقصد هزینه كند. مسئولان امر و اتاق فكر اقتصادی دولت مصمم هستند آن را به مقصد برسانند تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود.ضمن اینكه یارانه نان، دارو و نیز قیمت بنزین تغییر نخواهد كرد.
رئیس‌جمهور دوشنبه شب صادقانه ، شفاف و  راحت با مردم سیاست‌های اصلاح اقتصادی را بدون سیاسی‌بازی مطرح كرد. قرار شد یارانه كالاهای اساسی به تک تک افراد جامعه مستقیم پرداخت شود.همزمان با دقایق پایانی سخنان رئیس جمهور، یارانه كمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. ۳۰ درصد مردم نفری ۴۰۰ هزار تومان و۶۰ درصد نیز نفری ۳۰۰ هزار تومان دریافت كردند. ۱۰درصد هم جزء دهک اول پردرآمدها هستند به حساب آنها چیزی واریز نشده است.
این اقدام دولت تیر خلاص به همه دروغ‌ها و فریب‌ها وتهمت‌هایی بود كه ظرف هفته گذشته از حلقوم ناپاک منافقین و دشمنان انقلاب علیه اصلاحات اقتصادی دولت صادر می‌شد.
دولت مصمم است «جان» مردم و «نان» مردم را در میان طوفان محاصره و تحریم اقتصادی دشمن و تورم لجام‌گسیخته جهانی حفظ كند در اولی موفق بوده و قطعا در دومی هم با حمایت همین مردمی كه به او رأی داده‌اند حفظ خواهد كرد.
برای تحقق این امر مهم از قوا یک صدا به گوش می‌رسد یک عزم ملی پشت سر اصلاحات اقتصادی است.

نویسنده : محمدکاظم انبارلويي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.